Priručnik za osnovne i srednje škole ‘Ekoškologija’ predstavljen pred oko 90 prosvjetnih radnika iz BiH
![](https://tip.ba/wp-content/uploads/2021/02/Predstavljena-Ekoškologia-500x400.jpg)
Priručnik za osnovne i srednje škole u Bosni i Hercegovini „Ekoškologija“ prezentovala je danas autorica Smilja Mrđa pred oko 90 nastavnika/ca, profesora/ica, direktora/ica, i drugih prosvjetnih radnika iz škola u BiH.
Osim same prezentacije učesnici su razmijenili mišljenje o tome kako mlade podstaći da misle o prirodi te da se aktivnije angažuju u svojim lokalnim zajednicama. „Ekoškologija“, kao i današnja prezentacija, pokušava dati odogovor na pitanje kako kreirati, kako je to danas rekla Mrđa, „zelenu nastavu“.
Priručnik je kreiran kroz program Certifikacijskog mehanizma Eko škola u BiH, a koji djeluje u okviru projekta „Misli o prirodi!“ koji implementira Centar za promociju civilnog društva uz finansijsku podršku Švedske. Projekat „Misli o prirodi!“ sastoji se od više segmenata, a jedan od važnijih su svakako škole koje je projekat identifikovao kao najvažniju stepenicu u razvijanju svijesti mladih. Stoga se prije prezentacije prisutnima obratila projektna menadžerica Dajana Cvjetković predstavivši sam projekat „Misli o prirodi!“.
Prisutnima se obratila i članica Savjetovanog odbora projekta, te šefica Odjela za izradu Zajedničke jezgre nastavnih planova i programa Agencije za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje, Marija Naletilić, koja je dala punu podršku programu te pozvala prisutno nastavno osoblje da prihvati i implementira „Ekoškologiju“. Izrazila je nadu da će ovaj priručnik naći svoje mjesto u radu svih osnovnih i srednjih škola u BiH i da će doprinijeti razvoju jednog novog pristupa u radu škola kada su u pitanju okolišne teme a koji će uticati na pozitivne promjene ponašanja učenika/ica prema prirodi i okolišu u kojem žive.
Priručnik za osnovne i srednje škole u BiH „Ekoškologija“ kreiran je za osnovne i srednje škole s ciljem da pruži podršku u radu svim nastavnicima/icama koji se bave pitanjima zaštite okoliša ili žele da u svoj rad uključe okolišne teme. S druge strane, njegovom praktičnom primjenom žele se potaknuti razmišljanja učenika/ica o okolišnim problemima i njihovo konkretno djelovanje u školi i u lokalnoj zajednici. Pristupi rješavanja određenih okolišnih problema prikazani su na inovativan i praktičan način.
Priručnik je kreiran u deset modula, po pet za svaku vrstu škole, sa temama koje su veoma važne u procesu razvoja okolišne svijesti kod djece. Moduli su definirani u obliku pripreme za nastavnu jedinicu koji pored osnovnih uputa kao što su uzrast djece, nastavni predmet/i, ciljevi i zadaci nastavne jedinice, metode i oblici rada, ishodi učenja i korelacija s drugim predmetima sadrži i dio koji je kreiran u vidu radionica koje opisuju implementaciju nastavne jedinice sa vremenskom odrednicom a koje treba da olakšaju nastavnom osoblju pristup djeci kada su u pitanju rješavanja određenih okolišnih problema. Autorica priručnika i autor ilustracija u priručniku su oplemenili sadržaj priručnika originalnim pričama i ilustracijama koji ovaj priručnik čine posebno zanimljivim tekstom.
Priručnik Ekoškologija svi zainteresovani mogu besplatno preuzeti ovdje.
(TIP)
Oni vas optuzuju da rusite zbog onog, vi njih da ruse zbog ovog, dok ljudi prezivljavaju ...bukvalno. jadni ste i…