Preživjeti povratak na posao: Kukanje samo pogoršava tugu

23.08.2019 09:26
 

Povratak s godišnjeg većini ljudi toliko je težak da se već nakon prvog dana osjećaju iscrpljeno i depresivno, gotovo kao i prije odmora.

– Teško je dati generalne savjete o tome kako to prebroditi jer to ovisi o nizu faktora – od toga koliko čovjek ima godina, što i gdje radi, voli li svoj posao, kao i o tome na što ste se inače navikli fokusirati, no postoje preporuke kojih se dobro držati jer mogu pomoći – kaže psiholog Boris Blažinić, direktor Instituta za kvalitetu i razvoj ljudskih potencijala te savjetuje da se s odmora vratite dan ili dva prije povratka na posao.

– Naš mozak ne može prihvatiti nagle promjene rutine pa mu treba dati vremena za tu prilagodbu. Mnogima i na odmoru treba nekoliko dana da se opuste. Po povratku s odmora puno nas toga čeka i nije to samo stvar prilagodbe na posao. Treba obaviti nabavku namirnica, dočekali su vas računi, u rujnu nas čekaju kupnja knjiga i priprema za školu, djeci trebaju nove tenisice i sl. Tek kad to organiziramo, slijedi priprema za posao – kaže Blažinić.

Dan prije povratka u ured pripremite se za obaveze koje vas čekaju – od onih koje niste riješili prije odmora pa do onog što su vam možda ostavili kolege.

Povratak nešto teže pada ljudima koji inače ne vole svoj posao ili rade u atmosferi u kojoj vlada mobing, no nastojte se ne koncentrirati na to.

– Najgora stvar koju možete napraviti je početi se mučiti razmišljanjem o tome kako želite otići ili početi kukati. Umjesto toga, osvijestite to da ima i onih kojima je gore nego vama. Utjeha može biti to da imate posao i od čega živjeti dok tražite novi, za razliku od mnogih koji ne rade i nemaju od čega živjeti. Nije stvar u tome da razmišljate ružičasto, nego kao pozitivan realist, tako da se fokusirate na izazove i prilike koji su pred vama – zaključuje Blažinić.

Isplanirajte prvi dan

Thinkstock | Autor: Thinkstockfoto: Thinkstock

Napravite popis poslova koje trebate obaviti prvi dan nakon godišnjeg i pokušajte predvidjeti ‘zmajeve’ koji bi se mogli pojaviti, kao što su predmeti koje su vam ostavili kolege ili oni koje ste ostavili za povratak.

Drugačiji pristup – Razmislite o problemima s kojima ste se borili prije odmora jer ih odmorniji možete drugačije sagledati.

Promijenite fokus – Koncentrirajte se na izazove pred vama umjesto na tugu zbog povratka.

Zajedništvo pomaže

foto: Dreamstime

Po povratku s odmora napravite obiteljski plan za suočavanje s obavezama i podijelite ih kako bi svatko preuzeo dio obaveza na sebe. Tako ćete jedni drugima olakšati prilagodbu na svakodnevicu.

Slobodno vrijeme – Isplanirajte neki lijepi izlet ili obiteljsko druženje za vikend nakon prvog radnog tjedna.

Dijelite iskustvo – Podijelite s kolegama i prijateljima doživljaje i fotke s odmora, tako će dojmovi potrajati.

Osvijestite se

Dreamstime | Autor: Dreamstimefoto: Dreamstime

Osvijestite to da mnogo toga ovisi o vama samima i da ste sami odgovorni za to kako će proći povratak. Ako sami od toga stvorite emocionalni problem, bit će puno teže.

Ne kukajte – Stav ‘poludjet ću dok se kolege ne vrate s odmora’ i ‘sve su svalili na mene’ šteti samo vama.

Sanjajte novi odmor – Može pomoći i planiranje novog odmora, pa razmislite i o tome.

(TIP)

[Otvori sve članke iz ove rubrike]

Najnovije iz rubrike!

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.