Kondukter u tuzlanskom autobusu: Neće valjda profesorica sjediti s migrantima?!; Oglasila se kompanija Transturist Tuzla nakon optužbi za rasizam

11.09.2019 15:20
 

Mjesto radnje je autobus kompanije Transturist Tuzla prevoz putnika, a akteri su vozač i kondukter u autobusu, “bijeli” su lokalno stanovništvo, a “obojeni” su migranti…

“Bijeli” putnici sjede u prednjem, a “obojeni” u zadnjem dijelu autobusa.

– Sada će ući jedna profesorica koja je radila osam sati i jel’ treba da sjedi s njima.

Ove rečenice ne potiču iz SAD-a iz vremena Rose Parks i otvorene rasne segregacije, niti iz Južne Afrike u vrijeme dok je aparthejd bio državno uređenje. Ovo je bh. svakodnevnica. Mjesto radnje je autobus kompanije Transturist Tuzla prevoz putnika, a akteri su vozač i kondukter u autobusu, “bijeli” su lokalno stanovništvo, a “obojeni” su migranti.

Događaju je svjedočio muzički producent FM Jama Emir Alagić, koji je cijelu situaciju opisao na svom Facebook profilu. Njegov status prenosimo u cijelosti.- Dakle Transturist Tuzla prevoz putnika u autobusu je upravo sve migrante prisilio da se pomjere na zadnja sjedišta. Na moje pitanje zašto, vozač odgovara da ako sjede naprijed, mješaju se sa “putnicima”, iako su ljudi platili uredno, skupa sa ženama i bebama. Na dodatno insistiranje kondukter odgovara da “treba sad da uđe profesorica koja je radila 8 sati, i jel treba da sjedi s njima?” Apsolutni rasizam na djelu. #rosaparks – napisao je Alagić.

Nakon objave ovog tekst uslijedili su brojni komentari kojima je zajednička osuda ponašanja vozača i konduktera, ali u kojima se spominje i to kako su Bosanci i Hrecegovci prebrzo zaboravili kako su i sami bili izbjeglice u toku rata u BiH.Nažalost, ovo nije usamljen primjer, a Oslobođenje je i ranije pisalo o tome kako u jednom autobusu, na liniji Tuzla-Sarajevo vrijedi pravilo prema kojem “bijeli” ljudi sjede naprijed, a ostali pozadi.

Povodom informacije da se u autobusima Transturista Tuzla, na relaciji Tuzla-Sarajevo provodi rasna segregacija nad migrantima, odnosno da vozači i kondukteri traže od migranata da sjede u zadnjem dijelu vozila, kako se ne bi “miješali” sa ostalim putnicima, novinar Oslobođenja je kontaktirao nadležne u ovoj prevozničkoj kompaniji.

– Vidio sam status na Facebooku o kojem govorite i mogu reći da je to laž. To svakako nije politika naše komapnije. Znam gospodina Alagića i ne znam zašto mu je trebalo da tako nešto objavi. Ono što mogu reći je da smo do sada primijetili da migranti sami od sebe ulaze na zadnja vrata autbusa i sjedaju na “sećiju” i zadnja sjedišta. Ipak, provjerićemo ove navode i uzeti izjave od vozača i konduktera, mada, ponavljam, vjerujem da je u pitanju neistinita informacija – izjavio je za Oslobođenje Muamer Alić, šef Autobuske stanice u Tuzli.

Prema njegovim riječima, nebrojeni su primjeri kako je Transturist do sada pomagao ovim ljudima.- Ako nemaju dovoljno novca izdamo im karte uz popust. Djeci do 12 godina čak i ne naplaćujemo karte. Osiguravali smo im ćebad i neke druge potrepštine, u saradnji sa Crvenim krstom u Tuzli, jer svakodnevno imamo na desetine migrnata ovdje n Autobuskoj stanici. Omogućavamo im da besplatno koriste javno kupatilo, koje se inače naplaćuje. Pomagali smo im do sada na različite načine, jer nismo zaboravili kako su se naši ljudi patili u vrijeme rata u BiH i kako je neko pomogao i našim izbjeglicama kada je to trebalo – istakao je Alić.

