Boris DeA?uloviA�: Imami na bajramskom urlaubu

06.04.2018 15:50
500_Bosanske-ahmedije2
 

Zvao me jedne prilike u dva iza ponoA�i KoA?o da ispriA?a vic. Ima on taj obiA?aj, zovne u gluho doba noA�i iz kafane da ispriA?a vic.

Elem, imala stara majka tri sina, Muju, Sulju i imama Hasu, i sva trojica od neimaA?tine pobjegla u inostranstvo. Mujo i Suljo dobro uspjeli tamo a�� Mujo majci poslao pare za novu kuA�u, Suljo pak Mercedesovu limuzinu s vozaA?em a�� a lijepo se u svome novom dA?ematu snaA?ao i efendija Haso, pa poslao starici majci na dar hafiz-papigu, velikog A?utog papagaja koji zna cijeli Kura��an napamet: deset su ga godina obuA?avali na Univerzitetu islamskih nauka Imam Muhamed ibn Saud u Rijadu.

buy celebrex online, cheap clomid

Dirnuta paA?njom svojih sinova, skromna starica sjela i napisala im topla pisma zahvale. a�?Dragi moj Mujo, hvala ti na parama za kuA�u, ljubi te majka, ali meni viA?e od naA?e stare kuA�ice ne trebaa�?, zahvalila ona sinu Muji, pa stala pisati Sulji. a�?Dragi moj Suljo, hvala ti na limuzini, ljubi te majka, ali ne treba meni auto, ja sam stara i niA�e ne putujema�?, zahvalila onda i Sulji, pa stala sricati i treA�e pismo. a�?Dragi moj Hasane, ti jedini znaA? A?to tvoja stara majka voli i A?to joj trebaa�?, napisala na kraju i treA�em sinu. a�?Pile je bilo divno, skuhala sam begovu A?orbu za cijelu mahalu i joA? mi ostalo za kvrguA?u.a�?

Takva su, eto, vremena doA?la a�� primijetili ste i vi u KoA?inom vicu taj socioloA?ki fenomen a�� da osim Muje i Sulje iz Bosne i Hercegovine u inostranstvo bjeA?e i imami. Sve do nedavno, recimo, najdubljom izmjerenom toA?kom bosanskohercegovaA?ke propasti raA?unao se nestanak Kineza, naroda koji se ama baA? uvijek i ama baA? svugdje nekako snalazio i svakako korijenio, pa kad je onomad prva muA?terija uA?la u kineski duA�an na BuA�a Potoku i rekla a�?hvala, samo razgledama�?, kad su i Kinezi shvatili da u Bosni nema fajde, pa potrpali stvari i otiA?li dalje, raA?unalo se da dublje od toga ne moA?e. Bosna i Hercegovina ostala na kraju samo za fratre, popove i hodA?e.

A onda su i oni digli ruke.

Nije bogami bio KoA?in vic kad je Preporod, glasilo Islamske zajednice BiH, nekidan objavio kako se meA�u onih sluA?benih trideset pet hiljada ljudi, A?to su samo proA?le godine glavom bez obzira pobjegli iz Bosne i Hercegovine, nalazi i lijepi broj imama. Jedan od njih je i neki Hasan DA?afiA�, efendija A?to je nakon gotovo dvadeset godina rada u jednom krajiA?kom dA?ematu bolji A?ivot potraA?io u Europskoj uniji. a�?Uz plaA�u imama moguA�e je A?ivjeti u Bosni, ali bez dodatnih honorara gotovo je nemoguA�e voditi pristojan A?ivota�?, priznao je efendija Haso, koji za a�?pristojan A?ivota�? sada radi i zaraA�uje kao njegovatelj u NjemaA?koj.

SliA?an fenomen dogaA�a se i u katoliA?koj ulemi. a�?Jedna naA?a biskupija, da joj sad ne spominjem ime, doA?ivjela je da je A?est vjerouA?itelja, koje su regularno zaposlile i drA?ava i Crkva, i koji su imali regularnu plaA�u i osiguranje, napustilo sluA?bu i otiA?lo na Zapad, a joA? sedmorica odlazak su najavila za ovu godinua�?, prije neki dan se na sastanku Biskupske konferencije BiH u Mostaru poA?alio mostarsko-duvanjski biskup Ratko PeriA�.

Odlaze tako iz Bosne i Hercegovine i sveA�ena lica, odlaze i popovi i hodA?e. Kad su ono otiA?li Kinezi, raA?unalo se da tamo gdje nemaju fajde A?ak ni Kinezi, fajde imaju joA? samo sveA�enici i efendije. Ispalo, meA�utim, da A?ak ni njima od Bosne i Hercegovine nikakve fajde nema. Odlaze sveA�ena lica u dugaA?koj koloni sa svojim A?upljanima i dA?ematlijama, kako se nekad govorilo a�?trbuhom za kruhoma�?, da svojim starim majkama kupe kuA�u i automobil, ili barem piletinu za ruA?ak. Oni sretniji naA�i A�e negdje posao u struci, pa a�?trbuhom za duhoma�? nastaviti u kakvoj katoliA?koj misiji u Baden WA?rttembergu, a ostali A�e a�?pristojan A?ivota�? potraA?iti na bauA?teli, u kindergartenu ili flegehajmu, vraA�ajuA�i se u zaviA?aj tek na urlaub za BoA?iA� ili Bajram. a�?DoA?o efendija iz NjemaA?ke!a�?, vikat A�e bosa djeca po kaljavim krajiA?kim sokacima, trA?eA�i za novim bijelim mercedesom a�?okaA?ema�?, iz kojega A�e im herr imam dijeliti bajramluk.

