Inkluzivno obrazovanje nije ničija “dobra volja” već obaveza nadležnih institucija

Koliko vas se može zamisliti u ulozi učenika s invaliditetom koji najradije ne bi išli u školu zbog brojnih barijera  s kojim se svakodnevno suočavaju u obrazovanju?

Kršenje obrazovnih prava, diskriminacija i neiskorišteni potencijali naša su stvarnost i zbog masovnosti toliko su vidljivi da ih je nemoguće ignorirati!

Opredjeljne za promjene 13 organizacija civilnog društva zajednički, kroz Mrežu „Partnerstvo za inkluzivno obrazovanje“  ulažu kontinuirane napore kako bi se proces inkluzije u Tuzlanskom kantonu intenzivirao  i unaprijedio i osiguralo  pravo na inkluzivno obrazovanje djeci s invaliditetom. Ministarstvu obrazovanja i nauke  obraćali smo se u više navrata i ukazivali na brojne problem, prioritetno  na potrebu  obezbjeđenja adekvatnih udžbenika i didaktičkog materijala za djecu sa invaliditetom, pružanje stručne podrške defektologa i angažiranje asistenata u nastavi. Također smo nudili saradnju i tražili učešće predstavnika Mreže u radnoj grupi koja je zadužena za rad na dokumentu strategije TK za djecu s poteškoćama u razvoju na što nije bilo odgovora od nadležne institucije.

Video: RTV7

˝Vjerujemo da su stručna znanja i iskustvo koje posjeduju članice mreže resurs koji ne bi smio biti zanemaren od strane nadležnih institucija. Partnerstvo za inkluzivno obrazovanje broji oko 1600 korisnika, roditelja, članova i aktivista, što ukazuje na značajan  reprezentativan i volonterski potencijal¨, saopšteno je.

Ratifikacijom Konvencije o pravima osoba sa invaliditetom Ujedinjenih Nacija 2010. godine, naša država se obavezala na puno poštovanje prava, njihovu promociju i praćenje za sve osobe sa invaliditetom. Odredbama Konvencije predviđeno je partnerstvo organizacija osoba sa invaliditetom sa institucijama vlasti u donošenju politika i drugih akata od značaja za osobe sa invaliditetom.

Stoga apeluju da nadležne vladine institucije pokažu više odgovornosti i veći nivo otvorenosti za saradnju sa organizacijama civilnog društva i na taj način potvrde da obrazovanje djece sa invaliditetom zaista jeste pitanje od javnog interesa, kako to proklamuju ratifikovane međunorodne konvencije  i domaće zakonodavstvo!

(TIP)