Ubrzo su se  na Facebook-u oglasili  iz kompanije ‘Transturist’ Tuzla, čije saopćenje u nastavku prenosimo u cijelosti:

˝Poštovani klijenti, sugrađani i prijatelji, s obzirom da smo dobili informaciju o neugodnoj situaciji koja se dogodila jučer, 10.09.2019., na našoj redovnoj liniji Tuzla-Sarajevo a koja se odnosi na ponašanje naseg vozača prema putnicima, u ovom slučaju osobama koje su izbjeglice u našoj zemlji (migranti). Konkretno, vozač na tom polasku je prema informacijama koje smo dobili, pravio raspored sjedenja u autobusu na način da je migrante rasporedio u zadnji dio autobusa iako na to nema pravo niti su mu takvi zadaci u opisu radnog mjesta. S tim u vezi, ovim putem želimo da istaknemo da bilo kakva segregacija putnika po bili kojoj osnovi nije politika našeg preduzeća i da je ovaj čin isključivo čin pojedinca koji je izuzetno nekorektan i s pravom izaziva kritike i negativne komentare u javnosti. Nakon što utvrdimo sve detalje ovog događaja, pokrenut ćemo disciplinski postupak protiv našeg vozača i izreći mu kaznu u skladu sa pravilnikom našeg preduzeća.

Mišljenja smo da se jedan veliki kolektiv kao sto je Transturist, sa 70 godina tradicije u prevozu putnika, koji zapošljava 130 radnika ne može gledati kroz jednog pojedinca i u isto vrijeme osuđivati za rasizam, segregaciju po bilo kojoj osnovi i slične ideologije. Smatramo da smo u proteklom periodu kao kolektiv učinili mnogo pozitivnih stvari za migrante, od toga da smo dozvolili da borave u prostoru autobuske stanice, da koriste sadržaje u autobuskoj stanici te smo velikom broju migranata izdali karte sa popustom a određenom broju migranata nismo ni naplatili karte. Isto tako, nismo dobili informaciju da se neko od naših uposlenika nekorektno ponašao prema migrantima tokom boravka u Tuzli, odnosno na autobuskoj stanici. Vrlo važno je istaknuti da nikome nismo uskratili pravo da kupi kartu i da putuje. Svjesni smo da ti ljudi prolaze kroz težak period u svojim životima i da smo i mi, ne tako davno, bili u sličnoj situaciji za vrijeme rata u našoj domovini.

Nažalost, svjedoci smo da naša država nije spremno dočekala ovako intezivan priliv migranata i da se problemi svakodnevno gomilaju. Neki od problema manifestuju se i u dijelu pružanja usluga prevoza putnika koji je naša osnovna djelatnost. Iako smo od jučer dobili veliki broj pisama, komentara u kojima se osuđuje Transturist, naši uposlenici, smatramo da prije takvih osuda ipak treba sagledati situaciju sa više aspekata i onda donijeti zaključke. U doba koje se u medijima i našoj državi naziva “migrantskom krizom” mi nismo odbili pružati usluge migrantima a u isto vrijeme svakodnevno smo pod pritiskom klijenata da to učinimo.

Svakodnevno se otkazuju mjesečne karte na našim linijama. Svakodnevno su naši uposlenici, naročito vozači na federalnim linijama, pod velikim pritiskom i suočeni su sa situacijama koje u normalnim uslovima rada oni ne bi trebali da doživljavaju a kamoli da rješavaju. Ipak su odgovorni za ljude koje prevoze i ne bi trebalo da budu na udaru putnika koji nemaju razumjevanja za trenutnu situaciju u društvu. Ovim putem ne želimo da se opravdavamo za situaciju koja se jučer dogodila, to što se desilo već smo osudili u ovom obraćanju, ali apelujemo na nadležne da nam pomognu. Također, ovim putem želimo pozvati sve ljude, ne samo korisnike naših usluga, da pokažemo više saosjećanja i razumjevanja za situaciju u kojoj se kao društvo nalazimo˝, navode iz kompanije Transturist Tuzla.

(TIP)

 

[Otvori sve članke iz ove rubrike]

Najnovije iz rubrike!

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.