Alarmantna situacija: Otkazuju se komercijalni letovi sa četiri aerodroma u BiH

Kompanija “Wizz Air”, koja je do sada imala najviše linija, nakon što je nedavno dodala “Han Airport” u Njemačkoj na svoju listu ukinutih destinacija, sada obustavlja letove između Abu Dabija i Sarajeva. Smanjenje broja letova sa domaćih aerodroma, koji ni do sada nije bio na zadovoljavajućem nivou, poručuju upućeni, odraziće se i na ekonomiju, ali i na turizam.

Alarmantna je situacija u oblasti međunarodnog aerotransporta na četiri međunarodne avioluke u našoj zemlji, slažu se ekonomisti, političari, građani. U vrijeme kada se u nekim zemljama kupuju karte za put u orbitu spejs-šatlovima, kod nas se ukidaju komercijalni avioletovi. O ovom problemu povela se rasprava i u Zastupničkom domu Parlamentarne skupštine BiH, kojim se uvodi jednogodišnji moratorij na naplatu takse od 3 KM po putniku na aerodromima u BiH.

“Došlo je prvenstveno do otkazivanja ugovora, odnosno letova, prvenstveno od kompanije Ryanair, potom od kompanije Wizz Air, možemo slobodno reći iznenada i nenajavljeno. Da li u suštini samo ova taksa u iznosu od tri km po prevezenom putniku predstavlja teret za rad i opstanak rada niskobudžetnih aviokompanija ili se tu javljaju još neki razlozi”, kaže Nihad Omerović, zastupnik u Zastupničkom domu PSBiH.

“Najmanje šest mjeseci je potrebno da bismo uspostavili novu avioliniju. Ako imamo godinu dana, a od toga će proći, znamo mi kako i na koji način to sve funkcioniše. Šest mjeseci uspostave tih sistema, bojim se da nećemo dobiti garanciju koju hoće niskobudžetne kompanije”, rekao je Midhat Čaušević, zastupnik u Zastupničkom domu PSBiH.

Jasmin Imamović, predsjednik Komisije za saobraćaj i komunikacije, kaže da bi sljedeći cilj bio da se u narednih 12. mjeseci vidi, ako propisi dopuštaju, da ne bude nikako naknade ili da bude minimalno onoliko kolika mora biti.

“Odluke korporacija poput Wizz Aira su strateške i mogu se promijeniti u narednih godinu do dvije”, poručuje ministar komunikacija i prometa BiH, Edin Forto.

“Ono što mi moramo sada uraditi je postaviti parametre tako u našoj infrastrukturi za zračni saobraćaj da okrenemo trend odlaska kompanija i da povećamo broj putnika na svim aerodromima u BiH”, kaže Forto.

Da ne možemo pratiti evropske standarde u avijaciji potvrđuju i u Direkciji za civilno zrakoplovstvo BiH. Sa sarajevskog međunarodnog aerodroma uvjeravaju da nije smanjen broj putnika. Poručuju da su uspjeli amortizovati ukidanje baze aviokompanije Wizz Air, te ostvarili izuzetne rezultate, uzevši u obzir činjenicu da su ostali bez bazne kompanije.

“To u koorporacijske odluke na koje ne možemo uticati, ili skoro nikako. Ali isto tako je istina da je i ove godine bez obzora što nema Wizz Aira, na sarajevskom aerodromu skoro da smo dostigli 2022”, kaže za BHRT Elvedin Begić, izvršni direktor za saobraćaj Aerodroma Sarajevo.

Direktor BHDCA Čedomir Šušnjar kaže da zaostajemo, kako u svemu tako i u avijaciji, što kod propisa tako i kod operativno tehničkih uslova.

“Aerodromi moraju shvatiti da nisu jedini subjekti. Mnogo toga još ima što zavisi od nas, ali tu smo da razgovaramo. Želimo istaći da smo uz velike napore uspjeli amortizovati ukidanje baze aviokompanije Wizz Air, te ostvarili izuzetne rezultate, uzevši u obzir činjenicu da smo ostali bez bazne kompanije”, kaže Šušnjar.

Aviosaobraćaj u BiH svakako nije optimalan. Dodatno smanjenje broja komercijalnih letova unazađuje ekonomiju i turizam. Bez direktnih letova za ostale prijestonice gubimo konkurentnost i među gradovima regiona. Wizz Air koja je do sada imala najviše linija obustavlja i let na relaciji Abu Dabi – Sarajevo. Za koji, bar za sada, kartu možete kupiti do 28. oktobra.

(TIP/Izvor: bhrt.ba)

2 komentara

  • Alienist says:

    Haj’ ba, zato imamo dobre puteve i mrežu autoputeva pa nam avioni i ne trebaju.

  • Davud says:

    Ali nije alarmantno višegodišnje kašnjenje u izgradnji prokletih prilaznih svjetala, parkinga oko TZL, nije alarmanan ni onaj tzv. COVID harač na aerodromu za kojeg niko ne zna ni za šta se naplaćuje ni kuda u konačnici taj novac ide, te stvari nisu alarmantne.

    Tipično bosanski, jedva nešto radiš godinama i decenijama (samo ono što se baš mora), primarni ciljevi su ti lopovluk i zavrtanje, a onda kad ti neko zvizne šamarčinu neki šokovi i čuđenja.

Komentari su zatvoreni.