NASA ipak nije prihvatila projekat iz BiH: Ko je prevario dječaka iz Broda i zašto postoje dva različita spiska?

25.08.2019 10:41

Trinaestogodišnji dječak Dejan L. iz Broda nije dobio projekat od Američke svemirske agencije NASA da izradi nanosatelit, potvrđeno je medijima u toj američkoj agenciji.

Kako je potvrđeno iz NASA, projekat na koji se Dejan navodno prijavio ne odnosi se na BiH i nije bilo ni teoretski moguće da bude prihvaćen.- Žao nam je što vas moramo obavijestiti da Dejan L. nije učesnik “NASA CubeSat lansiranja”. Registracija objekata za lansiranje u svemir je odgovornost State Departmenta kada se radi o američkoj vladi, u skladu s Konvencijom o registraciji objekata za lansiranje u svemir. U ovom slučaju odgovornost bi bila na nacionalnim vlastima BiH, pod uslovom da su potpisnici Konvencije – rečeno je u NASA.

spisak-iz-nasa-koji-je-proslijeden-medijimaspisak-iz-nasa-koji-je-proslijeden-medijima

Spisak iz NASA koji je proslijeđen medijima

Dijana Ždrnja, majka dječaka, na svom Facebook profilu objavila je i listu s imenima na kojoj je i ime njenog sina, čime je htjela dokazati da je prihvaćen za projekat.Ispričala je kako su “Nezavisne” poslale spisak NASA, te da je potvrđeno da se njegovo ime ne nalazi na listi učesnika projekta. Naime, na listi koju smo dobili od NASA spisak s preporukama integralnih prioriteta za 2018. godinu završava se rednim brojem 9-21, pod kojim je naveden učesnik TechEdSat-10 iz NASA Ames istraživačkog centra, a nosilac projekta je Markus Murbah.Na spisku Dijane Ždrnje nakon ovog imena pod rednim brojem 9-22 nalazi se ime njenog sina, a iza Dejana se nalazi još nekoliko imena. Takođe, sa NASA spiska se vidi da su svi dobitnici projekta isključivo iz SAD.

spisak-odabranih-kandidata-prema-tvrdnjama-majke

Spisak odabranih kandidata prema tvrdnjama majke

Dejanova majka i dalje tvrdi da je njen sin zaista dobio ovaj projekat od NASA.- Ne znam kakve podatke ste vi dobili. I ja sam zapanjena ovim što ste vi rekli. Mi smo dobili od njih dozvolu od bh. radio-stanice. Naša stanica je stavila koordinate gdje će biti satelit. Mi imamo čak i dokaze da je NASA zajedno s Evropskom svemirskom agencijom platila sve troškove licence – kaže Ždrnja.

Nije jasno kako je došlo do ove situacije i ko je odgovoran za ovakav razvoj događaja.Inače, riječ je o projektu koji je objavljen u avgustu prošle godine, a zaključen je 20. novembra 2018. Prema propozicijama, pravo na prijavu imale su neprofitne organizacije i obrazovne institucije akreditirane u SAD, a projekat je pokrenut s ciljem kako bi se na NASA lansiranjima u svemir u periodu od 2019. do 2022. godine našlo mjesta i za mini-satelite manjih organizacija.

Prema pravilima projekta, radi se o satelitima veličine 10x10x11 centimetara, mase između 12 i 14 kilograma. NASA osigurava troškove lansiranja, a ostatak bi trebalo da snosi institucija koja je podnijela aplikaciju i njihovi sponzori.Mediji iz BiH i regiona prenijeli su ovu vijest, a dječaka je primila i Željka Cvijanović, predsjednica RS, i izrazila spremnost da pomogne kako bi se njegov projekat mogao realizirati.

(TIP/Izvor: Avaz.ba)