Doseg je uz cijenu glavna tema rasprava o električnim automobilima, posebno pri usporedbi s klasično pogonjenima.
Htjeli to priznati ili ne, sve upućuje na to da vozila pogonjena fosilnim gorivom i ona na struju imaju i jednu sličnost – deklariranu potrošnju goriva/energije je nemoguće postići u praksi. Stoga testovi provjere dosega jasno ukazuju na upotrebljivost, posebno električnih automobila. A oni su pokazali da pri niskim temperaturama okoline doseg pada i do 30 posto.
Najnovije istraživanje proveo je What Car?, koji je testu dosega podvrgnuo desetak električnih automobila. Automobile s potpuno napunjenim baterijama ostavili su preko noći vani na temperaturama blizu 0⁰C. Drugog dana automobili su izvedeni na test-stazu.
Iako je očekivano prvi posustao Mini s najmanjom baterijom i najmanjim dosegom, kineski Ora Funky Cat First Edition imao je najveći pad dosega. Umjesto 310 km prešao je 208 km, odnosno 33 posto manje. Preko 30 posto smanjenja dosega imao je još Renault Megane E-Tech (32.1%), dok su najmanji pad dosega imali Tesla Model Y LR (17.8%) i Nissan Ariya (16.4%).
Gledamo li pak efikasnost, odnosno potrošnju energije, stvari su donekle drukčije. Najveću potrošnju ima očekivano Volkswagen ID. Buzz, koji s 1 kWh energije prijeđe 4 km. Najefikasniji je lagani Mini, koji će s istom količinom energije prijeći 6.3 km. A to je bolji rezultat od deklariranog.
Tri modela s testa autori istraživanja su provjerili i tijekom ljeta kad su temperature bile od 24 do 29⁰C. Teslinom Modelu Y je doseg za hladnog vremena pao 11.8%, Cupra Born je izgubila 20.6% dosega, a BMW i4 21.6%.
Podsjetimo, InsideEVs Italia je proveo sličan test praktične provjere dosega. Zabilježen je pad dosega u odnosu na WLTP, i to za 16 do čak 31%, ovisno o modelu, prenosi Index.hr.
(TIP/Foto: Screenshot: YouTube)
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.
Morate biti prijavljeni kako bi mogli komentarisati Prijava