Monetize Ad ima preko 700 zaposlenih i planira udvostručiti taj broj
Monetize Ad je nastao iz želje da se stvori pozitivna priča u Bosni i Hercegovini i zadrže mladi talenti u zemlji.
Brković i njegov partner Vejzović osnovali su kompaniju kao rezultat dugogodišnjeg prijateljstva i rada.
Ono što je počelo kao mala inicijativa, brzo je preraslo u uspješan biznis.
Danas Monetize Ad ima preko 700 zaposlenih i planira udvostručiti taj broj u narednim godinama, čemu svjedoči i trenutačni rast novih brendova.
Mlada, ali već uveliko poznata bosanskohercegovačka kompanija koja je za kratko vrijeme ostvarila značajan porast u prometu i broju zaposlenih, i dalje ne staje sa svojim idejama o širenju i na domaćem i na stranim tržištima.
S fokusom na digitalni marketing, ono što Monetize Ad izdvaja od drugih na tržištu jeste to što se ne bavi outsourcingom nego ulaže u svoje zaposlene i zadržava unutar okvira privredne dobiti Bosne i Hercegovine.
Kompletan sistem je zasnovan na in-house konceptu, od developmenta, Call centara, marketinških strategija, do fabrike koja djeluje na području Sarajeva.
Riječ je o kompaniji sa izraženim napretkom, koja mnogo ulaže u događaje, sponzoriše i podržava sportska, edukativna i kulturna dešavanja koji se organizuju na našem podneblju.
Rast iz ideje u stvarnost
Šta je ovogodišnji “hajlajt” poslovanja kompanije?
“Mislim da mi svaki svoj uspjeh vrednujemo kao hajlajt, jer u njega ulažemo trud, vrijeme i finansije, gradimo međusobno povjerenja i slijedimo svoj cilj, sve do njegove realizacije. Međutim, ne mogu a da ne istaknem naše masovno širenje u ovoj godini. Naime, svoje poslovanje smo započeli u još jednom privrednom centru – Tuzli – sa 100 radnih mjesta, te Call centre u Sarajevu odvojili u dvije nove poslovnice, sa približno 500 novih mjesta. Nedavno smo javnosti predočili i ulazak na velika vrata E-commerca sa našim brendom PrimeShop 360, čime smo pridobili simpatije Studia Moderne, nekadašnjeg slovenačkog diva, u Srbiji i Hrvatskoj. Time najavljujemo otvaranje poslovnica u Zagrebu, Osijeku i Novom Sadu, sa približno 300 novih radnih mjesta”, poručuje Brković.
Na koji način Monetize Ad pridobija simpatije budućih zaposlenika?
“Pridobijamo jako kvalitetan kadar koji je na meti mnogima iz ove branše. Dovoljno smo uspješna bh. firma da možemo, ovim iznimno kvalitetnim ljudima sa višegodišnjim iskustvom, pružiti uvjete koje zaslužuju. Nedavno smo svoj rad prezentovali potencijalnim zaposlenicima, a većina ih se odazvala i izrazila želju da nam se pridruže u poslovnicama u Bosni kako bi se upoznali s našim konceptom rada. Trudimo se da ljudi shvate koliko su i oni nama važni i kako igraju značajnu ulogu u povećanju poslovanja našeg E-commerce brenda, za koji smo svakako planirali širenje na druge države. Kada vide stvarno lice kompanije, živost i energiju koja vlada među nama, ljudi se sami ili pronađu ili ne u kompaniji. Kod nas je najčešće riječ o prvoj opciji. Odrasli smo u Bosni i obećali da će Monetize Ad era biti naš odgovor na ono što kažu onda se i za malo može reći mašala”, kaže Brković.
Kako početi ozbiljno poslovati, koje korake slijediti?
