Bukvarević: Mi u Bingu smo svjesni odgovornosti koju nosimo kao najveći poslodavac

02.12.2021 10:41
 

Andrijana Bukvarević, direktorica Sektora ljudskih resursa kompanije Bingo, za naš portal govorila je o radu u ovoj najvećoj bh. kompaniji, kao i najaktuelnijim događanjima vezanim za nju.

Svakodnevno više od 9.000 uposlenih grupacije Bingo osigurava neprekidno snabdijevanje i funkcionisanje najvećeg maloprodajnog lanca trgovina u BiH, s više od 220 trgovina širom države. Radnici u trgovini, proizvodnim kompanijama i ugostiteljstvu čine stub ove kompanije. Neki od njih su tu više od 20 godina, tačnije od prvog dana postojanja kompanije Bingo i odlično poznaju svoje kupce. Danas sa sigurnošću možemo reći da je Bingo najveći poslodavac u BiH, a ta pozicija sa sobom nosi i veliku odgovornost, s kojom se uspješno nosi HR odjel ove kompanije. O Bingu kao poslodavcu, izazovima, ali i planovima za budućnost razgovarali smo s Andrijanom Bukvarević, direktoricom Sektora ljudskih resursa.

Kako u praksi izgleda voditi sektor ljudskih resursa najvećeg poslodavca u državi te provoditi HR strategiju?

Činjenica da Bingo upošljava više od 9.000 ljudi znači da u isto vrijeme posredno brinemo i o više od 20.000 članova njihovih porodica. Izuzetna je čast biti dio tog velikog tima te voditi Sektor ljudskih resursa, no imajući na umu ove brojeve, sasvim je jasan stepen odgovornosti koju imamo prema svim pojedincima. Tim ljudskih resursa čine 22 zaposlenika, koji se, pored kadrovske administracije, brinu o profesionalnoj selekciji, organizacijskom dizajnu, edukacijama, talent menadžmentu i brendu poslodavca. Naša uloga je višestruka. Svakodnevno brinemo o tome da svaki zaposleni ima jednak tretman, da bude poštovan i edukovan. Tu smo i da osiguramo objektivnost, od evaluacije rada postojećih uposlenih, do samog procesa zapošljavanja. Pojednostavljeno, tu smo da osiguramo pravednost. Iz tog razloga u Bingu postoji sistem internog napredovanja, koji osigurava ravnopravnu mogućnost razvoja.

Spomenuli ste odgovornost koju Bingo ima prema svojim uposlenicima. Na koji način se ta odgovornost prenosi u praksi?

Veličina i snaga Binga, kakav danas poznajemo, rezultat je ideja i rada veoma talentovanog tima profesionalaca. Tom timu smo kao kompanija dali obećanje da kada radiš u Bingu, dio si velike porodice koja je posvećena jednom cilju, da svojim individualnim naporima stvorimo okruženje dostojno svakog pojedinca. Takvo okruženje doprinosi kvalitetnijem životu svih nas. Ovo obećanje kontinuirano ispunjavamo, njegujući osnovne vrijednosti zajedništva i pripadnosti, angažiranosti u zajednici te rasta i razvoja.

Popriličan je izazov obećavati rast i razvoj za 9.000 ljudi.

Mi taj rast posmatramo u nekom širem kontekstu. Najprije, rast Binga je direktan rast domaće privrede, a taj rast se dešava samo onda kada članovi našeg tima rastu i razvijaju se, kako na profesionalnom, tako i na privatnom planu.

No slažem se, izazov je obećati rast i razvoj za bilo koga, a da to nije obećanje koje dajete sami sebi. Ono što je važno je da Bingo obećava svima priliku da rastu i razvijaju se. Zato smo i uspostavili sistem edukacija i talent menadžmenta, koji u obzir uzimaju sve nivoe i dio su našeg šireg strateškog opredjeljenja. Svakodnevno implementiramo svoju strategiju koja obuhvata plan razvoja po sektorima, s implementacijom različitih metoda učenja (on the job, job shadowing, radionice, seminari, praktične edukacije). U posljednjih nekoliko mjeseci formirali smo i Akademiju za rukovodioce poslovnih jedinica te Akademiju za regionalne menadžere. HR tim čine i biznis partneri i interni treneri, koji su regionalno raspoređeni i učestvuju u edukacijskim aktivnostima u maloprodaji. Kada govorimo o maloprodaji, bitno je istaći i naš mentorski sistem, u okviru kojeg svaki novi zaposleni dobija svog mentora i prolazi kroz detaljan onboarding proces.

