Evo što bi se moglo dogoditi ako potpuno prestanete jesti jaja

10.05.2021 09:18
 

Bilo da ih volite jesti u obliku kajgane, tvrdo kuhana ili pržena, jaja su osnovna namirnica brojnih kućanstava.

Međutim, ako se trudite postati zdraviji, potpuno prijeći na vegansku prehranu ili jednostavno želite promijeniti prehranu, izbacivanje jaja s vašeg jelovnika moglo bi utjecati i na vaše zdravlje.

1. Možda ćete češće osjećati glad

Iako ćete izbacivanjem jaja iz prehrane, možda smanjiti broj pojedenih kalorija, to bi moglo rezultirati i time što ćete se osjećati manje zadovoljni (i manje siti) nakon obroka.

“Jaja su bogata proteinima, što potiče osjećaj sitosti. Ako jedete manje proteina, veća je vjerojatnost da ćete osjetiti glad i žudnju za hranom nedugo nakon jela”, objašnjava dijetetičarka Diana Gariglio-Clelland.

2. Mogli biste početi jesti kaloričnije obroke

Nažalost, možda ćete češće posezati za kaloričnijim obrocima i namirnicama.

“Kad se ljudi odreknu jaja, obično jedu kaloričniji doručak. Ako ne jedu jaja, ljudi se odlučuju za više žitarica, kiflica, peciva i drugih doručaka bogatih ugljikohidratima”, objašnjava nutricionist Jodi Greebel.

3. Možda nećete u organizam unijeti korisne hranjive sastojke

“Žumanjci sadrže većinu hranjivih sastojaka iz jaja, poput vitamina A, D, E i K, kao i omega-3 masne kiseline, koje su zdrave za srce”, objašnjava Gariglio-Clelland.

4. Možete izgubiti mišiće

Ako iz prehrane izbacite glavni izvor proteina, poput jaja, znači da bi vaši treninzi s vremenom mogli postati manje učinkoviti.

“Jaja sadrže leucin, aminokiselinu važnu za sintezu mišićne mase, koja se smanjuje s godinama”, kaže Gariglio-Clelland, koji napominje da to može značiti da biste mogli brže izgubiti mišićnu masu nakon što izbacite jaja iz prehrane, prenosi Index.hr.

5. Vaša se razina kolesterola možda neće promijeniti

Iako su jaja izvor dijetalnog kolesterola, potpuno izbacivanje jaja možda neće učiniti toliko za poboljšanje razine kolesterola koliko biste očekivali, navodi Eat This, Not That.

“Samo oko 20% kolesterola u krvi dolazi od onoga što jedemo. Ostalih 80% proizvodi vaša jetra”, objašnjava Gariglio-Clelland: “To znači da, iako promjene načina života imaju određeni utjecaj na razinu kolesterola, vaša genetika igra najveću ulogu.”

(TIP/Foto: Pexels)

Morate biti prijavljeni kako bi mogli komentarisati Prijava

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.