Koketiranje sa A?ovinizmom i rasizmom?!Reklamna kampanja kompanije Plidenta u BiH izaziva razliA?ite reakcije javnosti jer su pojedine poruke sporne

14.04.2018 07:57
plakat_plidenta
 

A�irom Bosne i Hercegovine aktuelna je reklamna kampanja kompanije Plidenta koja izaziva razliA?ite reakcije jer su pojedine poruke priliA?no sporne.

clonidine generic, buy dapoxetine

Na zvaniA?noj internetskoj stranici se najavljuje kako je a�zVolio bih… manija stigla u BiH!a�?

a�zZadnjih dana vriA?ti sa plakata po ulicama bosanskohercegovaA?kih gradova:

a�?Volio bih da smo svi na brojua�?,

a�?Volio bih da nema pokvareniha�?,

a�?Volio bih da nas ne iskorijenea�?,

a�?Volio bih da nema A?utih i crniha�?a��

I ja bih se ukljuA?io!A�A vi? A�to biste voljeli, A?to vas inspiriA?e ili iritira, na A?to A?elite uticati? NapiA?ite i osvojite poklon!a�?, navodi se na stranici.

Posebno je sporno spominjanje a�zcrniha�? i a�zA?utiha�?, te kako bi pojedini voljeli a�zda nema pokvareniha�?.

TurA?ilo: Poruke koje zagaA�uju javni prostor

a�zA?ini se da je jedina svrha i jedini cilj marketinA?kih kampanja biti drugaA?iji i biti kontroverzan, kao da je ona jedna od prvih uputa iz priruA?nika za marketing ‘budite razliA?iti da bi vas upamtili’ doslovno shvaA�ena i kao da kreatori ovakvih kampanja nisu u priruA?niku doA?li do poglavlja o etiA?nosti kampanjaa�?, komentira Lejla TurA?ilo, profesorica komunikologije na Fakultetu politiA?kih nauka u Sarajevu.

Po njenim rijeA?ima, a�znije poenta biti drugaA?iji po cijenu da to vrijeA�a bilo kogaa�?, a za kampanju A?ije billboarde graA�ani Sarajeva i drugih bh. gradova mogu vidjeti na ulicama smatra da a�zkoketira sa A?ovinizmom i rasizmom, pogotovo sloganima poput ‘volio bih da nema A?utih i crnih'a�?.

a�zIstina, ne izravno, ali aluzijom i konotativno a�� daa�?, konstatira.

I bez obzira na to A?to to moA?da A?ini da kampanja izaziva paA?nju, nastavlja, a�znjezina etiA?nost je krajnje upitna, a obaveza je druA?tva da je ocijenimo neprihvatljivoma�?.

a�zUspjeh u marketingu ne mjeri se samo brojem prodanih proizvoda, nego i time kako utiA?u na zajednicu. Billboardi su javni prostor, a ovakve poruke ga nesumnjivo zagaA�uju. I vjerovatno bi autori kampanje na ovo odgovorili tvrdnjom da oni nisu krivi za naA?e asocijacije na poruku, ali sigurno ne mogu poreA�i da je kontroverznost bila jedan od ciljevaa�?, navodi TurA?ilo.

No, viA?e od marketinA?ke manipulacije, kako je naziva, zabrinjava je izostanak bilo kakve reakcije koja bi pokazala da kao druA?tvo imamo nultu toleranciju na uvredljive poruke.

a�zI to nam samo pokazuje koliko smo postali neosjetljivi na diskriminaciju koja je svuda oko nas. Kao A?to kaA?e kolega Ozren Kebo: uvreda nam je postala stilska figura i u tom kontekstu uvredljivost jedne kampanje postaje skoro neprimjetna. PromaA?aj je to i poraz i same kampanje, ali i nas koji bez rijeA?i danima prolazimo pored billboardaa�?, zakljuA?uje TurA?ilo.

Reakcije na Twitteru

Korisnici Twittera smatraju kako je onaj ko je osmislio kampanju u BiH otiA?ao predaleko:

333333333

5555555555

ProA?le godine je ista kompanija koja proizvodi paste za pranje zuba u Hrvatskoj vodila vizuelno sliA?nu kampanju.

TadaA�su poruke imale formulacije sliA?ne politiA?kim sloganima: a�?Bez nas desni pocrvenea�?, a�?Ne primamo krunice u naA?e redovea�?, a�?Nama most nije opcijaa�?, a�?Nama ne trebaju fontanea�?…

(TIP/Izvor: Al Jazeera)

[Otvori sve članke iz ove rubrike]

Najnovije iz rubrike!

4 komentara na Koketiranje sa A?ovinizmom i rasizmom?!Reklamna kampanja kompanije Plidenta u BiH izaziva razliA?ite reakcije javnosti jer su pojedine poruke sporne

  1. bh.zmaj- Legalista

    14. 04. 2018. - 10:07

    Ako me sta u zivotu nervira to su tumaci. Oni veoma jasne napise tumace na svoj nacin. Da u potpisu reklamnih slogana ne stoji Plidenta, djelimicno bih se slozio. Ali kad ispod napisanog slogana stoje slike zubne paste…
    Ovo samo pokazuje koliko je bolesno ovo drustvo. Samo shizofrena osoba moze u svemu vidjeti zavjeru.

  2. Dexter

    14. 04. 2018. - 15:45

    Ja mogu životom da garantujem da 80% ovih koji su našli nešto sporno u ovoj reklami nemaju ni pojma o čemu se radi već samo seru sa komentarima ( po defaultu jer je to moderno ) da bi ih slični njima retwitovali !
    Svaka čast autoru reklame jer je napravio stvar koja baš upada u oči !

  3. asmir

    14. 04. 2018. - 16:29

    Lik je zaradio svaku marku, to me podsjeca kad pepsi napravi reklamu za koju zna da ce biti zabranjena. Ali je napravi jer se o njoj prica.
    A ovi seratori pa dobro sad je in biti seronja. To je ko sto se prije, recimo, Ptice Trkacice, stave ne radite ovo kod kuce. Kad su generacije 70tih i 80tih bile male, skoro svako drugo dijete postavi raketu, uzjase je i zapali fitilj… Pa je to bio razlog da se zale roditelji ili psiholozi ili neki slicni seratori.

  4. roentgen

    14. 04. 2018. - 21:39

    Reklama je fenomenalna i kvalitetom odudara od ofucanih balkanskih standarda

Morate biti prijavljeni kako bi mogli komentarisati Prijava

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.