Na posao idete s grčem? Ne tražite novi – promijenite stav

26.01.2021 15:50
 

Ako početkom svakoga radnog tjedna na posao idete s grčem u želucu pitajući se zašto je petak tako blizu ponedjeljka, a ponedjeljak tako daleko od petka, očito je da se na svom poslu ne osjećate dobro…

Idealan posao iz snova ne postoji. Sreća na poslu, baš kao i sreća u privatnom životu, počinje od vas samih, poručuje Sonja Lyubomirsky, profesorica psihologije sa Sveučilišta u Kaliforniji.

Takav stav postaje sve važniji jer prema američkoj anketi, zadovoljstvo i sreća na radnome mjestu posljednjih su godina dotakle dno te su na rekordno niskoj razini. Iako se svaki novi posao na početku doima kao izazov, a novi kolege kao idealni suradnici, taj dobar osjećaj ne traje dugo. Oduševljenje novim poslom nestaje već nakon godinu dana rada. Nakon što na radnome mjestu puste korijenje, zaposlenici počinju s traženjem mana.

Postaju laserski fokusirani na dvije ili tri stvari koje im se ne sviđaju i koje im smetaju zanemarujući pritom devet ili deset dobrih, a možda čak i odličnih strana svog posla. Zbog toga se polako ali sigurno počinje rađati ideja da je jedino rješenje traženje novoga radnog mjesta.

Ako početkom svakoga radnog tjedna na posao idete s grčem u želucu pitajući se zašto je petak tako blizu ponedjeljka, a ponedjeljak tako daleko od petka, očito je da se na svom poslu ne osjećate dobro. No rješenje nije nužno u traženju novog posla nego u tome da pronađete radost u poslu koji imate, a promjenom stava život će se činiti mnogo lakšim.

Razgovarajte o dobrim danima i riješit ćete se depresije

Problem: U današnjoj ekonomskoj situaciji zaposleni se teže nego prije pet godina odlučuju dati otkaz na poslu koji ih profesionalno i financijski ne zadovoljava.

Rješenje: Da biste na poslu bili sretniji, usredotočite se na uspješne dane te na zahvalnost i uvažavanje. To su djelotvorni protuotrovi koji liječe depresiju na poslu, tvrdi Sonja Lyubomirsky, koja istražuje osjećaj sreće. Na kraju tjedna nabrojite barem tri dobre stvari koje su vam se na poslu dogodile i bit ćete motiviraniji.

Novim ciljevima i izazovima razbijte osjećaj monotonije

Problem: Dosadan posao, bez izazova.

Rješenje: Kad osjetite da vam posao postaje dosadan, postavite si nove ciljeve i nove izazove kojima ćete usavršiti znanja i vještine. Istraživanja su pokazala da takva strategija razbija monotoniju, povećava učinkovitost i zadovoljstvo zaposlenika, tvrdi dr. Heidi Grant Halvorson, autorica knjige “Kako ostvariti svoje ciljeve”. Suočen s novim izazovom, mozak počinje iskorištavati svoje uspavane resurse – pozornost, pamćenje, samokontrolu te snagu volje, a mi se uslijed toga osjećamo angažirano, korisno i zadovoljno.

Na posao ponesite svoju strast i pravu osobnost

Problem: Od posla koji radite plaćate račune, kupujete hranu i odjeću, no on vas ne ispunjava jer sanjarite o umjetničkoj profesiji.

Rješenje: Ne poduzmete li korake, nezadovoljstvo će rasti. Kreativnost i umjetničku crtu pokušajte ugraditi u posao koji radite. Ne potiskujte svoje pravo ja. Na poslu budite ono što jeste te ne ostavljajte najbolji i najkreativniji dio sebe kod kuće, poručuje psiholog David Ballard. Biti profesionalan ne znači isključiti osobnost i biti robot, piše 24sata.hr.

(TIP/Foto: Dreamstime)

Morate biti prijavljeni kako bi mogli komentarisati Prijava

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.