Dokazala znanost: Niski ljudi sporije mrA?ave od visokih

25.04.2018 07:12
thumbnail
 

Kada nabacite nekoliko kilograma, a visoki ste, to se i neA�e baA? toliko primijetiti na vama, no ako ste niA?eg rasta, primijetit A�e vam se i nekoliko grama viA?ka. Osim toga, ono A?to je frustrirajuA�e je i A?injenica da, ako ste niA?eg rasta, teA?e A�ete i skinuti te kilograme.”Niske A?ene imaju sporiji metabolizam”, objaA?njava Craig Primack, doktor i predstavnik Udruge za lijeA?enje od pretilosti.

A�”ProsjeA?na A?ena ima bazalni metabolizam od 1.400 kalorija dnevno. To znaA?i, ako leA?i u krevetu 24 sata, njeno tijelo A�e svejedno sagorjeti 1.400 kalorija. Ali, dame koje su niA?e od 152 centimetra imaju bazalni metabolizam od oko 1.200 kalorija, dok oni visoki oko 180 centimetara sagorijevaju i do 1.750 kalorija dnevno”, rekao je Craig za britanski Cosmopolitan.

Ako se pitate zbog A?ega je A?ivot tako nepravedan, evo i jednog kratkog odgovora: A�to je tijelo manje, to mu je potrebno manje energije, ali manje je i sagorijeva, objaA?njava Craig.

NiA?e tijelo ima viA?e A?iste mase, tvrdi Craig, a to ukljuA?uje miA?iA�e, organe, kosti, vezivna tkiva a�� odnosno sve A?to nisu masti i voda. A?ista masa je najvaA?niji faktor koji odluA?uje koliko kalorija tijelo sagorijeva u stanju odmora, koliko u hodanju ili prilikom vjeA?banja, piA?e Index.hr.

TakoA�er, neka istraA?ivanja objavljena u medicinskom A?asopisu PLoS One pokazala su da A?ak i veliA?ina bubrega, mozga, jetre i miA?iA�a utjeA?e na bazalni metabolizam. I da, veliA?ina organa je proporcionalna veliA?ina tijela i visini, A?to znaA?i da niA?i ljudi imaju manje vitalne organe u odnosu na viA?e ljude, kaA?e nutricionistkinja i fitness trener Marie Spano.

I kao da sve ovo nije dovoljno, niA?e osobe imaju i manje miA?iA�e, jer uostalom, manje je miA?iA�a potrebno da se pomakne tijelo od 150 centimetara, nego ono od 180 centimetara. MeA�utim, ako ste niA?eg rasta nemojte dopustiti da vas ovo obeshrabri, jer postoje naA?ini na koje moA?ete smrA?avjeti i nadmudriti vaA? metabolizam, a oni su sljedeA�i.

Jedite koliko vam je potrebno

“Svoje obroke i uA?inu prilagodite svojoj gladi i potrebama za energijom umjesto da pretpostavljate da moA?ete skinuti viA?ak kilograma unoseA�i jednak broj kalorija kao neke visoke dame”, kaA?e nutricionistkinja Betsy Opyt. PoA?nite osluA?kivati signale gladi koje vam organizam A?alje i automatski A�ete poA?eti jesti manje, piA?e u jednoj studiji objavljenoj u ameriA?kom A?asopisu za kliniA?ki nutricionizam.

Iako vam ovo neA�e pomoA�i da budete viA?i rastom, pomoA�i A�e vam u izgradnji A?istih, metaboliA?ki aktivnih miA?iA�a, kaA?e Opyt. KljuA? je u bildanju metaboliA?ki aktivnih miA?iA�a. To je ono zbog A?ega Opyt i fitness trenerica Spano savjetuju niA?im klijentima da u svoju fitness rutinu ubace i treninge snage.

Primack predlaA?e i dizanje utega najmanje dva ili tri puta tjedno i savjetuje kako da to A?inite.

“Bolje je da jednom podignete uteg od, na primjer, 20 kilograma, nego da uteg od kilogram podignete 20 puta”, kaA?e on.

dapoxetine tablets buy, dapoxetine online Koristite viA?e proteina

Protein je vaA? najbolji saveznik u gubitku kilograma jer je okidaA? za oslobaA�anje hormona odgovornog za osjeA�aj sitosti, a to svakako pomaA?e kada pokuA?avate smanjiti unos kalorija.

Neka ranija istraA?ivanja pokazala su da, da biste maksimalno izgradili miA?iA�e pomoA�u vjeA?bi koje radite, trebali biste unositi izmeA�u 0,4 i 0,55 grama proteina po kilogramu svoje teA?ine, i to A?etiri puta dnevno.

“A?ena od 68 kilograma, koja trenira, trebala bi uz A?etiri obroka dnevno unijeti izmeA�u 27 i 38 grama proteina po obroku”, kaA?e Spano.

Obratite paA?nju na vitamine i minerale

Da biste izgubili kilograme morate unositi manje kalorija nego A?to ih troA?ite. PoA?to manje jedete i manje unosite kalorija, vaA?no je da obratite paA?nju na vitamine i minerale jer ne A?elite ugroziti zdravlje zbog mrA?avljenja.

“Potrudite se da namirnicama unosite dovoljno vitamina, hranljivih vlakana, ali i porazgovarajte sa struA?njakom koji A�e vam reA�i jesu li vam potrebni neki suplementi”, kaA?e Spano.

A Primack dodaje da nikada ne biste trebali sebi dozvoliti da unosite manje od 1.200 kalorija dnevno, ili barem ne bez lijeA?nika koji A�e sve to nadgledati, prenosi Index.hr.

(TIP)

[Otvori sve članke iz ove rubrike]

Najnovije iz rubrike!

Morate biti prijavljeni kako bi mogli komentarisati Prijava

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.