Zarada na koronavirusu, skupi pozivi preko call centra Domova zdravlja KS

Uspostava Call centra za COVID u Domovima zdravlja Kantona Sarajevo nova je pljačka građana. Dobru namjeru da se građanima olakša komunikacija s ljekarima pojedu impulsi koje za svaku minutu razgovora naplati telekom operater. Na ovo je među prvima upozorila Merima Spahić, nekadašnja novinarka, aktivistica u nevladinom sektoru koja se posljednjih 6 godina bavi promocijom Zakona o pravima pacijenata u FBiH. Na svom Facebook profilu je napisala da joj pacijenti i građani javljaju da “su call centri za pomoć kovid bolesnicima u KS nastavak pljačke jer se naplaćuje svaki poziv pacijenata.

– Tužno je što nova Vlada KS nije pokazala da ima sluha za građane koji su svakako u teškoj ekonomskoj krizi te, umjesto da pomognu, oni još i naplaćuju pozive građana za zdravstvenu pomoć iako oni već plaćaju zdravstveno osiguranje. Građani ali i zdravstveni radnici se žale što je u javnosti prikrivena informacija da se pozivi call centru naplaćuju, iako niko nije mogao ni pretpostaviti da će linija za pomoć postati izvor profita! – za Patriju je istakla Spahić.

Iz Domova zdravlja su nam potvrdili da troškove poziva zajedno snose oni kao ustanova i građani. Zašto cjelokupan trošak nije preuzeo Dom zdravlja iz ove ustanove nisu odgovorili.

– Jednostavno preko BH Telecoma nije bilo moguće obezbijediti besplatan broj. Mi prihvatamo greške i svakako ćemo ići u pravcu da ti pozivi za građane budu besplatni, rekao nam je Ademir Spahić, koordinator svih aktivnosti između javnih zdravstvenih ustanovau Kantonu Sarajevo u pandemiji  COVID-19.

Nije znao koja je cijena poziva, ali nam je rekao da konsultacije s ljekarima koji se javljaju na ove brojeve traju i do 15 minuta. U praksi se pokazalo kako je to veliki problem za ljude koji nemaju mobitel na pretplatu. Na društvenim mrežama ljudi se žale kako puno novca potroše, a da im se ljekar i ne javi, jer naplaćuje se i čekanje.

– Veliki broj pacijenata se žali da kada nazovu centar, u trenutku ostanu bez 5-10 KM i nisu u stanju da plate takav poziv niti da nastave da razgovaraju jer munjevitom brzinom ostanu bez kredita za razgovor, istakla je Merima Spahić.

U komentarima njenog posta na Facebooku to je potvrdila Selma Gušo Šabanović navodeći da je njenom suprugu skinut cijeli kredit a da nije dobio ljekara.

Za građane je sporno što nigdje na vidljivom mjestu nije istaknuta cijena poziva na broj 081 920 333.

– Zvala sam BH Telecom i potvrđeno mi je da je u pitanju zakup komercijalne linije. Časni zdravstveni radnici tvrde da im “srce puca” zbog ove pljačke pacijenata i pitaju se kako da odbrane dostojanstvo svoje profesije u ovom silnom nemoralu?  Mnogi pacijenti nemaju novca da nazovu call centar i tako ostaju sami u svojim domovima, bolesni, daleko od očiju javnosti. Osim što se pozivi naplaćuju, a to nije istaknuto u reklami call centra iako bi moralo biti, pacijenti jednostavno ne mogu dobiti nikoga po 3-4 dana, čime se doprinosi pogoršanju i zapuštenosti zdravstvenog stanja pacijenata. I sama sam testirala da li je moguće dobiti call centar, zovem cijeli dan i mogu potvrditi da je to nemoguća misija, istakla je Merima Spahić.

BH Telecom nije odgovorio na mail Patrije. Preko usluge za podršku korisnicima BH telecoma i M-tela saznali smo da pozivatelj plaća 20 feninga po minuti razgovora. Iz Domova zdravlja negiraju navode da se preko call centra ne mogu dobiti ljekari.

– Za 14 dana preko call centra smo imali 11.122 poziva, preko telefona u COVID ambulantama imali smo 8.539 poziva. Za prvih 14 dana marta kroz COVID ambulante prošlo je ukupno 22.487 pacijenata, a uzeto je 15.442 brisa, rekao nam je Ademir Spahić.

Naš sagovornik tvrdi da je jedina namjera bila olakšati kontakt pacijenata i ljekara. Za tu svrhu su tvrdi angažovani i studenti završne godine medicinskog fakulteta koji pomažu u radu call centra. Percepcija javnosti je nešto drugačija, a zbunjujući su bili i navodi pojedinih medija koji su najavili da će pozivi preko call centra biti besplatni. Mogli su, ali su nadležni trebali osigurati novac iz budžeta da pokriju trošak. Izostanak takve reakcije za Merimu Spahić je pokazatelj neodgovornosti i nepoštivanja građana koji svojim novcem već finansiraju zdravstveni sektor.

– Ako nova Vlada, ministarstvo zdravstva i Krizni štab nastave s ovakvom praksom, plašim se da više neće imati koga da liječe a neko će morati da snosi odgovornost za nerad, namjernu pljačku, nekompetentnost mjera, javašluk koji nas košta zdravlja i života, istakla je Merima Spahić.

Iz svega navedenog jedino je sigurno da na muci oboljelih od koronavirusa, ali i ljekara koji imaju pune ruke posla profitiraju telekom operateri. Nekom korona, nekom brat.

(TIP/Nap/Foto: Agencije)