MuratoviA�: Zasad bez znaA?ajnijeg sniA?enja cijena dizelskih vozila u BiH

10.03.2018 10:48
muratovic-696x456
 

Predsjednik UdruA?enja ovlaA?tenih prodajno-servisnih centara novih motornih vozila Privredne komore Federacije BiH Haris MuratoviA� izjavio je da nisu zabiljeA?eni neki ozbiljniji poremeA�aji u cjenovnoj poziciji dizelskih vozila u BiH, odnosno da zasad nema znaA?ajnijih sniA?enja cijena tih vozila.

KomentariA?uA�i nedavnu odluku Saveznog upravnog suda u Leipzigu koji je presudio da gradovi u NjemaA?koj mogu zabraniti voA?nju dizelaA?ima zbog toga A?to prekomjerno zagaA�uju zrak, MuratoviA� je naveo da presuda ne znaA?i da A�e se zabrana provoditi, niti je definiran naA?in, veA� samo da pokrajine i gradovi imaju pravo uvesti zabranu u cilju spreA?avanja zagaA�enja.

a�� U posljednje vrijeme, po procjenama struA?njaka, viA?e od 70 posto Evropljana uopA?te ne razmiA?lja o kupovini vozila sa dizelskim motorom. Smatram da se moA?e desiti veA�i pritisak kod uvoza rabljenih vozila na dizelski pogon nego A?to je dosad, upravo iz tog razloga. Kada je rijeA? o uvozu svih automobila, kako novih tako i polovnih, trend kod dizelskih vozila od 2014. do 2017 godine u konstantnom je padu a�� naveo je MuratoviA� za Fenu.

Po njegovim rijeA?ima, naA?i zakoni su takvi da ne mogu sprijeA?iti uvoz starijih vozila, niti imamo mehanizme koji bi uticali na svijest graA�ana da ne uzimaju starija rabljena vozila.

a�� Mi nemamo eko-takse, troA?arine i pogodno smo tlo za uvoz starijih vozila a�� kazao je MuratoviA�.

Iz nadleA?nog drA?avnog ministarstva ranije su naveli da ne postoji strah da bi BiH mogla biti zatrpana starijim dizelaA?ima napominjuA�i da zakonski propisi dozvoljavaju uvoz polovnih putniA?kih automobila koji zadovoljavaju minimum Euro-4 emisione norme.

Prema podacima komorskog UdruA?enja iz 2015. godine o ukupno registrovanim vozilima kategorija M1 (putniA?ka vozila ) i N1 (lakokomercijalna vozila), od ukupno 892.720 registrovanih vozila, 611.347 vozila je bilo na dizelski pogon (68 posto), dok je 281.307 vozila na benzinski pogon (32 posto), te 66 vozila na elektriA?ni pogon.

MuratoviA� je napomenuo da je UdruA?enje utvrdilo i veA�ina uvoznika automobila u BiH podrA?ala programske ciljeve u periodu 2018 -2020 godine kako bi obezbijedili povoljnije poslovno okruA?enje i pribliA?ili zakone u Bosni i Hercegovini zakonima Evropske unije, a sve s ciljem poboljA?anja A?ivotne okoline, smanjenja smrtnosti na cestama zbog starosti voznog parka i neadekvatne ispravnosti vozila u BiH.

MeA�u njima je zahtjev za uvoA�enjem ograniA?enja uvoza rabljenih vozila koja ne ispunjavaju standarde minimum Euro- 5 norme ispuA?nih gasova, sa sadaA?njom Euro-4 normom. TakoA�er zahtijevaju ograniA?enje uvoza novoproizvedenih motornih vozila, koja ne ispunjavaju standarde minimum Euro-6 norme.

paxil cost, buy Zoloft online

S obzirom na teA?koA�e koje su uoA?ene prilikom registracije elektriA?nih automobila, zatraA?eno je da se ova kategorija vozila precizno uvrsti u zakonsku regulativu.

Jedan od programskih ciljeva odnosi se na stimulaciju pri prodaji elektriA?nih, hibridnih i ostalih vozila sa eko tehnologijama od nadleA?nih organa. Stimulacija bi se mogla primijeniti u razliA?itim vidovima, poA?evA?i od oslobaA�anja carine i PDV-a (primjer Hrvatske), do besplatnih parking mjesta, umanjenja poreza na dobit za firme koje posjeduju 70 posto i viA?e voznog parka na pogon EKO tehnologije, promicanje EKO automobila prilikom javnih nabavki za javne institucije, smanjenje troA?kova putarina i sl.

Implementacija eko takse po fer principu stimulisala bi nabavku eko vozila, te doprinijela poboljA?anju stanja u oblasti okoliA?a u naA?oj drA?avi. Taj programski cilj predviA�a primjenu eko takse pri registraciji automobila u ovisnosti o CO2 emisijama. Odnosno, A?to vozilo viA?e zagaA�uje, bio bi veA�i iznos eko takse.

Zahtjevi se odnose i prema tehniA?kim pregledima za pooA?travanje kriterija pri registraciji automobila uz napomenu da svaki automobil da bi bio uredno registrovan mora biti u potpunosti ispravan.

TakoA�er, preporuka je da se izbaci godiA?te proizvodnje automobila i broja motora iz saobraA�ajne dozvole, po ugledu na Evropske zemlje i zemlje okruA?enja.

a�� U konaA?nici, obje informacije nemaju nikakav benefit niti za kupce, ali posebno nemaju za prodajno-servisnu mreA?u. Broj motora se veA� odavno u svim EU zemljama posmatra kao rezervni dio. U postojeA�oj zakonskoj regulativi, broj motora samo stvara dodatne komplikacije i znatno odugovlaA?i proces promjene motora na vozilu zbog svojih administrativnih barijera a�� navode iz komorskog udruA?enja.

(TIP/Fena)

[Otvori sve članke iz ove rubrike]

Najnovije iz rubrike!

Morate biti prijavljeni kako bi mogli komentarisati Prijava

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.