Vlast obeA�ala megaprojekte na proljeA�e, a umjesto toga smo dobili…

20.03.2018 08:13
vh-premijer-fadil-novalic-12-1-600x401
 
No, niA?ta od toga nije obeshrabriloA�premijera FBiH Fadila NovaliA�aA�da da obeA�anje da A�e za puteve ove godine biti izdvojeno blizu 300 miliona KM. Rebalans za 2017. sadrA?i kapitalni transfer JP Autoceste FBiH u iznosu od 107 miliona KM koji A�e biti usmjeren na izgradnju brze ceste LaA?va – NeviA� Polje i dionicu autoputa mostarska zaobilaznica Sjever i Jug. MeA�utim, kako nezvaniA?no saznajemo, postoje indicije da se ovaj novac “utopio” u rebalansu i da uopA�e ne postoji. BudA?et za 2018. predviA�a, pak, da 183 miliona KM putem Federalnog ministarstva prometa i komunikacija bude usmjereno za izgradnju autocesta i brzih cesta, a radi se o pravcima Sarajevo – GoraA?de, Tuzla – A?epA?e, Sarajevskoj transferzali i Zaobilaznici Mostar.Kada je rijeA? o izgradnji Koridora 5C,A�od 2015. godineA�nije otvoreno nijedno gradiliA?te i postoje ozbiljne naznake da A�e se, uprkos obeA�anjima, ostvariti crne sumnje o kojima jeA�Klix.baA�i ranije pisao, a to je da BiH ni 2018. u promet neA�e pustiti ni centimetar autoputa. SreA�a je pa nam ostaje nada i iA?A?ekivanje 2021. godine do kadaA�Autoceste FBiHA�imaju u planu zavrA?iti A?ak 145 kilometara autoputa.I u manjem bh. enitetu imaju ozbiljne infrastrukturne namjere ove godine jer su, kako istiA?u, svjesni da se bez izgradnje autoputeva ne moA?e razmiA?ljati o razvoju privrede, turizma i drugih oblasti pa su tako od EBRD-a uzeli kredit odA�70 miliona euraA�da bi uskoro mogli pristupiti gradnji prve dionice Koridora 5C, a jedna od neiscrpnih tema tokom predizborne kampanje bit A�e i izgradnja mosta iA�carinskog terminalaA�u Bosanskoj GradiA?ci.

EBRD je dao novac i za izgradnju dviju dionica naA�autoputu A1, a u sklopu ZeniA?ke zaobilaznice i dijela Koridora 5C u Hercegovini. EBRD-ov investicioni program za izgradnju bh. cesta za period 2018.-2020. vrijedi viA?e od 700 miliona eura, jer je proA?irenje cestovne infrastrukture i izgradnja modernih autocesta, kako je to saopA�eno iz EBRD-a, kljuA?ni zahtjev za integraciju Bosne i Hercegovine i njene privrede u regiju i za jaA?anje veza sa zapadnom Evropom. Ukoliko sve bude teklo po planu, u 2018. godini trebalo bi da budu otvorena tri gradiliA?ta na autoputu A1.

Konkretni radovi joA? uvijek se A?ekaju i kada je rijeA? o izgradnjiA�brze ceste Sarajevo-Beograd. Ovog puta novac A�e dati Turci, ali mi opet imamo problem a�� dogovaranje trase.A�Da novac u sluA?aju BiH nije presudan dokaz je i neizgraA�enih 11 kilometara autoputa od MeA�ugorja do PoA?itelja. Projekt je to koji se, uprkos postojanju sredstava, razvlaA?i veA� A?etiri godine. U decembru proA?le godineA�Evropska investicijska bankaA�je dostavila pismo Austocestama Federacije BiH u kojem traA?i da se ponovi postupak dodjele ugovora na izgradnji dionice, a novi tender bi trebao biti raspisan u martu. EIB smatra da je doA?lo do povrede postupka nabavke usljed dapoxetine where to buy, order zithromax objavljivanja povjerljivih informacija u pojedinim medijima. Navedeno je da su njima prekrA?ene odredbe o povjerljivosti iz Ugovora o finansiranju zakljuA?enog izmeA�u BiH i EIB-a.

