Namirnice koje pomaA?u da se bolje naspavamo

07.03.2018 09:29
hrana-ilsutracija
 

ProbiotiA?ka vlakna u slanutku i poriluku pomaA?u poveA�ati broj dobrih bakterija u crijevima i time poboljA?avaju san, dok su namirnice bogate serotoninom, poput kivija, kljuA?ne za dobar san.ProbiotiA?ka vlakna koja se mogu pronaA�i u hrani poput slanutka, artiA?oka i poriluka, pomaA?u poveA�ati broj dobrih bakterija u crijevima te poboljA?ati san, prenosi N1.

periactin online, purchase dapoxetine

Iz jedne studije iz 2011. godine poznato je da konzumacija kiwija prija spavanja pomaA?e da utonete u dubok san. Kiwi sadrA?i visok postotak serotonina koji je kljuA?an za dobar san. Serotonin regulira temperaturu tijela, osjeA�aj boli, apetit, disanje i sliA?no te kada se uravnoteA?i daje nam osjeA�aj zadovoljstva i mentalne opuA?tenosti. Ali koje joA? namirnice pomaA?u snu?

Perad i oraA?asto voA�e

Puretina i piletina sadrA?e puno triptofana koji pojaA?ava serotonin. TakoA�er hrana koja ima puno triptofana i vitamina B6 pomaA?e ljudskom tijelu proizvesti melatonin, hormon spavanja koji luA?i epifiza. Drugi izvori triptofana i vitamina B6 je grah, leA�a, sir, tofu, tuna, jaja, oraA?asto voA�e, cjelovite A?itarice i sjemenke. TreA?nje i viA?nje Toliko sadrA?e u sebi melatonina da je gotovo isto konzumirate li viA?nje i treA?nje ili A?isti melatonin kupljen u trgovini ili ljekarni.

Banane i lisnato povrA�e

Hrana koja je bogata kalijem i magnezijem pomaA?u u opuA?tanju miA?iA�a, a magnezij pomaA?e takoA�er i prilikom grA?enja miA?iA�a. Dobar izvor magnezija su cjelovite A?itarice, oraA?asto voA�e i povrA�e sa tamno-zelenim liA?A�em. Hrana bogata kalijem su banane, krumpiri, mlijeko i marelice.

Probiotici

Prema proA?logodiA?njem istraA?ivanju na sveuA?iliA?tu Colorado Bouldera, probiotiA?ka vlakna koja se mogu pronaA�i u hrani poput slanutka, artiA?oka i poriluka, pomaA?u poveA�ati broj dobrih bakterija u crijevima te poboljA?ati san. IstraA?ivanje je raA�eno na A?takorima pa je teA?ko ovako rano procijeniti djeluje li na ljudima.

Vlakna

Prehrana bogata hranom koja sadrA?i vlakna poput graha, leA�e, bobiA?astog voA�a i cjelovitih A?itarica, moA?e poboljA?ati san. Prehrana u kojoj se viA?e konzumiraju zasiA�ene masne kiseline, a manje vlakana, moA?e uzrokovati loA?im i laganim snom.

VaA?no je i kada jedete

Svatko tko se dobro najede za vrijeme nedjeljnog ruA?ka vrlo vjerojatno A�e se osjeA�ati uspavano. S druge strane, manji uzastopni obroci tokom dana poboljA?avaju san. Ljudi se osjeA�aju pospano nakon ogromnog obroka jer se na taj naA?in naglo mijenja razina A?eA�era u krvi te se pokreA�e reakcija inzulina koja ima uA?inak poput sedativa. Nije bitno samo A?to jedemo nego kada i koliko jedemo. VaA?no je doruA?kovati jer uravnoteA?uje razinu A?eA�era u krvi i minimalizira proizvodnju adrenalina, a kasnije to rezultira proizvodnjom melatonina, piA?eA�VeA?ernji.

(TIP/Foto:A�morgueFile)

[Otvori sve članke iz ove rubrike]

Najnovije iz rubrike!

Morate biti prijavljeni kako bi mogli komentarisati Prijava

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.