Drugačiji život u 2021.: Više ćemo se okrenuti prirodi i zdravijim alternativama
S pandemijom koronavirusa koja nam je oblikovala čitav život 2020. godine, ne čudi da ćemo vidjeti kako se njezin utjecaj širi i na 2021. godinu što se tiče stila života i wellness trendova…
– Mislim da će pandemija nastaviti pokretati trendove još najmanje 18 mjeseci. Čak i s dolaskom cjepiva – rekla je Jane Buckingham, osnivačica i izvršna direktorica tvrtke za prognozu i savjetovanje trendova Trendera.
Što možemo očekivati vidjeti 2021. godine? Zamislite porast nosivih uređaja za praćenje zdravlja, aplikacija koje potiču da se osjećate bolje i povećan fokus na ravnotežu između poslovnog i privatnog života te na ekološke proizvode. Osim toga, stručnjaci predviđaju da ćete čuti puno više o norveškom konceptu friluftsliv. U nastavku slijedi popis nekoliko glavnih trendova koje možete očekivati u 2021. godini:
1. ‘Udobna izrada’
U pogledu mentalne dobrobiti i brige o sebi, Dayna Isom Johnson, Etsyjeva stručnjakinja za trendove, kaže da će ‘mali luksuz’ i ‘rituali usmjereni na wellness’ biti popularni. To uključuje jednostavne stvari poput okrepljujuće fitnes rutine i dugih kupki. Još jedan trend za koji Johnson predviđa da će se ‘stvarno isticati’ je takozvana ‘izrada udobnosti’.
– Doista je vrijeme za izradu, za učenje novih vještina i to zasigurno može poslužiti kao oblik brige o sebi – rekla je.
2. Posredovanje i terapija putem vašeg telefona
Buckingham predviđa da ćemo se više usredotočiti i na praćenje svojeg zdravlja uz pomoć nosivih uređaja kao što su Apple Watch i Fitbit kako bismo pratili i motivirali kretanje, temperaturu, hormone i enzime. Također predviđa da će se povećati broj aplikacija za meditaciju i terapiju poput Calma koje mogu pomoći u ublažavanju stresa.
3. Friluftsliv i blaženstvo na otvorenom
Možda se sjećate riječi ‘hygge’ iz prošlih godina, skandinavske prakse ugodnosti, ali Johnson predviđa da će norveški koncept biti u punom jeku i u 2021. godini. Nazvan je friluftsliv (izgovara se free-loofts-liv). Friluftsliv, što se prevodi kao ‘život u slobodnom zraku’, zahvalnost je na boravku na otvorenom i uključivanju aktivnosti na otvorenom u svoj život.
– On stavlja prirodu u prvi plan svega što radite u svom životu. U 2020. je bilo prvi put da su mnogi od nas zaista primijetili osjećaj veće zahvalnosti i povezanosti s prirodom, i zato mislim da će se u 2021. taj osjećaj samo povećavati – rekla je Johnson.
4. Trampolini za odrasle
Buckingham dodaje da će također biti povećan interes za stacionarne fitnes alate poput Pelotona i trampolina. Iako trend trampolina može djelovati kao povratak u djetinjstvo, nadolazeći treninzi na trampolinima koriste manje uređaje za kuću. Skakanje na trampolinima sagorijeva više kalorija od trčanja, prema istraživanju NASA-e, a ova tehnika je već omiljena poznatima poput Eve Longorije i Goldie Hawn. Nosivi utezi i dodaci za vježbanje, poput Bala Banglesa, također će biti u porastu jer olakšavaju vježbanje bez zauzimanja mjesta, kaže Buckingham.
5. Sporo putovanje
Buckingham također vidi da je došlo do povećanog interesa za sporo putovanje, koje je usredotočeno na pružanje ‘bijega’ i upoznavanje mjesta na autentičan način.
– To je također povezano s odabirom manjih stvari koje izazivaju adrenalin, poput odlaska u zabavni park ili skakanja iz zrakoplova, odabirom odredišta koje obogaćuje vaš um i mentalno zdravlje, kada dođete do odredišta. Dakle, bit će puno više boravka u prirodi, vježbanja prisutnosti i uživanja u malim svjetskim čudima – objasnila je.
