Nakon Zlaje sa posebnom pažnjom i poštovanjem prolazim pored svakog portira, Zlajino zanimanje dok nije postao profesor! On i školski…
Foto/Savjet roditelja TK: Svi koji posmatraju, a ne reaguju na nasilje saučesnici su u tome
Prvu u nizu edukacija za roditelje, planiranih simbolično na početku nove školske godine, Savjet roditelja Tuzlanskog kantona, održao je u srijedu u Tuzli. Tiče se konstruktivne uloge roditelja u radu škola.
Nulti program tolerancije u školama iz norveške prakse bio je polazna teza na temelju koje su članovi Savjeta analizirali prakse lokalnih škola i ulogu roditelja u njihovom radu. Poznavanje oblika nasilja, zatim protokoli, praćenje i odgovor na nasilje kod nas moraju biti funkcionalniji, a roditelji itekako mogu pomoći u tome.
˝Nasilničko društvo gajimo mi odrasli i nije čudno da se to reflektuje na djecu. Širenje lažnih glasina, manipulacije i nasilje putem interneta fenomen je zbog kojeg se dešavaju svi problemi današnjice, pa i samoubistva. A onda to pokreće druge procese od kojih je najizraženija činjenica da mladi odlaze, bježe od problema i sredine u kojoj se razvija takvo društvo˝, kazala je edukatorica Ediba Pozderac, penzionisana djelatnica Pedagoškog zavoda Tuzlanskog kantona.
Saučesnici su svi koji nasilje i društveno neprihvatljivo ponašanje samo posmatraju, a ne reaguju. Obostrano uključujući i roditelje i nastavnike. Nastavnik mora znati uspostaviti kontrolu, znati komunicirati u kriznim situacijama i provoditi opću prevenciju u odjeljenju, a svi odrasli i djeca ukoliko svjedoče moraju obavijestiti o nasilničkim događajima. Jedino uz ispravnu komunikaciju možemo razviti sigurnost kod osobe koja trpi nasilje, kako bi ih mogli zaštititi, a time i prevenirati odrastanje djeteta u dekliventa.
˝Najvažnije je da svako od nas kao roditelj nauči djecu razlikovati dobro od lošeg, a onda da uredi odnos sa svojim djetetom na način da ga slušamo i učestvujemo u njegovom životu kako u kući, tako i u okruženju˝, istakla je Senija Mujkanović Muftić, predsjednica Savjeta roditelja TK.
Društveni stavovi su se tokom vremena također promijenili. Roditeljstvo se u praksi danas prvo dugo odgađa, a onda i konačnim rođenjem djeteta vrlo često preispitujemo sebe u odnosu na dijete. Nekadašnje roditeljstvo zasnovano i na kazni i nagradi u našem vremenu je postalo neprihvatljivo.
Nasuprot tome, danas često imamo prezaštićivanje djece, što rezultira nedostatkom njihove otpornosti na probleme koje se tokom života suočava. Nasilnici u školama najčešće idu djelovati kod onih koji nemaju uzora i autoriteta, kod kojih nema izgrađene strukture u odnosu roditelj-dijete i kod onih koji su po prirodi neodlučni. Njima obično neko drugi nameće i mišljenje i stav i izbore. I to se reflektuje na njihovo ponašanje, koje vrlo često može rezultirati negativnim odnosom prema drugima, ali prije svega prema najbližem okruženju i sebi.
Roditeljstvo zato mora biti radost, a ne patnja. Sagorijevanje roditelja, zbog previše obaveza i iscrpljenost ne pomaže u tome. Takvo roditeljstvo vrlo često isključuje emocije, toplinu i podršku koje su vrlo važne za izgradnju identiteta djeteta, buduće odrasle osobe.
˝Biti aktivan roditelj i graditi aktivan i ispravan roditeljski stil, znači razumjeti okruženje kakvo jeste i učestvovati u njegovoj promjeni nabolje. Mijenjati ih na društveno prihvatljivo i korisno za odrastanje naše djece. Samo tako možemo pravovremeno prepoznati i prevenirati neželjena ponašanja i situacije, koje u ekstremnim ishodima mogu podrazumijevati i nasilje. Obaveza roditelja mora između ostaloga biti i nadzor djeteta, komunikacija, ali i uključenost u socijalno okruženje, ljubav i poštovanje, te na kraju i disciplina˝, poručeno je sa edukativne radionice Savjeta roditelja, koja je realizirana uz podršku Misije OSCE-a u Bosni i Hercegovini.
Savjet roditelja TK će tokom oktobra organizirati još dvije edukativne radionice namijenjene roditeljima, kojima se mogu pridružiti svi roditelji koji su aktivni u školskim roditeljskim vijećima. Na edukacijama zakazanim za 4. i 24.10.2023. godine će prezentirati primjere dobrih praksi iz Tuzlanskog kantona i Kantona Sarajevo, te kroz edukativni sadržaj usmjeriti rad Savjeta roditelja TK ka aktivnostima koje će koristiti kako djeci i roditeljima, tako i radu škola.
(TIP)
Komentar
Tako je, samo vi usvajajte norveške propise i principe, zemlja balkanska. Onda se čudite zašto se nešto ne može provesti u praksi i zašto smo zatrpani papirima i “izvještajima”, dok materešine hodaju po školama, dangube pušeći po školskim dvorištima i zajebaju nastavnike. Kojekakvi NGO-i (čuj: “savjet roditelja tk”?! Neko bi pomislio da je to institucija – nije, riječ je o NGO) služe sami sebi kako bi potrošili pare od projekata.
Komentari su zatvoreni.