Koketiranje sa šovinizmom i rasizmom?!Reklamna kampanja kompanije Plidenta u BiH izaziva različite reakcije javnosti jer su pojedine poruke sporne

14.04.2018 07:57
plakat_plidenta
 

Širom Bosne i Hercegovine aktuelna je reklamna kampanja kompanije Plidenta koja izaziva različite reakcije jer su pojedine poruke prilično sporne.

Na zvaničnoj internetskoj stranici se najavljuje kako je „Volio bih… manija stigla u BiH!“

„Zadnjih dana vrišti sa plakata po ulicama bosanskohercegovačkih gradova:

“Volio bih da smo svi na broju”,

“Volio bih da nema pokvarenih”,

“Volio bih da nas ne iskorijene”,

“Volio bih da nema žutih i crnih”…

I ja bih se uključio! A vi? Što biste voljeli, što vas inspiriše ili iritira, na što želite uticati? Napišite i osvojite poklon!“, navodi se na stranici.

Posebno je sporno spominjanje „crnih“ i „žutih“, te kako bi pojedini voljeli „da nema pokvarenih“.

Turčilo: Poruke koje zagađuju javni prostor

„Čini se da je jedina svrha i jedini cilj marketinških kampanja biti drugačiji i biti kontroverzan, kao da je ona jedna od prvih uputa iz priručnika za marketing ‘budite različiti da bi vas upamtili’ doslovno shvaćena i kao da kreatori ovakvih kampanja nisu u priručniku došli do poglavlja o etičnosti kampanja“, komentira Lejla Turčilo, profesorica komunikologije na Fakultetu političkih nauka u Sarajevu.

Po njenim riječima, „nije poenta biti drugačiji po cijenu da to vrijeđa bilo koga“, a za kampanju čije billboarde građani Sarajeva i drugih bh. gradova mogu vidjeti na ulicama smatra da „koketira sa šovinizmom i rasizmom, pogotovo sloganima poput ‘volio bih da nema žutih i crnih'“.

„Istina, ne izravno, ali aluzijom i konotativno – da“, konstatira.

I bez obzira na to što to možda čini da kampanja izaziva pažnju, nastavlja, „njezina etičnost je krajnje upitna, a obaveza je društva da je ocijenimo neprihvatljivom“.

„Uspjeh u marketingu ne mjeri se samo brojem prodanih proizvoda, nego i time kako utiču na zajednicu. Billboardi su javni prostor, a ovakve poruke ga nesumnjivo zagađuju. I vjerovatno bi autori kampanje na ovo odgovorili tvrdnjom da oni nisu krivi za naše asocijacije na poruku, ali sigurno ne mogu poreći da je kontroverznost bila jedan od ciljeva“, navodi Turčilo.

No, više od marketinške manipulacije, kako je naziva, zabrinjava je izostanak bilo kakve reakcije koja bi pokazala da kao društvo imamo nultu toleranciju na uvredljive poruke.

„I to nam samo pokazuje koliko smo postali neosjetljivi na diskriminaciju koja je svuda oko nas. Kao što kaže kolega Ozren Kebo: uvreda nam je postala stilska figura i u tom kontekstu uvredljivost jedne kampanje postaje skoro neprimjetna. Promašaj je to i poraz i same kampanje, ali i nas koji bez riječi danima prolazimo pored billboarda“, zaključuje Turčilo.

Reakcije na Twitteru

Korisnici Twittera smatraju kako je onaj ko je osmislio kampanju u BiH otišao predaleko:

333333333

5555555555

Prošle godine je ista kompanija koja proizvodi paste za pranje zuba u Hrvatskoj vodila vizuelno sličnu kampanju.

Tada su poruke imale formulacije slične političkim sloganima: “Bez nas desni pocrvene”, “Ne primamo krunice u naše redove”, “Nama most nije opcija”, “Nama ne trebaju fontane”…

(TIP/Izvor: Al Jazeera)

[Otvori sve članke iz ove rubrike]

Najnovije iz rubrike!

4 komentara na Koketiranje sa šovinizmom i rasizmom?!Reklamna kampanja kompanije Plidenta u BiH izaziva različite reakcije javnosti jer su pojedine poruke sporne

  1. bh.zmaj- Legalista

    14. 04. 2018. - 10:07

    Ako me sta u zivotu nervira to su tumaci. Oni veoma jasne napise tumace na svoj nacin. Da u potpisu reklamnih slogana ne stoji Plidenta, djelimicno bih se slozio. Ali kad ispod napisanog slogana stoje slike zubne paste…
    Ovo samo pokazuje koliko je bolesno ovo drustvo. Samo shizofrena osoba moze u svemu vidjeti zavjeru.

  2. Dexter

    14. 04. 2018. - 15:45

    Ja mogu životom da garantujem da 80% ovih koji su našli nešto sporno u ovoj reklami nemaju ni pojma o čemu se radi već samo seru sa komentarima ( po defaultu jer je to moderno ) da bi ih slični njima retwitovali !
    Svaka čast autoru reklame jer je napravio stvar koja baš upada u oči !

  3. asmir

    14. 04. 2018. - 16:29

    Lik je zaradio svaku marku, to me podsjeca kad pepsi napravi reklamu za koju zna da ce biti zabranjena. Ali je napravi jer se o njoj prica.
    A ovi seratori pa dobro sad je in biti seronja. To je ko sto se prije, recimo, Ptice Trkacice, stave ne radite ovo kod kuce. Kad su generacije 70tih i 80tih bile male, skoro svako drugo dijete postavi raketu, uzjase je i zapali fitilj… Pa je to bio razlog da se zale roditelji ili psiholozi ili neki slicni seratori.

  4. roentgen

    14. 04. 2018. - 21:39

    Reklama je fenomenalna i kvalitetom odudara od ofucanih balkanskih standarda

Morate biti prijavljeni kako bi mogli komentarisati Prijava

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.