Direktori aerodroma traže ukidanje takse od tri KM po putniku
Rukovodstva međunarodnih aerodroma Banjaluka, Tuzla i Mostar pozvana su na sastanak kod ministra komunikacija i transporta BiH Edina Forte, a na kome će razgovarati o inicijativi da se van snage stavi naplata takse od tri KM, koju sve avio-kompanije plaćaju Direkciji za civilno vazduhoplovstvo BiH (BHDCA) po prevezenom putniku, kao i 40 KM po toni tereta u odlasku iz BiH.
Predstavnici ovih bh. aerodroma poručuju da će tražiti od ministra Forte da se taksa ukine, jer niskobudžetne avio-kompanije zbog plaćanja te naknade napuštaju BiH.
“Tri aerodroma su uputila inicijativu da se Odluka o visini naknade koju plaća operator vazduhoplova po prevezenom putniku i toni prevezenog tereta u odlasku sa aerodroma u BiH potpuno stavi van snage, da nema te tri KM, koja je postala prepreka za rad, poslovanje i ostalo”, kazao je direktor tuzlanskog aerodroma Dževad Halilčević te dodao da ništa ne može više reći o sastanku koji će biti održan danas u Sarajevu.
Podsjećanja radi, sporna taksa bila je ključna da se kompanija “Ryanair” povuče iz Tuzle, iz koje su, kako nam je potvrdio Halilčević, jasno poručili da ne žele plaćati nijedan fening za tu naknadu. Tuzla je odnedavno u problemu jer je dio letova potpuno otkazao i mađarski “WizzAir”.
“Ukidanje takse je prioritet svih prioriteta, bar što se nas tiče. Banjaluka će vrlo brzo doći u isti problem ako se ovo ne riješi”, istakao je Halilčević.
Vršilac dužnosti direktora Međunarodnog aerodroma Banjaluka Natalija Trivić kazala je da se zbog situacije u Tuzli ne može garantovati da se banjalučkom aerodromu ne može desiti isti scenario.
“Oni su nama decidno rekli da oni neće moći dugoročno da rade u smislu troškova koje imaju, u šta se ubraja i ta taksa za BHDCA od tri KM. Mi ostajemo pri zahtjevu da se ona potpuno ukine. BHDCA mora da razmisli da li treba da se odrekne takse, a naravno u cilju veće cirkulacije putnika, odn. ostanku avio-linija. Jer ako nema avio-kompanija i linija, onda ni mi ni Direkcija nemamo nikakvih prihoda”, kazala je Trivićeva.
Inicijativa za ukidanje takse upućena je i BHDCA, ali su iz Direkcije u nedavnom saopštenju istakli da to ne dolazi u obzir, te su se pozvali na preporuke Međunarodne organizacije za civilno vazduhoplovstvo (ICAO) i Zakon o vazduhoplovstvu BiH.
“BHDCA je spremna da sasluša sve inicijative, ali za nas nije prihvatljivo potpuno ukidanje te naknade”, poručili su tada iz Direkcije.
“Sve ovo je razumljivo, ali je BHDCA lijepo. Ništa ne rade, a fakturišu”, kaže prvi čovjek tuzlanskog aerodroma Dževad Halilčević, koji ističe da je Direkcija budžetska institucija, koja kao takva može da namiri ta sredstva.
“Oni imaju budžet, a kad pročitate namjenu tih sredstava za naknadu vidite da se oni po istom osnovu iz budžeta finansiraju. Ako rastjeramo sve avio-kompanije, ne znam odakle će oni naplaćivati te tri marke na kraju”, zaključio je Halilčević.
(TIP/Izvor: Nezavisne novine/Foto: Ilustracija)
Pa samo će se radno vrijeme produžiti opet...i opet političari ne čitaju zakon...ako se ovo usvoji...mora se mijenjati zakon o…