“O tome mogu govoriti samo iz prizme poslovanja naše kompanije. Koristim priliku da najavim pripremu našeg Affiliate marketing kursa za balkansko tržište na kojem ćemo prezentovati svaki korak pri kreiranju biznisa. Trudimo se pratiti sve trendove na svim poljima našeg poslovanja. Pratimo gdje se možemo pozicionirati i koje tržište će biti idealno za određenu nišu. Ta istraživanja, testiranja i pokušaji traže svoje vrijeme i više uključenih umova, odnosno timski rad. Ništa od ovoga ne može jedan čovjek, nikakvim kapacitetima. Zato volim da se koristimo činjenicama i ne izmišljamo toplu vodu, nego postojeće provjerene stvari inkorporiramo u naše mogućnosti. Infrastruktura i sam biznis moraju biti prohodni i skalabilni, a ne pretjerano vezani za personal branding – odnosno ne smiju ovisiti o jednom čovjeku. Mi sve radimo timski i uvijek sve započinjemo konsultacijama sa ljudima koji su već u tom biznisu kako bismo prepoznali konkurenciju i upoznati glavne aktere te iskoristili njihove savjete. Međutim, ukoliko nema konstantnog rada, brain-storminga i razvijanja započete ideje bez odustajanja, jedna mala greška može dovesti do stanke ili pada”, smatra Brković, a Vejzović nastavlja:
“Potrebno je iskoristiti Chat GPT, Open AI i druge trendove, za koje smo sigurni da su revolucionarni. Skoro je pa nemoguće izbjeći trendove, jer svakoj firmi, bez obzira koliki uspjeh ima iza sebe, nekorištenje trendova donosi propast, prije ili kasnije. Svakako ne treba zanemariti važnost ljudske unikatne sposobnosti prosuđivanja, nego je koristiti kao olakšicu, što smo mi i uradili na različitim poljima. Uspjeli smo skoro sav potencijal AI iskoristiti ne samo u programiranju nego i u copywritingu, dizajnu, čak i za smanjenje obima posla zaposlenih u Call centrima. Naš najbolji izvor informacija i inspiracije su svjetske konferencije koje već godinama posjećujemo. U početku smo išli sa minimalnim predznanjem, ali sada već dovoljno vladamo materijom da svaku konferenciju i konekcije koje tamo steknemo iskoristimo maksimalno. Obavezno prije svake konferencije predznanje jačamo tzv. LinkedIn diggingom, gdje se povezujemo s ljudima iz iste branše, ugovaramo susrete i u konačnici sklapamo poslovne dogovore, jer već unaprijed proučavamo njihova interesovanja i zajedničke karakteristike. Za svaki biznis važi univerzalno pravilo – kada upoznaš potražnju i ponudu, možeš odmah početi zarađivati, a iza toga leži itekako važno istraživanje.”
Primjetna je velika zainteresovanost mladih ljudi za IT sektor i digitalne tehnologije. Kakav je stav Vaše kompanije prema angažmanu mladih u ovom sektoru?
“Što se tiče development sektora, maksimalno ulažemo u razvoj i iskorištavanje potencijala mladih, nudeći stipendiranje i angažovanje na našim projektima. Trenutno imamo četiri momka koji se bave game developmentom pod našim brendom MonadGames i uz njihov talenat i interesovanje razvili smo tri igrice koje su već dostupne na Google Playu i App Storeu, a dvije od njih prepoznala je i WeArePlay Europe grupacija Google Playa. Učestvovali su na game meetingu u Amsterdamu i Istanbulu, pod našim pokroviteljstvom. Također, imamo i dva mlada frontend developera koji rade na našim projektima i vrlo brzo napreduju. Neki od njih su već dio našeg tima i nakon srednje škole su ostvarili pravo na ugovore o zaposlenju. Trenutno tražimo game dizajnera i 2D artista za MonadGames brend, s fokusom na mlade developere. Uopšte ne bježimo od toga, naprotiv lično mnogo volim raditi sa mladima jer sam sam znanje nadograđivao konstantnom vježbom, danonoćnim kodiranjem, istraživanjem i praksom. Potrebno je vrijeme, mnogo vježbe i poznavanja vlastitog domena interesovanja u programiranju, onoga u čemu možeš biti stvarno dobar. A mi to uspješno prepoznajemo”, kaže Mersad Vejzović.
Kakav savjet od poduzetnika, može dobiti neko ko ima dobru ideju i potencijal za pokretanje vlastitog biznisa, ali ne i hrabrost da se otisne u te vode?
“Iz ličnog iskustva mogu reći da je najbitnije da okupite lojalnu i ‘gladnu’ ekipu istomišljenika ili bar jednu takvu osobu. Istražite ono čime se želite baviti, konsultujte se sa nekim ko to već radi i pratite trendove. Budite iskreni prema sebi i procijenite svoje prednosti i mane. Nakon toga se morate pomiriti sa činjenicom da je svaki korak naprijed lekcija, iako vas možda vrati dva koraka unazad, ali da samo konstantno kretanje dovodi do uspjeha.”, zaključio je Brković.
(TIP/Izvor: Akta.ba)
Pa samo će se radno vrijeme produžiti opet...i opet političari ne čitaju zakon...ako se ovo usvoji...mora se mijenjati zakon o…