Projekti kojima A�e trebati godine da zaA?ive
ObeA�anja ne jenjavaju ni na lokalnim nivoima pa je tako ove godine planiranaA�izgradnja trase brze cesteA�Velika KladuA?a – BihaA� – Bosanski Petrovac – Jezero, A?ija bi izgradnja trebala koA?tati blizu 2,5 milijardi KM. No, sve je ostalo samo na prezentaciji odrA?anoj u oktobru proA?le godine. Sastanku su tada prisustvovali predstavnici Vlade USK, Uprava JP Autoceste FBiH te predstavnici krajiA?kih lokalnih zajednica, a povod je bio usvajanje prostornog plana USK koji ovaj kanton, zanimljivo, nije usvojio ni 20 godina nakon rata, a samim tim ni mreA?u puteva, cesta i brzih cesta. Da se KrajiA?nicima ne A?uri dokazuje i A?injenica da su i sami uA?esnici sastanka odmah priznali da projekt neA�e zaA?ivjeti u toku njihovih A?ivota. Ali, uvijek je lijepo planirati.Krajem maja proA?le godine Vlada FBiH dodijelila je dva miliona KM za aerodrom u BihaA�u, a sredstva su planirana za pripremne radove i projektnu dokumentaciju. Mjesec dana kasnije delegacija koju je predvodio Bakir IzetbegoviA� u Krajini je obeA�ala izdvojiti joA? 3,7 miliona KM do kraja godine zaA�projekt bihaA�kog aerodroma. Dok maA?taju o zraA?nom kretanju, KrajiA?nici A�e joA? uvijek muku muA?iti s loA?im putevima i viA?esatnim A?ekanjima na granici zbog nepostojanja dodatne trake za ulaz i izlaz. A�to bi se vozili na zemlji, kada mogu letjeti nebom.IA�Tuzlanski kantonA�bi u toku 2018. godine trebao postati veliko gradiliA?te zahvaljujuA�i kreditnom zaduA?enju Direkcije regionalnih cesta TK kod Razvojne banke Federacije BiH u iznosu od 20 miliona konvertibilnih maraka. MeA�u najznaA?ajnijim infrastrukturnim projektima je savremena brza cesta koja A�e spajati Tuzlu s MeA�unarodnim aerodromom smjeA?tenim na Dubravama.

Prema svemu sudeA�i, bit A�e ovo joA? nekoliko lekcija pod nazivom a�� obeA�ano ne znaA?i ispunjeno. NaA?a realnost je zapravo da Bosna i Hercegovina u posljednje tri godine nije dobila ni kilometar autoputa, da A�e ovo biti joA? jedna duga politiA?ka kampanja i da A�emo o ovoj temi pisati i 2019. godine.Ruku na srce, postoji velika vjerovatnoA�a da politiA?ki lideri baA? u ovoj, izbornoj godini poA?eti otvarati gradiliA?ta. Takva praksa traje veA� nekoliko izbornih ciklusa, a njen kljuA?ni cilj je da politiA?ke stranke na vlasti pokaA?u graA�anima kako se u BiH ipak neA?to gradi.A� DomaA�i lideri raA?unaju na kratko pamA�enje naroda u BiH koji bi u izbornoj godini trebali zaboraviti da od 2014. do 2018. godine u naA?oj zemlji nije bilo nikakvih ozbiljnih infrastrukturnih projekata.Nevladine organizacije duA?i vremenski period upozoravaju graA�ane BiH da vjeruju svojim oA?ima, a ne obeA�anjima politiA?kih stranaka. U posljednje vrijeme u kompletnom regionu postoji i trend obeA�avanja megalomanskih projekata. Lideri su oA?ito shvatili da “sitni” projekti poput “krpljenja” seoskih cesta viA?e ne piju vodu, zbog A?ega su graA�anima poA?eli obeA�avati brze ceste, autoputeve i projekte koji uvezuju kompletnu regiju, piA?e Klix.ba.

(TIP/Foto: Arhiva)

[Otvori sve članke iz ove rubrike]

Najnovije iz rubrike!

Jedan komentar na Vlast obeA�ala megaprojekte na proljeA�e, a umjesto toga smo dobili…

  1. MIG29

    20. 03. 2018. - 12:48

    O Fadilj !!!

Morate biti prijavljeni kako bi mogli komentarisati Prijava

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.