Kako birati: Koji auti najmanje, a koji najviše gube na vrijednosti? Neki mogu izgubiti i do 61 posto

08.04.2019 06:53
 

Tokom prvih pet godina automobili gube čak 52 posto vrijednosti. I dok je taj pad ipak nešto manje izražen kod starijih automobila, oni noviji u samo prvih nekoliko godina svog vlasnika koštaju pravo ‘malo bogatstvo’.

Primjerice Renault Clio kojeg je vlasnik platio 100.000 kuna u prvih godinu dana će izgubiti oko 16 posto, odnosno oko 16.000 kuna vrijednosti, a Volkswagen Golf cijene 150.000 kuna oko 12 posto, odnosno oko 18.000 kuna.

Zbog velike razlike za pojedine marke, klase i tipove vozila novi ili rabljeni automobil valja birati i po tome koliko gubi na vrijednosti. Golf i Clio su primjeri dobrog odabira, jer prosječan gubitak vrijednosti u Hrvatskoj, prema analizama vodećeg hrvatskog oglasnika za prodaju vozila, tijekom prvih godinu dana iznosi čak 24 posto. Nakon toga gubitak vrijednosti se usporava, pa tijekom prvih pet godina auti gube 52 posto vrijednosti.

Kako piše portal RTL-a, istraživanja pokazuju kako njemački automobili najbolje drže vrijednost. Najmanji gubitak ima Porsche, a slijede ga Mercedes, Volkswagen, Audi i BMW. Najbolja marka izvan Njemačke u pogledu očuvanja vrijednosti je japanska Toyota.

Suprotno vjerovanjima, dobru vrijednost drže i automobili francuskih proizvođača, dok korejski nešto slabije, ali ipak nešto bolje od talijanskih i američkih marki.

Što se tiče kategorija, odnosno klasa, tijekom prvih pet godina uvjerljivo najbrže vrijednost gube skupi luksuzni automobili. Prema istraživanju, nakon pet godina luksuzni automobili (modeli poput Audija A8, BMW-a serije 7 ili Porschea Panamere) izgube oko 61 posto vrijednosti. Prilično veliki gubitnici su kupci automobila gornje srednje klase sa 60 posto, a tek nešto bolje stoje putnička kombi vozila i monovolumeni koji gube 59 posto vrijednosti.

Od automobila koje prosječni kupci kupuju najčešće, najbolje vrijednost drže manji gradski modeli, a slijede kompaktni i automobili srednje klase. Također, trend posljednjih godina pokazuje da SUV-ovi bolje drže vrijednost od automobila ‘klasične koncepcije’.

No ne valja se pouzdati samo u klasu, jer i unutar jedne klase postoje velike razlike. Tako će primjerice Porsche Macan nakon pet godina izgubiti 46 posto vrijednosti, dok će VW Touareg za isto vrijeme izgubiti 52 posto, a Alfa Romeo Stelvio 57 posto vrijednosti.

Za razliku od svoji dizelskih i benzinskih konkurenata, vrijednost električnim automobilima pada puno brže. Tako oni u prvih pet godina izgube čak 53 posto svoje vrijednosti.

(TIP/Izvor: Novac.hr/Autor:Davor Pongračić / CROPIX )

[Otvori sve članke iz ove rubrike]

Najnovije iz rubrike!

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.