1.080 KM je predizborni marketing – rješenje su manji porez i doprinosi

24.09.2022 23:05
 

Uredbu Vlade FBiH, kojom je preporučena isplata neoporezive pomoći radnicima od 1.080 maraka, poslodavci Srednjobosanskog kantona smatraju isključivo predizbornim marketingom. Plaće, naročito zaposlenih u realnom sektoru, više liče na socijalna davanja, pa će većina njih naći način da isplati određeni iznos. No, u vrijeme kada je potrošačka korpa gotovo dosegla 3 hiljade maraka, to je samo gašenje požara. Dugoročno rješenje vide u smanjenju poreza i doprinosa.

Almedin Hasičić, zaposlen u jednoj travničkoj firmi, zajedno sa pedesetak hiljada radnika u Srednjobosanskom kantonu vjeruje da će njegov poslodavac do kraja godine isplatiti određeni iznos pomoći. U vremenu drastičnih poskupljenja svaka je pomoć dobrodošla, ali je to samo kap u moru, kaže.

A koliko bi finansijska pomoć značila radnicima u ovom kantonu, koji je godinama po prosječnoj plaći na posljednjem mjestu u Federaciji, najbolje znaju poslodavci u realnom sektoru. I pored izuzetno teške ekonomske situacije sa kojom su sami suočeni, ističu da će nastojati ispoštovati preporuku.

„Bez obzira na to kakva je plaća, ona je u BiH mizerna u odnosu na troškove života, posebno u realnom sektoru. Svaka stimulacija u tom smislu je dobra zbog radnika, svi će nastojati ako mogu ikako – pa čak i da se zaduže“, poručuje Šaban Rizvić, član Upravnog odbora Udruženja poslodavaca SBK-a.

Umjesto predizbornog marketinga, privrednici su od Vlade FBiH očekivali dugoročna rješenja, a to je smanjenje poreza i doprinosa te parafiskalnih nameta, što je na početku mandata prije osam godina i obećala. Uštedama po tom osnovu mogle bi rasti plaće. Ovakvo stanje u kojem ljudima koji rade treba isplaćivati pomoć da bi preživjeli smatraju tragičnim.

„To nije urađeno. Možda i ove neke posljedice, što nas ljudi napuštaju – najveći dio je zbog nesigurnosti i malih primanja. Sigurno je da sa manjim doprinosima mi bismo imali veće plate, ljudi bi bili zadovoljniji“, dodaje Rizvić.

Salem Ekmeščić, član Skupštine Udruženja poslodavaca FBiH, slaže se kako je s ovim plaćama na ovim poskupljenjima izuzetno teško živjeti: „Sve smo spremni odmah dati u povećanje ličnih dohodaka uposlenicima“.

Dok iznalaze načine da osiguraju sredstva za pomoć svojim zaposlenicima, poslodavci u realnom sektoru tvrde da je krajnje vrijeme za promjenu odnosa izvršne vlasti jer ćemo, u suprotnom, ostati bez ljudi.

„Mislim da Vlada ima jedinstvenu priliku smanjiti doprinose na osnovu povećanja plaća radnicima. Demografske prilike su prilično loše, mi vidimo da odlazi sve više mladih i radno sposobnih ljudi – mislim da ćemo upasti u prilično veliku krizu“, upozorava Snježana Kopruner, direktorica firme GS-TMT.

Umjesto posljedica, treba rješavati uzroke – tvrde poslodavci, da bi radnici istinski mogli živjeti od zarađenih plaća, i to u svojoj zemlji.

(TIP/Izvor: federalna.ba)

Jedan komentar na 1.080 KM je predizborni marketing – rješenje su manji porez i doprinosi

  1. marantz

    25. 09. 2022. - 10:38

    Smanjiti doprinose, povećati minimalac najmanje 50% u odnosu na sadašnji (i to nije Bog zna šta, ali eto), a za plate koje su veće od tog “novouspostavljenog” minimalca, obavezno ostaviti iste bruto iznose, tako da se dio dosadašnjih davanja državi “pretoči” u platu radnika, a da sve to zajedno posladavca “košta” isto!!

Morate biti prijavljeni kako bi mogli komentarisati Prijava

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.