Lobiranje za Republiku Srpsku u Americi: Ko, koliko i kako

16.05.2019 08:10
 

Vlada Republike Srpske i lobistička firma McGinnis Lochridge iz Sjedinjenih Američkih Država potpisale su ugovor o saradnji koji je objavio američki istraživački novinar Think Progressa – Casey Michael. Objavljen je i link web stranice za koju novinar, tvrdi da održava i vodi pomenuta lobistička firma iz Teksasa koja trenutno lobira za RS u SAD-u.

Prema ugovoru lobistička firma se obavezuju da će davati pravne savjete i zastupati RS te raditi sa njenim predstavnicima, savjetovati o njenim pravima i obavezama iz međunarodnog prava, Dejtonskog sporazuma, Europske konvencije o ljudskim pravima, pravima i obavezama prema BiH nivou, kao i odnosu prema Uredu visokog predstavnika, Vijeću za implementaciju Mira, OSCE-u.

Za sve navedeno Vlada RS plaćat će američkoj kompaniji 80.000 dolara mjesečno narednih 6 mjeseci.

Prvi poslijeratni premijer BiH Hasan Muratović tvrdi da ne postoji mogućnost osnivanja fonda za lobiranje u BiH zbog tronacionalnog konsenzusa, te da je potreba mreža patriota bh. ambasadora koji su najbolji lobisti u svijetu, koje danas nema dovoljno.

“Postoje određene grupe intelektualaca, manje grupe. Ja se također sastajem. Koji pokušavaju da nešto urade, da preko svojih veza savjetuju da se donose neke odluke. Pa čak da i u inozemstvu pokušavaju spriječiti neka negativna lobiranja protiv naše zemlje”, kazao je Hasan Muratović bivši premijer RBiH.

Mnogo više se lobira za interese HDZ-a BiH i Republike Srpske koja troši novac za lobiranje od 2007. godine kada je SNSD preuzeo vlast, ističe Reuf Bajrović i dodaje da pored Vašingtona Republika Srpska troši i novac za lobiranje u Briselu, ali da EU nema zakone kao u Americi prema kojima se takve aktivnosti moraju prijaviti. Prema Bajrovićevim tvrdnjama RS je dosadašnjim ulaganjem novca dobila 2009. godine ukidanje stranih sudija i tužilaca te, kako kaže, neustavni Mehanizanim koordinacije.

“Većina novca ne ide na lobiranje. Većina novca ide na niz pravnih eksperata kojima je posao da pripremaju stavove RS-a po pitanu mirovnog dejtonskog sporazuma i procesa evropskih integracija putem pravnih mišljenja ustvari pretvore u proces dezintegracije BiH. I u obje stvari su bili jako uspješni”, tvrdi Bajrović.

Lobiranje je opravdano ukoliko predstavlja interese šire društvene zajednice smatraju stručnjaci. U BiH se ne lobira na transparentan način, a glavni problem je nepostojanje Zakon o lobiranju u BiH koji bi spriječio netransparentno lobiranje i onemogućio promociju i finansiranje lobista koji u BiH zagovaraju stavove protiv BiH.

“Nestaće svjedoci i pravni prijatelji BiH. Iz razloga što su zapostavljeni ili što biologija čini svoje. I onda ćemo ostati bez te neka jako bitne grupe. Ovdje ne smijemo zaboraviti dijasporu kao jaku bitnu lobističku grupu i oni samoincijativno poduzimaju lobističke aktivnosti u korist BiH. Imali smo usvajanje rezolucije o Srebrenici”, kazala je Elma Kovačević Bajtal, bivša ambasadorica BiH u Norveškoj.

Poređenja radi, prošle godine je SNSD je postigao verbalni dogovor sa lobističkom kompanijom Twin Rocks Global u vrijednosti od 10 hiljada dolara mjesečno, dok je ove godine Vlada RS-a sa McGinnis Lochridge potpisala 8 puta skuplji ugovor. Također i Glas Amerike objavio je da je bh. entitet potrošio 30 miliona dolara za lobiranje u SAD-u.

(TIP/Izvor: N1/Autor: Semir Mustafić)

[Otvori sve članke iz ove rubrike]

Najnovije iz rubrike!

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.