Kako izgubiti suvišnu vodu u organizmu i voditi zdraviji život?

18.03.2020 12:32
 

Ljudsko tijelo sadrži 50 do 60 posto vode, ovisno o spolu i dobi. Zadržavanje viška tekućine u organizmu može ukazivati i na ozbiljnije zdravstvene probleme, ali blaga napuhanost i otečenost mogu se riješiti i promjenom određenih životnih navika. U nastavku teksta vam donosimo najčešće uzroke zadržavanja tekućine te savjete koji vam mogu pomoći u smanjenju simptoma.

Unos ugljikohidrata

Kada jedete ugljikohidrate, molekule glukoze koje sačinjavaju te ugljikohidrate spajaju se u lanac i stvaraju nove, duže jedinice pod nazivom glikogen koje organizam kasnije koristi za energiju. No, da bi zbilja nahranio vaše mišiće, glikogenu treba i vaša pomoć. Jedan gram glikogena vezan je na 3 do 4 grama vode, a ta voda doprinosi vašoj privremenoj tjelesnoj težini. Tako da, ukoliko jedete puno ugljikohidrata, a ne vježbate, vaše će ih tijelo spremiti u vodu. Da biste se kasnije riješili viška tekućine, trebate ili ograničiti unos ugljikohidrata da se smanji prisutnost glikogena ili povećati razinu tjelovježbe da potrošite spremljene razine glikogena koje čekaju u zalihama.

Unos natrija

Jedan od najvećih faktora koji može povećati unos vode u organizam je unos soli. Ukoliko jedete slanu hranu, morat ćete piti više tekućine, a to može uzrokovati povećanje tjelesne težine. Previše soli u organizmu također može uzrokovati trenutačno zadržavanje tekućine u organizmu zato što tijelo mora zadržati omjer natrija i vode da bi normalno funkcioniralo. Pokušajte smanjiti namirnice koje imaju veliku količinu natrija i prerađenu hranu poput čipsa, pržene hrane itd. Kod radikalnih promjena u prehrani, moguće je u rekordnom roku izgubiti 4 do 6 kilograma.

Više tekućine

Još jedna životna promjena koja vam se može učiniti neobičnom jest to da pijete više vode. To može pomoći u mršavljenju i gubitku kilograma, a paralelno je i odlično za hidrataciju sustava. Naravno, bitno je usredotočiti se i na promjenu prehrane generalno, no održavanje organizma dovoljno hidriranim dugoročno će vam se isplatiti.

Ne postoji potpuno definirana količina vode koju biste trebali popiti, no najčešće se priča o 8 čaša vode dnevno. To se ne može primijeniti na bilo koju tekućinu jer postoje pića koja, zapravo, više isušuju organizam i ne zadovoljavaju osnovne kriterije. Također, neka istraživanja sugeriraju da ispijanje tekućine odmah poslije obroka može pomoći u lakšem probavljanju i bržem gubitku kilograma, piše Index.hr.

(TIP/Foto: Unsplash)

Morate biti prijavljeni kako bi mogli komentarisati Prijava

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.