Kada je pravo vrijeme za prodaju automobila?

10.03.2020 10:31
 

Ako prodaju auta isplanirate u dobro vrijeme, možete izvući najveću moguću korist iz nje.

Kada se odlučite na prodaju svog automobila, željeli biste dobiti za njega najbolju moguću cijenu. To znači da biste prodaju trebali uskladiti s pojačanom potražnjom ove robe kod kupaca. Izlazak na tržište u pravom trenutku može biti od presudnog značaja za ishod prodaje.

Najgore vrijeme za prodaju automobila

Iako postoje razdoblja godine koji su zahvalniji za prodaju vozila od drugih, također postoje i ona koja bi trebalo u potpunosti izbjegavati. Svi znamo da se motocikli najbolje prodaju na proljeće, a najgore naisteku sezone, ali što je sa automobilima?

Kraj financijske godine, vrijeme je kada auto kuće i dileri polovnih automobila kreću u kampanje rasprodaja kako bi, što je moguće više, smanjili lager polovnih vozila. Ovo bi za posljedicu moglo imati da predmet vaše prodaje dobije jaču konkurenciju na tržištu i da prodaja time bude otežana, Izuzetak je kada želite vaše vozilo zamijeniti za neko koje se prodaje na popustu.

Sezona blagdana spada u razdoblje godine, u kojem bi prodaju automobila ponajviše trebalo odgoditi te je preporuka da se ne postavlja oglas tijekom prosinca i siječnja. Mogući kupci robe koju biste ponudili na prodaju u ovo doba godine imaju druge prioritete. Oni prednost pri trošenju novca daju poklonima, putovanjima i zabavi, umjesto krupnijim investicijama kakva je nabava automobila. Možda se možete nadati da ćete naletjeti na nekog neobičnog kupca koji voljenoj osobi poklanja automobil za Novu godinu, ali šanse za tako nešto su ipak minimalne.

Uopće, zimsko razdoblje u koje spada i spomenuta sezona blagdana, općenito treba izbjegavati jer uslijed kraćeg dana, hladnoće i pasivnijeg životnog ritma, kupci ovakve investicije odgađaju za neko drugo vrijeme.

Najbolje vrijeme za prodaju automobila

Fenomen “buđenja iz zimskog sna”, odnosno razdoblje pojačane aktivnosti kod ljudi, koji korespondira s dolaskom proljeća, ujedno je i najbolji za prodaju automobila, a zatim jesen.

Ipak, za uspješnu prodaju trebalo bi voditi računa i o drugim parametrima koji su od značaja, savjetuje Auto Guru.

Naime, ako prodajete noviji automobil, potrudite se da ga oglasite dok je u rasponu od 50.000 – 70.000 prijeđenih kilometara, odnosno dok je između 3 i 5 godina starosti. Budući da tijekom prvih pet godina upotrebe automobili u prosjeku gube između 15-25% od svoje vrijednosti godišnje, računica govori da nije financijski racionalno prodavati automobil starosti do 3 godine.

Ako na prodaju nudite nešto starije vozilo od 5 godina, potrudite se da to napravite prije nego što na satu prevali brojku od 100.000 kilometara. Kada se prijeđe ova granica, vrijednost automobila kreće drastično opadati. Osnovno razlog je jer nakon prijeđenih 100.000 kilometara, kod većine automobila započinje sezona skupljih investicija u redovito održavanje, nego što je to do tada bio slučaj.

Kako biste postigli što bržu prodaju u situaciji kada ste uvažili prethodno iznesene sugestije, imajte na umu i sljedeće savjete:

  • redovito servisirajte vozilo i rješavajte sve važne probleme koji se pojave
  • vozilo koje vizualno privlači pažnju, bolje se i prodaje
  • šansa da se postigne bolja cijena postoji kod prodaje vozila fizičkim osobama nego kod prodaje auto kućama i dilerima
  • što više fotografija u oglasu za prodaju, to bolje.

Ako prodaja u proljeće ne uspije, tu je jesen kao druga najbolja sezona za prodaju, prenosi Index.hr.

(TIP/Foto:  Pixabay.com)

Morate biti prijavljeni kako bi mogli komentarisati Prijava

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.