Audi i Seat najbrže gube na vrijednosti, evo koje su marke najbolje
Prema istraživanjima, luksuzne marke automobila najbrže gube na vrijednosti.
Staro je pravilo da auto odmah po izlasku iz autosalona gubi 20 posto cijene. I istina nije daleko, doduše možda ne danas kad se na nove automobile nerijetko čeka i duže od godine, ali nominalno auto brzo gubi na cijeni.
Ipak, iako vrijednost svakog vozila s vremenom pada, neke marke gube na vrijednosti više od drugih. Kako bi utvrdili koje automobilske marke gube najviše na vrijednosti, stručnjaci za automobilsku industriju pri platformi carVertical napravili su istraživanje u kojem su analizirali više od 72 milijuna podataka relevantnih za razdoblje od 2019. do 2022. godine u Europi, SAD-u i Australiji. U nastavku donosimo zaključke istraživanja.
Porsche najmanje gubi na vrijednosti
Kad se oduzme najniža tržišna vrijednost automobila od njegove početne cijene, rezultati pokazuju da Porsche (-64.4%), Jeep (-84.4 %) i MINI (-85.5%) tijekom godina najmanje gube na vrijednosti. Primjera radi, u istom razdoblju Porsche će izgubiti 64.4%, a Lexus čak 89.9% vrijednosti.
“Iako Porsche proizvodi sportske automobile, njegovi modeli dovoljno su praktični za svakodnevnu vožnju. 911 je vjerojatno jedan od najlegendarnijih automobila u povijesti automobilske industrije i ima jako puno poklonika. Nije ni čudo što je potražnja za tim automobilom veća od ponude. Porscheovi su automobili pouzdani, izdržljivi i imaju poseban izgled koji privlači kupce”, objašnjava Matas Buzelis, stručnjak pri platformi carVertical.
Među vozilima koji dobro kotiraju u konkurenciji velikoserijskih marki nalaze se Hyundai i Toyota, a u gornji dom suprotno očekivanjima ulaze i Jaguar i Land Rover.
Audi i Seat na samom dnu
Mnoge luksuzne marke automobila gube više na vrijednosti od povoljnijih marki. Osim Chryslera kao rekordera po gubitku vrijednosti tu su ušli i Audi i Seat. Primjerice, novi će Audi s vremenom izgubiti 96.2% vrijednosti (u prosjeku za 24 godine). Zanimljivo je da otprilike polovica marki pri dnu ove tablice gubitka vrijednosti otpada na luksuzne automobile.
Usporedbe radi, Toyotini automobili dosežu najnižu vrijednost kad su stari 19 godina, a BMW-ovi kada su stari 21 godinu. Međutim, Toyotina vozila gube oko 88.7% vrijednosti, a BMW-ova 93.8%. Koji čimbenici uzrokuju ove razlike?
“Osoba koja traži rabljeni automobil daje prednost cijeni i troškovima održavanja u odnosu na sve nepotrebne značajke. Zato je rabljena Toyota mnogim kupcima privlačnija od BMW-a”, kaže M. Buzelis.
Kada automobili dostižu najnižu vrijednost?
Prosječna starost pri kojoj vozila imaju najveći gubitak na vrijednosti jest 20-23 godine.
Porsche i MINI imaju najnižu cijenu kad napune 15 godina starosti. Nakon toga vrijednost im počinje ponovno rasti. Dobro očuvani modeli mogu biti isplativa investicija. Isuzu, Suzuki, Kia i Dacia na suprotnoj su strani spektra – dosežu najnižu vrijednost tek kad su stari 30 godina.
Primjera je mnogo koji pokazuju da nekoć konfekcijski automobili, a danas oldtimer, postižu visoke cijene. BMW E30 poznatiji kao kockica je samo jedan od automobila koji su postali odlično ulaganje. Isto vrijedi i za ostale stare premium modele, ali uz preduvjet servisne knjižice i besprijekornog stanja automobila, prenosi Index.hr.
(TIP)
Ovo je budućnost. Sto da ja trpim prosjake, sitne narkomane, i smece po ulicama...