Svakako, posve je to novi socioloA?ki fenomen, sveA�enike na bauA?teli i hodA?e njegovatelje u njemaA?kim staraA?kim domovima nismo do sad imali ni u vicevima, ali meni je stvar mnogo zanimljivija u svom ekonomskom smislu, onom dakle vrlo – teoloA?kom. Ja sam, naime, glup i naivan mislio da se u popove ili imame ide po BoA?jem poslanju, prosvjetljenjem i posveA�enjem A?ivota vjeri, da se A?iri vjera Isusova ili rijeA? Poslanikova, a sad ispada da je to samo posao kao svaki drugi, da je sveA�enik kao vozaA? viljuA?kara, seoski uA?itelj ili fiziA?ki radnik a�� dobro, viA?e metafiziA?ki radnik a�� i da od svoga poslanja ne oA?ekuje on nikakve nagrade na ahiretu, veA� tek a�?pristojan A?ivota�? na dunjaluku. Da sam stoga, ne daj BoA?e, vjernik, dobro bih se zamislio pred minberom ili oltarom sluA?ajuA�i zemaljskog poslanika kako dvadeset godina govori o pokornosti, skromnosti i A?rtvi skromnog, tegobnog i, hm, a�?nepristojnoga�? A?ivota u zamjenu za nezamislive rajske i dA?ennetske nagrade, da bi onda jednog dana u potrazi za a�?pristojnim A?ivotoma�? otiA?ao raditi kao njegovatelj u NjemaA?ku.

Posao imama ili sveA�enika nije pri tom bilo kakav posao, odliA?no je to A?inovniA?ko namjeA?tenje, a�?regularno zaposlenje i od drA?ave i od Crkve, s regularnom plaA�om i osiguranjema�? a�� malograA�anski ideal a�?socijalnog, zdravstvenog i redovne platea�?, kako je pjevao Bora A?orba, dok je i sam vjerovao u neA?to viA?e a�� klasiA?na dakle drA?avna sluA?ba za kakvu se u Bosni inaA?e traA?e kumovi i amidA?e, potpisuju partijske A?lanske iskaznice i daje pet hiljada maraka u gotovini. a�?Uz plaA�u imama moguA�e je A?ivjeti u Bosni, ali bez dodatnih honorara gotovo je nemoguA�e voditi pristojan A?ivota�?, valja ponoviti rijeA?i efendije Hasana, a�?regularno su ih zaposlili i drA?ava i Crkva, i imali su regularnu plaA�u i osiguranjea�?, valja onda ponoviti i rijeA?i monsignora Ratka PeriA�a, ali ni to nije dovoljno. VeleA?asni i efendije traA?e neA?to viA?e.

A�to je, meA�utim, to a�?viA?ea�? A?to traA?e ljudi posveA�eni RijeA?i i Istini, A?to to a�?viA?ea�? od redovne plaA�e, krova nad glavom i A?asti da svjedoA?e Boga uopA�e ima?

Bolja plaA�a!

Cijela hiljadugodiA?nja krA?A�anska i islamska teologija u Bosni se i Hercegovini raspala tako kao GRAS-ov tramvaj! DA?abe Sveto Pismo, dA?abe Kura��an, dA?abe rajske poljane i dA?ennetska blaga: ako je dA?ennet neki staraA?ki dom u Baden WA?rttembergu, a dA?ennetska nagrada hiljadu i pol eura njegovateljske plaA�e, ako je sedamdeset dA?ennetskih hurija zaista onih sedamdeset njemaA?kih penzionerki A?to u A?lafrocima igraju remi, onda od islama i nema neke fajde.

A opet, ako u opustoA?enoj i osiromaA?enoj Bosni i Hercegovini fajde nije bilo ni Kinezima, ako su po Rajlovcu i BuA�a Potoku propale A?ak i kineske radnje a�?sve po sedam marakaa�?, teA?ko je bilo oA?ekivati da opstanu i velike, ozbiljne industrije a�?sve po sedamdeseta�?. Dobro su ovdje krA?A�anstvo i islam zapravo i potrajali.

Stavovi izraA?eni u ovom tekstu autorovi su i ne odraA?avaju nuA?no uredniA?ku politiku portala TIP.ba.

(TIP/Izvor: OsloboA�enje/Autor: Boris DeA?uloviA�/Foto: Ilustracija)

[Otvori sve članke iz ove rubrike]

Najnovije iz rubrike!

Jedan komentar na Boris DeA?uloviA�: Imami na bajramskom urlaubu

  1. roentgen

    07. 04. 2018. - 21:57

    Efektno kao i uvijek

Morate biti prijavljeni kako bi mogli komentarisati Prijava

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.