Kardio na prazan želudac: Je li takav trening dobar i koristan?

04.07.2020 07:19
 

Kardio na prazan želudac znači kardiorespiratornu vježbu koju izvodite, a da prije niste ništa jeli. To se često odnosi na ljude koji se probude i vježbaju prije doručka…

Povremeni post postaje sve popularniji način prehrane zbog dugog popisa zdravstvenih koristi kao i zbog boljeg upravljanja težinom i smanjenog rizika od bolesti. No je li pametno postiti prije vježbanja i imamo li koristi od takvog treninga?

Kardio na prazan želudac znači kardiorespiratornu vježbu koju izvodite, a da prije niste ništa jeli. To se često odnosi na ljude koji se probude i vježbaju prije doručka. Također može značiti da netko vježba u periodu dok posti, prenosi 24sata.hr.

– Općenito, potrebno je oko četiri do pet sati da u potpunosti probavimo obrok. Dakle, nakon obroka, moralo bi se čekati minimalno četiri sata kako bi imali koristi od kardia na prazan želudac – rekao je fizioterapeut John Ivy.

Ima li koristi od kardia na prazan želudac?

Prilikom vježbanja u stanju posta, tijelo se mora osloniti na iskorištavanje vlastitih masti za dobivanje energije, objašnjava Ivy. Zato, mnogi ljudi vjeruju da bi kardio da prazan želudac mogao biti učinkovitiji u smanjenju tjelesnih masnoća. Međutim, dijetetičarka Nancy Clark kaže da to nije nužno točno.

– Trčanje na prazan želudac može nam pomoći da izgubimo 300 kalorija, ali ako dođemo doma i pojedemo obrok od 800 kalorija, zapravo nismo ništa izgubili. Sagorijevanje masti ne znači gubitak tjelesne masti – rekla je.

Vježbanje odmah ujutro može ipak imati koristiti kod određenih hormonalnih promjena, kaže Ivy. Stvari poput niske razine inzulina i povišene razine testosterona mogu pomoći tijelu da sagori pohranjene masnoće.

Postoje li nuspojave?

– Vježbanje u stanju posta teže je i fizički i psihički. Nemamo dostupne zalihe goriva za naporne vježbe, poput glukoze u krvi, pa bi se zbog toga ljudi koji prakticiraju vježbanje nakon posta trebali pridržavati vježbi s niskim do umjerenim intenzitetom – objasnio je Ivy.

– Mozak treba energiju da se fokusira, a ako se mozak ne nahrani, možete izgubiti sposobnost koncentracije, a to može dovesti do nezgoda i ozljeda. – objasnila je Clark. Ljudi bi trebali slušati svoje tijelo i stati ili usporiti ako tijekom vježbanja počnu osjećati mučninu ili vrtoglavicu.

Tko bi trebao probati kardio na prazan želudac?

Onima koji pokušavaju sagorjeti masnoću i smršavjeti, kardio na prazan želudac može biti učinkovit. Međutim, on možda neće biti ništa više učinkovitiji nego kada jedete i vježbate. Jedno istraživanje je pokazalo da obje skupine imaju sličan gubitak težine i masti, tvrdi Ivy.

– Također, svatko tko pokušava izgraditi mišiće, izbjegavat će ovaj trening. Kada postite, vaše tijelo se suočava s gubitkom mišića, a to može biti kontraproduktivno onome što želite postići- objasnila je Clark, a prenosi mindbodygreen.

(TIP/Foto: Instagram)

Morate biti prijavljeni kako bi mogli komentarisati Prijava

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.