6. Kava od korijena cikorije
Melissa Rifkin, dijetetičarka i nutricionistica sa sjedištem u New Yorku, predviđa povećani interes za korijenom cikorije kao alternativu kavi zbog većeg trenda o brizi i zdravlju crijeva.
– Definitivno ima vlakana i puno antioksidansa, pa mislim da će zbog toga uzeti puno maha. Također ima prebiotička vlakna koja ostavljaju bakterije u vašem probavnom traktu, pa je to korisno za smanjenje upala i poboljšanje apsorpcije minerala – rekla je.
Triniti Gawthrop, osnivačica Ami Wellnessa, tvrtke s biljnim suplementima usredotočene na ženske wellness izazove, kaže da viđa ‘sve više i više ljudi koji gledaju na preventivnu njegu’, uključujući uspostavljanje brigu o zdravlju crijeva radi boljeg imuniteta, prenosi 24sata.hr.
7. Ekološki prihvatljiva menstrualna njega
Cherie Hoeger, izvršna direktorica i suosnivačica tvrtke za njegu tijekom mjesečnice Saalt, predviđa da će 2021. godine porasti potražnja za ekološkim menstrualnim proizvodima.
– Pogotovo tijekom ove pandemijske situacije, mnogi ljudi razvili su više svijesti o jednokratnim proizvodima i o tome koliko je krhak naš opskrbni lanac – objasnila je dodajući da je njezino vlastito poslovanje pokazalo rast potražnje za tim proizvodima. Hoeger je rekla da je njezina tvrtka povećala prodaju za 60 posto od ožujka u odnosu na godinu ranije.
8. Gljivični adaptogeni
Uz održive proizvode, potražnja za biljnim opcijama raste, jer veganski i biljni način života nastavlja rasti. Rifkin je rekla da vidi da ljudi više naginju alternativama kavi i proteinskim pločicama koje uključuju adaptogene gljive, superhranu u prahu koje mogu pomoći u smanjenju stresa, poboljšati mentalnu bistrinu i dati više energije.
– Sada imamo toliko nadomjestaka na biljnoj osnovi, od hrane, kozmetike do wellnessa, pa mislim da će to i dalje rasti kako ljudi čine biljke dijelom svog životnog stila – izjavila je.
9. Pregrade za sobe
– Ako je 2020. bila godina preokreta, tada će 2021. biti ‘vraćanje ravnoteži i funkciji’ – smatra Johnson. Za neke će to značiti da vaš prostor učinite funkcionalnim, elegantnim i da se i dalje osjećate kao doma. Etsy je zabilježio porast broja pretraživanja za zidne ili sklopive stolove za 399 posto u 2020. godini i porast od 134 posto za razdjelnike soba .
– Ovo osigurava da vaš prostor funkcionira, ali da ga i zaista možete razlikovati – ovo je moje radno područje, ovo je moj kućni prostor i ovo je školsko područje ako imate djecu – rekla je.
Ljudi zaista žele stvoriti funkcionalne prostore koji im odgovaraju te unijeti ravnotežu i stabilnost u svoje radne prostore.
10. Poslovi u kojma je obitelj na prvom mjestu
U 2021. fokus na ravnoteži između poslovnog i privatnog života neće se zaustaviti na organizaciji rada kod kuće. Hoeger predviđa da će se ovaj trend uvući i u prioritete ljudi u traženju posla.
– Mislim da je pandemija to samo pogoršala jer su ljudi uvidjeli potrebe uravnoteživanja poslovnog i privatnog života, a obiteljske potrebe su više dolazile u prvi plan – rekla je Hoeger dodajući da vidi kako se ljudi okreću prema brendovima koji stvarno slušaju potrebe svojih zaposlenika, piše Yahoo.
(TIP/Foto: Dreamstime)
Familiju svoju nek` aktivira. I ovi što su aktivirani džaba hljeb jedu.