Foto: Svjetska premijera nove Škode Fabije, start na ispod 14.000 eura

Škoda je konačno razotkrila detalje oko nove generacije Fabije, koja se na europsko tržište vraća uz neke nove adute..

Četvrta generacija Fabije dijeli osnovu s VW Polom postavljajući se na platformu MQB A0, a to znači da će uz provjerenu mehaniku dobiti i moderno uređenje interijera te bogatu opremu, ali uz nešto pristojniju cijenu. Start je na oko 14.000 eura za osnovnu izvedbu, a to s obzirom na trendove i nije toliko loše.

Estetski se model oslanja na prethodnu generaciju preuzimajući stilske vrijednosti ostalih kućnih noviteta. Pritom je primjetan rast dimenzija, a posebno porast dužine od 11 cm. Fabia dobiva i nove detalje poput ručica vrata koje oblikom prate formu češke zastave. Posebno veseli poboljšana aerodinamika s koeficijentom otpora zraka od 0.28, što je trenutno najbolje u segmentu.

Poboljšanom aerodinamikom i strujnim oblikovanjem minimizirana je i buka vjetra, a to će svakako utjecati na ugođaj vožnje. Estetski se nudi niz mogućnosti individualizacije, a dovoljno je reći da ponuda kotača kreće od 14 i ide do 18 cola.

Očekivano, u ponudi su tri motora, naravno – benzinska. Ponuda kreće 1.0 atmosfercima sa 65 i 80 KS u kombinaciji pet-stupanjskog ručnog mjenjača. S boljim paketima opreme računajte na dodatak turbine, a to znači dvije izvedbe, s 95 i 110 KS. Konačno, najekskluzivnija Fabia ima 1.5 TSI sa 150 KS u kombinaciji DSG mjenjača, a nudit će se i u okviru izvedbe Monte Carlo.

Po pitanju performansi Fabia nudi dva lica. Primjera radi, najslabijoj izvedbi do 100 km/h treba 15.1 sekunda, dok top izvedba stotku uhvati za 7.9 sekundi. Potrošnja pak, ovisno o motoru, oscilira u manjem rasponu, od 5.1 do 5.6 l/100 km.

U pogledu tehnologije ne treba očekivati kompromise. Škoda će ponuditi sve kao što to nudi Volkswagen na Polu. Vozača paze brojni sustavi asistencije, dok u kabini standard čini 6.8-inčni zaslon. Opcijski se nudi veći 9.2-inčni zaslon, kao i digitalni kokpit od 10.25 inča.

Kad auto raste toliko u dužinu i 48 mm u širinu jasno je da će ponuda prostora biti osjetno bolja. Osim više komfora vlasnik može računati i na 50 litara veći prtljažnik, kao i na brojna Simply Clever rješenja.

Sve u svemu, Škoda Fabia je u novom izdanju u potpunosti ispunila očekivanja, a jedino pitanje je hoće li i reakcija tržišta biti odgovarajuća, piše Index.hr.

(TIP)