Kao najveći poslodavac sigurno se suočavate s kadrovskim izazovima, koji su vrlo specifični za “retail” industriju.

Sigurno je da svi poslodavci u današnjem ambijentu u kojem se nalazimo imaju velike izazove kada je riječ o zadržavanju postojećeg kadra, ali i upošljavanju novog. Prvi izazovi počeli su odlaskom mladih iz države, što je još više došlo do izražaja u ovom postpandemijskom vremenu. Naše snažno opredjeljenje da su ljudi ispred svega potvrdili smo upravo u 2020. godini, u doba pandemije koronavirusa, kada smo implementirali značajno povećanje plate za sve zaposlene, od otprilike 20%. Ne treba zanemariti činjenicu da su u tom periodu poslodavaci uglavnom otpuštali radnike ili znatno smanjivali plate. Danas, naši uposlenici u maloprodaji imaju najveće plate prodavaca u retailu u BiH, s prosječnim iznosom od otprilike 936 KM.

S druge strane, prosječna dob naših uposlenika u maloprodaji je 35 godina, a u upravi 31. Skoro 50% radnika je u Bingu više od 5 godina, što govori o visokom procentu zadržavanja kadra. No ipak, uvijek imamo potrebu za novim kadrovima, na čemu intenzivno rade naši vrijedni regruteri.

Činjenica je da većinu vaših uposlenika čine prodavci u maloprodaji. Na koji način kolege iz uprave sarađuju s njima?

Trgovina je posao koji se uči na terenu. Toga smo svjesni svi mi koji smo u pozadini Bingo maloprodaje. Svjesni smo činjenice da ukoliko želite stvoriti ugodno iskustvo kupovine, morate biti u dodiru s kupcem. Ne postoji drugi način da to i ostvarite, osim da ste u trgovini, s kolegama iz maloprodaje. Upravo iz tog razloga redovno provodimo inicijativu “Rad u maloprodaji”, u okviru koje kolege iz uprave/administracije, uključujući i top menadžment, obavljaju radne zadatke u trgovinama, rame uz rame sa svojim kolegama iz maloprodaje. Ovu aktivnost rado obavljamo, jer uvijek imamo priliku upoznati nove kolege, učiti od njih, ali i biti u direktnom dodiru s kupcima. Time dobivamo direktne povratne informacije o kvalitetu usluge koju pružamo, što je zaista neprocjenjivo znanje i osnova za njeno unapređenje.

Direktan dodir sa zajednicom ostvarujete i kroz društveno odgovorne projekte. Možete li nam reći nešto više o glavnim inicijativama koje provodite?

O tome najbolje govore konkretne aktivnosti koje smo pokrenuli. Tačnije, možemo to nazvati strateškim opredjeljenjem, jer smo svjesni da samo kontinuirane akcije i stvarna podrška prave razliku i suštinski mijenjaju sliku svijeta oko nas. S tim u vezi pokrenuli smo nešto što je u ovim okolnostima pandemije, kojoj se ne nazire kraj, izuzetno, slobodno možemo reći i životno važno – sistem podrške “Srce zajednice” koja podrazumijeva finansijsku podršku zaposlenima i najbližim članovima njihovih porodica, koji su oboljeli.

Ovaj fond se ne odnosi samo na naše uposlenike, već i na članove njihovih porodica, jer odlično znamo kad je jedan član porodice bolestan, to se tiče svih nas koji toj porodici pripadamo. I na taj način želimo ojačati osjećaj sigurnosti i podrške za naše zaposlene, za koje, pored redovne i sigurne plate, nastojimo osigurati uslove u kojima je njihovo radno mjesto istovremeno i mjesto gdje se osjećaju poštovano, cijenjeno i zaštićeno.

Od ostalih projekata izdvojila bih rad sa štićenicima SOS-a, kroz radionice fokusirane na jačanje samopouzdanja te saradnju s udruženjem Proreha, u okviru koje smo radili na stručnom osposobljavanju osoba s invaliditetom.

Nastavit ćemo pažljivo osluškivati potrebe društva kojem pripadamo kroz buduće projekte društvene odgovornosti, koji su uvijek bili i ostat će naše strateško opredjeljenje.

(TIP/Izvor: Klix.ba)

Morate biti prijavljeni kako bi mogli komentarisati Prijava

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.