Boris DeA?uloviA�: Ukazanje hazreti Merjem u MeA�ugorju

13.04.2018 15:50
boro1
 

Zvao me jedne prilike u dva iza ponoA�i fra Grgo da ispriA?a crticu iz franjevaA?kog A?ivota. Ne znate vi fra Grgu, ima i on taj obiA?aj, nakon veA?ernje meditacije i krunice pogleda se kakva utakmica, otegne se onda A?iva teoloA?ka rasprava o Messiju i Maradoni do dugo u noA�, pa onda u gluho doba zovne da ispriA?a nekakvu crticu iz franjevaA?kog A?ivota.

Elem, u ono ratno vrijeme svi Hrvati katolici otiA?li iz Olova, pa u samostanu A?uvenog marijanskog svetiA?ta Gospe Olovske ostala samo dva franjevaA?ka sveA�enika, fra Berislav i fra Bernardin. Jednog dana doA?li im u posjetu braA�a franjevci iz Visokog, obilazili svetiA?te i razgovarali, kad ih zvono sa samostanske crkve podsjeti da je podne, vrijeme za molitvu AnA�elu Gospodnjem. Lijepo se iznenadila braA�a iz Visokog A?to je ostao, eto, barem jedan katolik u Olovu da zvoni, pa nakon molitve htjeli da ga vide i upoznaju ga. Kad ono a�� A?ena.

a�?Hvaljen Isus i Marijaa�?, zbunjeno ali uljudno pozdravili oni Gospinu zvonarku, a ona ni pet ni A?est, nego strogo: a�?Dobar dan! Mene se tako ne pozdravlja!a�? Ispalo, da skratim priA?u, kako je zvonarka Gospe Olovske muslimanka, Naila se A?ena zvala, A?to je pomagala fra Berislavu i fra Bernardinu kad je Olovu nestalo katolika, kuhala im, A?istila i spremala, pa bogami i zvonila. a�?Pa kako ti kao muslimankaa�?, pitali je na kraju zbunjeni visoA?ki franjevci, a�?zvoniA? u katoliA?koj crkvi?a�?

a�?A?uj, kako? Lahkoa�?, dohvatila ona dugaA?ko uA?e. a�?VuA?em.a�?

Nekad je to, kako vidimo, mnogo lahkA?e nego A?to moA?e izgledati. A nekad to u Bosni i Hercegovini nije bilo samo lahko, nego i svahkodnevno. Nisu samo muslimani, krA?A�ani i Ostali pomagali jedni drugima, nego su i sami hramovi od prilike do neprilike bili zajedniA?ki, gotovo pa multikonfesionalni, reklo bi se danaA?njim metajezikom multiplex-bogomolje. Bezbroj je po Bosni povijesnih i neA?to suvremenijih primjera da su katolici molili u pravoslavnim hramovima, pravoslavci u dA?amijama, a muslimani u katoliA?kim crkvama. I u samom Olovu, recimo, stoljetni je obiA?aj da muslimani na Veliku Gospojinu otvore svoje domove i nude konak za katoliA?ke hodoA?asnike, svetiA?te Gospe Olovske oni smatraju svojim doviA?tem, pa ne samo da su muslimani zvonili i A?uvali kljuA?eve samostana – A?ak i danas, ako nema upravitelja samostana, vrata A�e vam otvoriti mjeA?tanka, muslimanka a�� nego su u njemu i klanjali: kad je ono devedeset druge sruA?ena olovska dA?amija, reA?eni je fra Berislav tadaA?njem imamu Avdi ef. VeliA�u i muslimanskim komA?ijama otvorio vrata Gospe Olovske za dA?umu petkom.

a�?Kako ste vi kao muslimani klanjali u katoliA?koj crkvi?a�?, mogli su ih tada pitati zbunjeni fratri iz Visokog, a ovi bi im odgovorili: a�?Lako. Prostrli smo A�ilim.a�?

a�?Lako, prostrli smo A�ilima�?, odgovorio je valjda i onaj nepoznati muA?karac A?to je zajedno sa A?enom muA?em i kA�erkom ove nedjelje u drugom jednom, mnogo A?uvenijem marijanskom svetiA?tu, onome u MeA�ugorju, na uA?as mjeA?tana usred bijela dana klanjao namaz na ledini iza crkve svetog Jakova, pune vjernika i hodoA?asnika iz cijeloga svijeta. Samo A?to tipovi u odorama, koji su ih pitali kako to da kao muslimani klanjaju kraj katoliA?ke crkve, nisu bili zbunjeni fratri iz Visokog, veA� mrki policajci iz A?itluka, koji su, kako piA?u uzbuA�eni lokalni mediji, stigli po dojavi prestravljenih graA�ana.

