– Ovo nije pitanje samo Tuzlanskog kantona, nego i cijele države. U državi trenutno imamo problem na tri aerodroma, a svi imaju zajedničku karakteristiku, a ona se zove taksa Direkcije za civilno zrakoplovstvo Bosne i Hercegovine u iznosu tri KM po odalazećem putniku. Pored Tuzle, taj problem postoji u Mostaru i Banjoj Luci – kaže Denis Bećirović, ministar trgovine, turizma i saobraćaja TK.
Podsjećamo, aviokompanija Ryanair od 1. juna suspendirala je letove sa MAT-a, a razlog je što ne žele plaćati taksu koju je propisala Direkcija za civilno zrakoplovstvo BiH (BHDCA).
– Ryanair je zbog te takse svoje letove iz Tuzle prebacio u Banju Luku. Aerodrom u Banjoj Luci nije dostavljao izvještaje BHDCA-u, pa nije ni plaćao taksu te je kažnjena od državnih organa. Sada imamo problem sa low cost (niskobudžetnim op. a.) kompanijama, koje ne mogu poslovati uz ovaj namet. Pored toga kompanija Wizz Air ima svoje unutrašnje probleme i povlače iz BiH 30 linija, a kolateralna šteta na kraju je Tuzlanski kanton – kaže Bećirović.
O potezu koji je povukao Wizz Air spekuliralo se i ranije, dodao je Bećirović.
– Mi smo nakon prvih spekulacija o odlasku iz Tuzle išli u Budmipeštu i razgovarali s upravom Wizz Aira. Ranije smo ispunili mnogo njihovih zahtjeva po pitanju infrastrukture i uvjeravali su nas da do ukidanja baze neće doći. Međutim, mi smo odmah po povratrku u Tuzlu krenuli da radimo na rješavanju tog problema, odnosno na kontaktiranju drugih investitiora – navodi Bećirović.
Wizz Air će nastaviti sa letovima na relacijama iz Tuzle do Basel Mulhousea, Dortmunda, Frankfurt-Hahna i Memmingena, dok su sve ostale linije ukinuli.
– Razgovaramo s drugim aviokompanijama, ali ništa o tome ne smijemo reći unaprijed, sve dok potencijalni partner, odnosno aviokompanija, to prvi ne objave. Imamo problem, razgovaramo i sa državnim organima te apeliram da ukinu te tri KM naknade po odalazećem putniku – zaključio je Bećirović.
(TIP/Izvor: Faktor.ba/Autor J.Bojić)
Da naravno da treba