Evo kako na bebin plač reagira mamin mozak, a kako tatin

22.02.2019 09:05
88888888888
 

Postoje mnoga istraživanja o tome kako dječji plač utječe na mame, a kako na tate.Studija objavljena u časopisu Nature otkrila je da se tijekom porođaja i dojenja u velikim dozama oslobađa oksitocin koji u mozgu mame promijeni način na koji ona doživljava plač. Zvuk bebe koja plače u nama budi alarm na koji ne znamo točno kako bismo odgovorili pa pokušavamo sve kako bismo to dijete umirili.”Kada beba zaplače, pokušavamo gomilu stvari, mijenjamo pelene, hranimo ga, plešemo oko njega, pokazujemo mu igračke. Na kraju naučimo sve te roditeljske vještine jer ta beba u potpunosti ovisi o nama” rekao je znanstvenik Robert Froemke.

Očevi često reagiraju na dječji plač, ali njihov je kemijski spoj u mozgu nešto drugačiji. Studija objavljena u časopisu NeuroReport proučavala je mozgove 18 muškaraca i žena koji su čuli plakanje djeteta prilikom snimanja mozga. Aktivnost mozga kod žena upućivala je na neposrednu budnost, dok se aktivnost mozga kod muškaraca nije promijenila.”I roditelji moraju spavati, ali ti zvuci jednostavno prodiru kroz naš mozak i zato se čim zaplaču, budimo iz dubokog sna, skačemo iz kreveta i hitamo svojoj bebi”, rekao je Froemke, prenosi Index.hr.

(TIP)

[Otvori sve članke iz ove rubrike]

Najnovije iz rubrike!

Morate biti prijavljeni kako bi mogli komentarisati Prijava

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.