Reforma javne uprave bez rezultata, građani nezadovoljni uslugama

17.05.2018 11:58
S6Nk83FQ_119157_257155_banovina_legalizacija5_3006
 

Transparency International u Bosni i Hercegovini (TI BiH) je danas u saradnji sa Centrom za istraživačko novinarstvo (CIN) organizovao konferenciju Perspektiva reforme javne uprave u BiH, na kojoj su predstavljeni rezultati istraživanja percepcije građana o radu javne uprave, ali i ključni nalazi i preporuke iz oblasti upravljanja ljudskim resursima, javnih finansija, te transparentnosti, odgovornosti i integriteta.

Nalazi iz Percepcije javne uprave u BiH za 2017. godinu pokazuju da većina građana smatra da je kvalitet usluga javne uprave isti kao i prije pet godina, tj. i dalje više od 50% građana nije zadovoljno pruženim uslugama. Građani uglavnom ističu da su nezadovoljni dužinom trajanja procedura, kao i da je postupak pred institucijama komplikovan, dok oni koju su zadovoljni ističu kako su službenici ljubazni, informisani i profesionalni.

Zabrinjava i to što veliki broj ispitanika smatra da će na reformske procese uticati politika. Više od dvije trećine građana ne zna ništa o reformi javne uprave, ili su malo upoznati sa njenim dometima. Zanimljivo je da je i u 2017. godini, isto kao i u 2014. godini, većina ispitanih istakla kako znaju za primjere da se neko iz njihove okoline zaposlio u javnoj upravi na netransparentan način. Vidljiv je i rast uvjerenja građana da klijentelizam i nepotizam predstavljaju ključne kriterije pri zapošljavanju u javnoj upravi (sa 53% na 64,5%).

Nalazi iz oblasti upravljanja ljudskim resursima, javnih finansija, transparentnosti, odgovornosti i integriteta, koji analiziraju različite reformske aspekte, pokazuju da u 2017. godini nije bilo značajnog napretka. Tamo gdje postoje određeni pomaci to su sporadični rezultati koji uglavnom nisu izraz strateških reformskih opredjeljenja. Na konferenciji je posebno naglašeno da je BiH bez Strategije reforme javne uprave od kraja 2014. godine, kao i da je pod hitno potrebno usvojiti novi strateški okvir. Pored toga, nalazi TI BiH i poslije četiri godine praćenja reformskih aktivnosti ukazuju na to da ključne institucije još uvijek nisu osposobljene u potpunosti sprovesti planirane reforme. Javna uprava je i dalje glomazna, neefikasna, a njen rad je netransparentan i pod presudnim uticajem tekućih političkih prilika.

(TIP/Foto: Ilustracija)

[Otvori sve članke iz ove rubrike]

Najnovije iz rubrike!

Jedan komentar na Reforma javne uprave bez rezultata, građani nezadovoljni uslugama

  1. Divergent

    17. 05. 2018. - 14:59

    “…klijentelizam i nepotizam predstavljaju ključne kriterije pri zapošljavanju u javnoj upravi (sa 53% na 64,5%).”

    Što li, bože ?

    Ne može je ni biti (reforme javne uprave), kada magistri i doktori Upravnog prava, specijalno oni koji su ponikli sa UNTZ, nemaju šansu priviriti u tijela Gradske uprave Grada Tuzle kako bi tamo zasnovali radni odnos.

    Upravnim pravom se bave svi oni kojima Upravno pravo nije uža specijalnost i svi oni koji su, pored toga, podobni i simpatični rukovodećim službenicima Gradske uprave Grada Tuzle.

Morate biti prijavljeni kako bi mogli komentarisati Prijava

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.