Još jedan modni skandal: Izgužvana kesica čipsa ili skupocjena torba?
Modna kuća “Balenciaga” nastavlja da iznenađuje svoje kupce – narednog ljeta u prodaji torbe u obliku kesice čipsa.
Pijačni ceker, kesa za smeće od gotovo 2.000 dolara, revija na blatnjavoj pisti… Modni brend Balenciaga poznat je po svojim kontroverznim idejama i nesvakidašnjim trendovima koji posljednjih nekoliko godina dominiraju modnom scenom, a sada je kreativni direktor Balenciage, Demna Gvasalia, otišao korak dalje. U okviru najnovije revije na Paris Fashion Weeku predstavio je torbe u obliku kesa poznatog američkog Lay’s čipsa, za koje se pretpostavlja da će u prodaju izaći po cijeni od čak 1.800 dolara.
Dizajneri poput Demne i Jeremya Scotta, kreativnog direktora modne kuće Moschino, se već godinama poigravaju s kodovima i simbolima konzumerizma. Osmišljavaju čitave kolekcije u kojima su okosnica svjetski poznati brendovi kao što je McDonald’s ili DHL. Ali, ovoga puta, modni detalj nije derivat teleće kože ili tote bag remake, nego je riječ o izgužvanom pakovanju čipsa za koje je Demna Gvasalia rekao da je “apsolutni modni hit”.
Na društvenim mrežama uslijedio je veliki broj reakcija. “Sigurna sam da se Balenciaga šali s nama”, napisala je jedna korisnica Instagrama.
Modni trend ili glupost?
Spomenuti luksuzni brend, čiji se proizvodi nalaze visoko na listi želja brojnih modnih znalaca, i ranije je bio u centru pažnje, kada je uvrstio limitiranu kolekciju tenisica pod nazivom Paris. Riječ je o tenisicama koje su bile prekrivene ogrebotinama i šupljinama, dok se logo u obliku grafita nalazio na potplatu. Njihova cijena iznosila je 1,850 dolara.
Balenciaga je bio i na udaru zbog naušnica od 228 eura za koje su zbunjeni kupci rekli da su samo “pertle i ljepilo”. Korisnici Instagrama su dizajn naušnica označili kao “glupost” i optužili francusku modnu kuću da “troluje” s najnovijim kontroverznim proizvodom.
Da li moda gubi smisao?
Demna Gvasalia ima sposobnost da smeće pretvori u blago. No, da li to vrijedi i kada je u pitanju kesica čipsa, kožna kesa za smeće, poderane tenisice ili pak odjeća u obliku žutih traka?
“To je uzdizanje svjetovnog u novi kontekst”, objasnio je dizajner nakon svoje revije jesen/zima 2022, na kojoj je Kim Kardashian bila umotana u žute trake upozorenja.
“Ne treba vam Balenciaga odjeća da biste se uklopili u okvir, potrebna vam je samo traka. Oblačenje bez odjeće je zabavno”, rekao je tada.
U Demninom umu, gotovo sve se može čitati kao moda, a najružniji i svakodnevni predmeti često bude najveću želju. Kada na ovaj način posmatramo Demnin najnoviji pokušaj da šokira javnost, možemo pretpostaviti da je to uradio s ciljem da obesmisli visoku modu ili da je samo riječ o socijalnom eksperimentu.
(TIP/Izvor: N1)
katastrofa da se za jedan obicni cips ceka sat i vise vremena, jer radi samo jedan salter