Veliki je to skandal ispao, veliki je i morao biti, jer posljednji put, A?to se pamti, policija je zbog dojave da se ljudi na otvorenom mole u MeA�ugorju bila joA? 1981.

Svi su hercegovaA?ki portali odmah tako dojavili o nemilom dogaA�aju u samom Gospinom dvoriA?tu, vrijedni lokalni udbaA?i mobitelima su iz nekoliko kutova snimili cijeli nezapamA�eni incident, i lica beskrupuloznih provokatora, i kombi kojim su stigli, i registraciju na kombiju, vrijedno zabiljeA?ili A?ak i toA?no vrijeme a�� 15.20 sati a�� pa na koncu i identificirali nepoznate poA?initelje kao drA?avljane neke od arapskih zemalja. Blago zemlji s tako savjesnim graA�anima. Policajcima iz A?itluka nakon kratkog bi uviA�aja a�� a�?pa kako vi kao muslimani klanjate kraj katoliA?ke crkve?a�? a�� preostalo tek da pohapse teroriste i predaju ih sudu, samo kad bi u Bosni i Hercegovini postojao kakav prikladni zakon, toA?ka, stavak, bilo A?to, neki paragraf koji ljudima zabranjuje moliti se Bogu na javnim povrA?inama.

A jebiga, ne postoji.

Da postoji, naime, tako neA?to, da ima u Bosni i Hercegovini takvog nekog zakona, toA?ke ili stavka – da ima igdje ijednog paragrafa koji ljudima zabranjuje moliti se Bogu na javnim povrA?inama – sigurno bi u MeA�ugorju znali za to.

Malo dalje od mjesta na kojemu su se bezoA?ni muslimanski teroristi molili Bogu, odmah iza ugla crkve svetog Jakova, nalazi se veliki trg, golemi oltar na otvorenom za dvadeset hiljada vjernika, dvadeset hiljada ljudi tu nedjeljom moli Boga, pa ipak se nije A?ulo da je netko snimao mobitelom taj straviA?ni incident, zapisivao registracije i zvao policiju u A?itluk. ViA?e od trideset milijuna hodoA?asnika iz cijeloga svijeta obiA?lo je do sada Gospino svetiA?te u MeA�ugorju, trideset milijuna ljudi javno je, potpuno slobodno i neometano, na tom mjestu molilo Boga, a onda nakon trideset i sedam godina cijelo selo ustravljeno zbog troje namjernika A?to se usudilo usred MeA�ugorja moliti Bogu.

A�to, naime, ako sad ono troje objave da im se u MeA�ugorju u bijeloj svjetlosti ukazala hazreti Merjem, majka pejgambera Ise, alejhi selam? Pa navali na meA�ugorski hadA?dA? trideset milijuna muslimana? Od A?ega A�e A?ivjeti ljudi tamo, zna li se da islam ne dopuA?ta ni svjetleA�e, ni plastiA?ne, ni drvene, niti ikakve kipove i figurice?

Nekad je, kaA?em, bilo lakA?e. Lako je bilo katolicima da im muslimani zvone ili klanjaju u crkvama, lako je muslimanima bilo u njima zvoniti ili klanjati. Samo bi potezali uA?e ili prostirali A�ilime. Danas krA?A�ani paniA?no zovu policiju, a muslimanski uA?enjaci upozoravaju svoje vjernike da je haram uA?iti u kaurskim bogomoljama ukoliko se u njima prethodno ne pokriju kriA?evi, kipovi i slike. Nekad je bilo lakA?e, jer se smatralo da je bog jedan, bio on Jahve, Jehova, Allah ili Buda.

Danas znamo da je to budalaA?tina, i da su boga najmanje dva, ako ne i tri ili A?etiri: nije jedan bog, nego je jedan A?ovjek.

Kad je, naime, jedan, svejedno je jesu li ih tri ili trideset milijuna.

Stavovi izraA?eni u ovom tekstu autorovi su i ne odraA?avaju nuA?no uredniA?ku politiku portala TIP.ba.

(TIP/Izvor: OsloboA�enje/Autor: Boris DeA?uloviA�)

dapoxetine purchase, buy lioresal online

[Otvori sve članke iz ove rubrike]

Najnovije iz rubrike!

Morate biti prijavljeni kako bi mogli komentarisati Prijava

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.