Koliko biste trebali pričekati nakon jela prije nego što krenete vježbati

21.11.2020 09:46
 

Svaki ljubitelj fitnessa se barem jednom zapitao: Koliko dugo trebate čekati na trening nakon jela?

To je važno pitanje. Ako prebrzo nakon obroka počnete vježbati, riskirate osjećaj nadutosti, grčeve i mučninu. No ako čekate predugo, nećete imati energije potrebne za postizanje ciljeva vježbanja. Pa koje je onda idealno vrijeme?

Odgovor na to pitanje dala je Laura Harrell Raffals, profesorica medicine na klinici Mayo, i glasnogovornica Akademije za prehranu i dijetetiku Yasi Ansari.

Prema njoj, opće je pravilo da biste trebali pričekati s vježbanjem tri do četiri sata nakon obroka i jedan do dva sata nakon što pojedete međuobrok. Lagano vježbanje nakon jela – poput hodanja – u redu je, ali za intenzivnije vježbanje vašem tijelu treba vremena za probavu, prenosi Index.hr.

Dajući tijelu vrijeme potrebno da probavi hranu prije vježbanja, omogućit ćete mu da stvarno koristi gorivo iz tog obroka za odrađivanje vašeg treninga, objašnjava Raffals. Također ćete dati želucu vrijeme da isprazni svoj sadržaj i smanjiti šanse za pojavu mučnine, refluksa, žgaravice i drugih neugodnih probavnih problema tijekom treninga.

Sve u svemu, svi hranu različito podnosimo i probavljamo, tako da nema jedinstvenih smjernica koliko dugo trebate čekati nakon jela kako biste započeli s treningom. Čimbenici poput duljine i intenziteta vašeg treninga, kao i vrsta i količina hrane koju jedete, također igraju ulogu.

Budite posebno oprezni oko vremena i vrste hrane prije treninga visokog intenziteta, dodaje Ansari. Na primjer, prije trčanja ili HIIT-a vaš želudac će možda trebati jednostavniju hranu i više vremena za probavu u usporedbi s onim što može podnijeti prije nježnijih aktivnosti, poput šetnje ili joge, piše Glamour.

(TIP/Foto: 123RF)

Morate biti prijavljeni kako bi mogli komentarisati Prijava

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.