Foto: Imperativ Kantonalne vlade je putna deblokada TK

23.09.2020 13:45
 

Tokom  posjete Tuzlanskom kantonu delegacija JP Ceste Federacije BiH, koju je predvodio direktor Ljubo Pravdić, je prezentirala trenutne aktivnosti i projekte koje Direkcija realizira na putnim pravcima u Tuzlanskom kantonu, te najavila nastavak investicijskih projekata i tokom iduće godine.

Premijer Tuzlanskog kantona Denijal Tulumović, koji je bio domaćin današnje posjete, je istaknuo da Tuzlanski kanton ima tri strateška komunikacijska cilja kada je u pitanju putna infrastruktura. To su brža povezanost Tuzlanskog kantona sa Sarajevo, sa četiri saobraćajne trake povezati Tuzlu i Doboj, te se priključiti na autoput 5C, ne čekajući Y-krak, kao i modernizacija i ubrzanje saobraćaja prema Orašju i graničnom prijelazu.

„Zadovoljstvo nam je vidjeti da su u proteklih godinu dana, pokrenute određeni projekti poput sanacije dionice Šićki Brod – Đurđevik, kružni tok na Husinu, sanacija tunela Ormanica i sl., ali te investicije ne smiju biti zaustavljene. Tunel Karaula je samo djelomično riješio i ubrzao saobraćaj prema Sarajevu, ali taj put ima još nekoliko „uskih grla“ na području našeg kantona koja moraju biti riješena kako bi i sam tunel dobio svoju punu opravdanost. Petlja Šićki Brod do danas nije riješena u potpunosti i nezavršavanje tog projekta u smislu kompletnog povezivanja prema Tuzli, uključujući i kružni tok kod Termoelektrane nema opravdanja. Dio odgovornosti je na gradskim službama koje trebaju riješiti imovinsko pravne poslove, ali je dio i na Cestama jer nisu vršile dovoljan pritisak“, rekao je premijer Tulumović ističući da je poražavajuće je da je oko 1,5 miliona KM namijenjenih projektu povezivanja Tuzle i završetku petlje Šićki Brod, zbog nečije indolentnosti preusmjereno na putne pravce koji nemaju ni približnu opterećenost, niti značaj.

Ministar trgovine turizma i saobraćaja Edin Buševac je istaknuo da je Tuzlanski kanton drugi po broju registrovanih vozila u FBiH (141.960) iza Sarajevskog (157.000), ali da u Tuzli ipak ima znatno više vozila nego što to pokazuju ovi brojevi jer sjedišta svih javnih preduzeća, ali i drugih pravnih subjekata koja se nalaze u Sarajevu povlače se i sva njihova vozila registriraju u Sarajevu iako ona saobraćaju na području našeg kantona.

„O opterećenosti i opravdanosti ulaganja u putnu infrastrukturu na području našeg kantona govore podaci da prosječna opterećenost putnog pravca iz Tuzle prema Orašju iznosi 10.217 vozila, Doboju 11.716, a prema Sarajevu 15.908 motornih vozila. Uz ove podatke i podatke o broju registrovanih vozila, a time i prihoda koje Federalna direkcija prikuplja od registracije svakog registriranog vozila, te prihode od indirektnih poreza koji se ubiru sa ovog kantona, nesumnjivo je da zaslužujemo da se konstantno, a ne samo povremeno, radi na održavanju i modernizaciji magistralnih putnih pravaca u našem kantonu“, rekao je ministar Buševac ističući da bi po uzoru na Kantonalnu direkciju cesta, Federalna direkcija trebala njegovati bolje odnose sa lokalnim zajednicama, a sve u cilju bržeg rješavanja imovinsko pravnih odnosa, a time i uspješnije realizacije projekata.

