Tuzlanski kanton u prometnoj blokadi više od 20 godina

Prošle su 22 godine od kada se prvi put spomenuo projekat autocesta Tuzla – rijeka Sava. Osmišljen plan djelovanja, izdvojena sredstva za prvu fazu i do danas ni metra izgrađenog autoputa.

“Od 2000. godine je tadašnja vlada jedan dio novčanih sredstava od cirka 200 hiljada KM raspisala tender za izgradnju za predinvesticionu dokumentaciju vezano za izgradnju autoceste˝, izjavio je pomoćnik ministra za promet u Vladi TK Nenad Lukanović.

Uslijedile su studija saobraćaja, studija opravdanosti i studija izbora trasa. Projekat je završen 2012. godine.

“Taj projekat ide obroncima Majevice, uradio je Rudarski institut iz Tuzle i, uz neke korekcije koje su moguće, u svakom slučaju je trebao da bude prihvaćen˝, istakao je ministar prometa i komunikacija u Vladi FBiH 2010. – 2014. godina Enver Bijedić.

Sedam godina poslije, nastavak ranije započetih aktivnosti. No, predstavnici gradova Srebrenik i Gradačac se sa predviđenom trasom ne slažu, smatrajući da ih autoput nezasluženo zaobilazi, odnosno da je na velikoj udaljenosti.

“Ona bi samo na dijelu granice grada Srebrenika i Grada Tuzle imala vezu i konekciju sa svim privrednim, životnim, saobraćajnim i ostalim tokovima. Išla bi sjeveroistočnim obodom Majevice, naslanjala bi se na teritoriju Brčko Distrikta˝, rekao je gradonačelnik Srebrenika Senad Omerović.

“Najbliža tačka udaljena je, po toj projekciji, nekih 25-30 kilometara od najjužnije tačke Gradačca, od raskrsnice Ormanica i evidentno da od takve autoceste privrednici i građani Gradačca nemaju nikakve koristi˝, izjavio je gradonačelnik Gradačca Edis Dervišagić.

Premijer Federacije BiH Fadil Novalić je izrazio volju da se o ovim temama razgovara, iako je novac za planirane projekte već izdvojen.

“Sedam i pol miliona maraka troši da se izvrši projekat idejni i glavni projekat, ovdje u blizini Tuzle. Budući da je projekat u toku, sad treba politička odluka da li se mijenja trasa i da li bi mi to mogli inputirati u projekat˝, rekao je premijer Federacije BiH Fadil Novalić.

Priča o blokadi Tuzlanskog kantona ni ovoga puta nema svoj konačan epilog. Jedini zajednički dogovor je dionica Šički Brod – Previle u dužini od oko deset kilometara. Na koji način će se razriješiti preostalih 50 kilometara još niko ne zna. Do tada će se prema sjeveru iz najmnogoljudnijeg kantona sa najrazvijenijom privredom i skoro najvećim brojem automobila koji svakodnevno prođu jednom dionicom u Bosni i Hercegovini, ići magistralnim putem i cestom starom više od šezdeset godina.

(TIP/Izvor: bhrt.ba/Autoriuca: Enisa Alibalić/Foto: Ilustracija)