Pelješki most u prvoj godini prešlo 2,3 miliona vozila
Podaci Hrvatskih cesta pokazuju da je most znatno smanjio pritisak na granične prijelaze Klek i Zaton Doli, na kojima je promet u odnosu na 2019. godinu pao za oko 70 posto.
Pelješki most otvoren prije tačno godinu dana ispunio je ciljeve i očekivanja, pokazuju podaci koji kažu da je do 25. jula njime prošlo 2.305.537 vozila.
Pema podacima Hrvatskih cesta, u špici turističke sezone most u prosjeku dnevno prijeđe 13.880 vozila, piše Hina.
U dosadašnjem dijelu godine mostom je prošlo 984.596 vozila. Najviše vozila od puštanja u promet bilo je u subotu 30. jula prošle godine, 19.029.
“Za usporedbu s rekordnom 2019. godinom prije početka epidemije, na brojilima postavljenima kod graničnog prijelaza s Bosnom i Hercegovinom, tijekom ljetnih mjeseci prosječni dnevni promet bio je 11.046 vozila”, kažu iz Hrvatskih cesta.
Dodaju da je najveće prometno opterećenje vikendima. Tako je, primjerice, u subotu 15. jula ove godine mostom prometovalo 15.473 vozila.
Podaci Hrvatskih cesta pokazuju da je most znatno smanjio pritisak na granične prijelaze Klek i Zaton Doli, na kojima je promet u odnosu na 2019. godinu pao za oko 70 posto.
Most utemeljen na 100 metara dugačkim čeličnim cijevima
Pelješki most izgrađen je u sklopu projekta “Cestovna povezanost s južnom Dalmacijom” koji obuhvata izgradnju mosta s pristupnim cestama.
Projekat izgradnje Pelješkog mosta s pristupnim cestama, prema podacima Vlade Hrvatske, vrijedan je 525 miliona eura, od čega je 357 miliona eura nepovratnih sredstava iz fondova Evropske unije. Most je projektovao Slovenac Marjan Pipenbaher, piše Anadolija.
Ideja o izgradnji mosta datira s kraja 1990-ih i početka 2000-ih godina, kad je postao dio prostornog plana Dubrovačko-neretvanske županije. Više puta su na njemu “zvanično” otvarani radovi, da bi 2015. godine, dvije godine nakon pristupanja Hrvatske Evropskoj uniji, ta zemlja iz evropskih fondova dobila 330 miliona eura ili 85 posto sredstava za izgradnju mosta.
Viseći most, čija gradnja je povjerena kompaniji “China Road and Bridge Corporation” ugovorom o izgradnji potpisanim u aprilu 2018. godine, ima šest glavnih stubova i trinaest raspona od čelika dužine 72 do 285 metara. Visina mu je 55 metara, čime se, kako navode hrvatske vlasti, udovoljilo zahtjevu susjedne Bosne i Hercegovine za osiguranje nesmetanog prolaska brodova kroz Malostonski kanal do Neuma.
Dubina mora pod mostom iznosi gotovo stalnih 27 metara, a zbog tla sastavljenog od debelih naslaga gline i mulja, cijeli most je utemeljen na stotinu metara dugačkim čeličnim cijevima promjera dva metra zabijenim u morsko dno.
Uporedo s gradnjom mosta gradile su se i pristupne ceste, a sve je bilo gotovo 19. aprila ove godine kada je u promet puštena obilaznica Stona, odnosno dionica Prapratno – Doli, ujedno posljednja faza projekta Cestovna povezanost s južnom Dalmacijom, čime je taj projekt i službeno završen.
(TIP/Izvor. Fena)
Prijevara i tal na vidiku.