„U sklopu našeg programa modernizacije magistralnih cesta, između ostalog rekonstruišemo ovu raskrsnicu na Husinu, koja je bila i crna točka u saobraćaju. Nažalost izgradnja ovog kružnog toka je, zbog složenih imovinsko pravnih odnosa, dosta kasnila, oko godinu dana. Ipak, počeli smo sa faznom rekonstrukcijom projekta, i u toku realizacije naišli i na dodatne probleme u smislu pojave klizišta koja moramo sanirati. Sve to će dodatno i poskupiti projekat i očekujemo da njegova vrijednost u konačnici bude oko1,2 miliona KM“, kazao je tokom obilaska radova na Husinu direktor Pravdić.

Kada je u pitanju plan za narednu godinu i realizacija projekta obilaznice oko Živinica, odnosno izgradnje nove trase puta Šićki Brod – Đurđevik, direktor Pravdić ističe da su aktivnosti na izradi studijsko –projektne dokumentacije već započete te se početkom naredne godine može očekivati i početak izvođenja radova.

„Tender je u toku, ali smo nažalost imali žalbe na tendersku dokumentaciju. Jednu od žalbi smo već riješili, očekujem da se i druge vrlo brzo riješe, te da ćemo uskoro izabrati konsultanta koji će izraditi glavni projekat, nakon čega ćemo, čim dobijemo elaborat o eksproprijaciji, raspisati natječaj za taj dio“, najavio je direktor Pravdić.

Pored najave za početak radova na obilaznici oko Živinica, danas je dogovoreno da Vlada Tuzlanskog kantona u narednim danima pripremi analizu i stepen izvodivosti onih putnih pravaca, za koje smatra da su prioritetni za rekonstrukciju, te da ih do oktobra dostavi Federalnoj direkciji, kako bi oni mogli ući u plan radova Direkcije u narednoj godini.

Osim radova na kružnom toku na Husinu, delegacije su danas posjetile i rekonstruisanu dionicu magistranle ceste od Šićkog Broda prema Srebreniku, kao i kružni tok u Klokotnici.

Osim premijera Tulumovića, ministra Buševca i direktora Pravdića,  u srijedu sastanku su prisustvovali i izvršni direktori u Direkciji cesta FBiH Bekir Isaković i Nijaz Hadžikadunić, te inženjer Mustafa Abdulahović, te zastupnik u Parlamentu Federacije BIH Ibrahim Zukić, i poslanik u Skupštini TK i delegat u Domu naroda Parlamenta Federacije Fahrudin Skopljak.

(TIP)

2 komentara na Foto: Imperativ Kantonalne vlade je putna deblokada TK

  1. mici

    24. 09. 2020. - 12:32

    Manje priče više rada. Ovoliki broj stanovnika (PDV) , registrovanih automobila (akcize, takse) je osnova za mnogo veća ulaganja u putnu infrastrukturu. Na žalost neobjašnjivo je zašto tih ulaganja nema.

  2. Cova

    24. 09. 2020. - 13:23

    Iz teksta nije jasno sta akteri sastanka podrazumijevaju po “deblokadom” TK? Da li oni uistinu zastupaju stav da je deblokada kantona izgradnja magistralne ceste od Sickog do Živinica ili zavrsetak saobracajne petlje na Sićkom ili pak izgradnja kružnog toka na Husinu ?? Hajde da se složimo šta bi “Deblokada” TK podrazumijevala ? Izgradnja moderne saobraćajnice (najmanje 4 trake) do najbližeg izgrađenog autoputa, je li tako ? Gdje je to. Najbliži bi nam bio Doboj. Od Šićkog do Doboja je oko 44 Kilometra. Ali u ovom tesktu se to stidljivo spominje samo na jednom mjestu. Iz iskustva sa cestom Žepče-Tuzla građani nemaju razloga vjerovati sudionicima sastanka da će uistinu deblokirati Tuzlanski kanton u narednih 15 godina. Dakle, za sve nas ovdje bilo bi bolje da pokušamo naći druge ljude koji mogu brzu cestu Tuzla-Doboj izgraditi za 4 godine. Izazov: Koja stranka smije ovo obećati i napisati u svom programu ??

Morate biti prijavljeni kako bi mogli komentarisati Prijava

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.