Foto: Idealna poza za sjedenje ovisi o tipu posla koji često obavljate

08.06.2019 09:49
 

Kako god sjedili, uspravno, nagnuti prema naprijed Ili natrag, bitno je da ste u položaju koji smanjuje opterećenje mišića, pa tako svaki od ovih položaja ima neke svoje zakonitosti. Provjerite koje…

Mnogi ljudi provode većinu svojih budnih sati sjedeći – kod kuće, na putu i na poslu. Leon Straker, profesor fizioterapije sa Sveučilišta Curtin, otkriva kako biste trebali sjediti uspravno, naslonjeni ili nagnuti naprijed.

1. USPRAVNO SJEDENJE

foto: TheConversation

To je vjerojatno držanje za koje smatrate da je ‘dobar’ stav. Glavna značajka ovog tipa sjedenja je da su leđa uspravna.

Ključna komponenta uspravnog sjedenja je da noge mogu biti u udobnom položaju na podu ili na podnožju stolice.

Također je važno da ruke okomito vise, s laktovima uz trup, osim ako su podlaktice poduprte na radnoj površini.

Držanje nepodržanih ruku naprijed zahtijeva od mišića koji povezuju ramena i vrat da se više naprežu. To često dovodi do umora i osjećaja boli i nelagode u mišićima ruku.

Glava bi trebala biti usmjerena ravno naprijed ili malo prema dolje. Gledanje prema gore povećava napetost u vratu i dovodi do nelagode.

Ovaj je stav koristan za uobičajene uredske zadatke kao što je rad na stolnom računalu.

2. SJEDENJE TIJELOM NAGNUTIM PREMA NAPRIJED

foto: TheConversation

Glavna značajka ovog stava je da je trup tijela nagnut prema naprijed, a ruke su naslonjene na radnu površinu.

Ako spustite bedra da se spuštaju pod malim kutem, lakše ćete zadržati unutarnju krivulju u donjem dijelu leđa, što se preporučuje za smanjenje opterećenja u donjem dijelu leđa.

Naslanjajući se prema naprijed na običnom stolcu i odmarajući laktove na radnoj površini, možete sjediti u ovom položaju kako biste osigurali raznolikost sjedenja.

Položaj je koristan za zadatke kao što su crtanje ili pisanje na ravnoj radnoj površini, bilo na papiru ili uređaju osjetljivom na dodir.

3. NAGNUTI POLOŽAJ SJEDENJA

foto: TheConversation

Glavna značajka treće opcije je da je trup tijela nagnut prema natrag, uz potporu naslona stolca.

U ovom položaju je najmanja aktivnost leđnih mišića, jer dio tjelesne težine preuzima stolac.

Ovaj položaj može smanjiti rizik od umora u mišićima leđa i nelagode.

No, ovakvo sjedenje svakoga dana može rezultirati time da će mišići leđa biti podložniji umoru u budućnosti, piše britanski The Conversation.

Ovaj je stav koristan za sastanke i telefonske razgovore, prenosi 24sata.hr.

(TIP)

[Otvori sve članke iz ove rubrike]

Najnovije iz rubrike!

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.