Foto: Vozili smo: Novi Dacia Duster III a�� Bh. nacionalna prezentacija

21.02.2018 15:08
 

Poslije sluA?bene svjetske premijere na proA?logodiA?nje izdanju Frankfurt Motor Showa uslijedile su prve voA?nje u GrA?koj a potom u sklopu regionalne prezentacije i u Srbiji. Slijedom dogaA�aja red je doA?ao i na nacionalnu prezentaciju. Bazni 1,6 SCe 4A�2 model dobiva se u zamjenu za 23.400 KM dok drugu krajnost predstavlja top dizelski model sa 4A�4 registracije koA?ta 32.900 KM. Garancija od 7 godina dolazi serijski.

Druga generacija odliA?no prodavanog rumunskog SUV-a, Dacie Duster, od danas je sluA?beno dostupna domaA�im kupcima. Novi je model nastao na snaA?nim temeljima prethodnika koji je na viA?e nego upeA?atljiv naA?in A?irom otvorio vrata uspjeha na svim trA?iA?tima gdje je bio prisutan. Kao prijatno iznenaA�enje moA?e navesti veliki uspjeh na trA?iA?tu Velike Britanije A?iji kupci itekako znaju prepoznati pravo off-road vozilo sa uzornim voznim osobinama na asfaltu.

Prvi susret uA?ivo sa drugom generacijom Dustera odmah otkriva da su sve plohe nove ali da se velika sliA?nost sa prvom generacijom prvog rumuniskim SUV-a ne moA?e poreA�i. Zbog toga nemali broj promatraA?a olako je zakljuA?io da se radi o opseA?nijem faceliftu a ne potpuno novom modelu. Kako to obiA?no biva istina je negdje u sredini.

Sve u svemu karoserija sada djeluje znatno atraktivnije i modernije. Kao posebno upeA?atljivi detalji izdvajaju se prednje i zadnje svjetlosne grupe, naborana hauba motora kao i masivne zaA?tite postroja i pragova. Kada veA� pominjemo svjetla recimo da prednja imaju zanimljivo oblikovana dnevna LED svjetla koja uz zadnja kvadratnog oblika i specifiA?ne grafike daju a�?A?ika�? izgled cijelom automobilu. Primijetili smo da je promotivna Atacama narandA?asta boja karoserije pravi magnet za oA?i prolaznika. Nema sumnje kako A�e dosta kupaca rado nadoplatiti baA? za tu bojua��
U odnosu na sada veA� proA?lo izdanja Dustera novi je duA?i za 25mm pa sada u duA?inu mjeri 4,341 mm. OA?tro oko A�e primijetiti da je prednji vjetrobran pomjeren za 10 cm prema naprijed A?ime se oslobodilo viA?e prostora u unutraA?njosti i postigla bolja preglednost, kako prema naprijed tako i boA?na.

Ipak, pravo oduA?evljenje osjeti se nakon otvaranja vozaA?kih vrata. Potpuno novi dizajn, kvalitetniji materijali i upadno preciznija finalna obrada nikoga neA�e ostaviti ravnoduA?nim. U bogatijim paketima opreme centralnim dijelom kokpita dominira veliki kolor displej infotainment sistema MediNav Evolution. IzmeA�u klasiA?nih instrumenata ispred vozaA?a nalazi veliki displej na kojem se uz standardne podatke putnog raA?unara mogu projicirati i ostale vezane za rad audio ureA�aja, navigacije, telefona.

VeA� prilikom prvog sjedanja u unutraA?njost moA?e se zakljuA?iti da je sve potpuno novo a�� obloge na vratima, sjediA?ta, prekidaA?i, multifunkcionalni volan, otvori za ventilacijua��Recimo da tri otvora za ventilaciju instalirana na centralni dio kokpita A?ine lijep sklad sa istim brojem okruglih prekidaA?a zaduA?enih za rad i podeA?avanje klima ureA�aja. Ono A?to je moA?da i vaA?nije jeste A?injenica A?to su svi detalji dizajnerski usklaA�eni A?ime je dobivena moderna cjelina koja ni u jednom detalju ne zaostaje za skupljom konkurencijom.

Radi zadovoljavanja raznih ukusa uvedeni su novi paketi opreme: Essential, Comfort i Prestige. SljedeA�i politiku racionalizacije, nova generacija Dustera serijski dolazi sa: LED dnevnim svjetlima sa automatskim paljenjem, klima ureA�ajem, A?est zraA?nih jastuka, sistemom start/stop, zatim indikatorom pritiska u gumama, sistemom za pomoA� pri kretanju na uzbrdici HSA, elektriA?nim paketom kao i sigurnosnim sistemima: ABS, ESP i ASR.

U opremljenijim verzijama Comfort i Prestige, te iz ponude pojedinaA?nih opcija i tematskih paketa, Duster plijeni mudrom ponudom luksuznih dodataka po mnogo niA?oj cijeni od konkurencije. Naime, Duster se zavisno od nivoa opreme, moA?e opremiti sa automatskim klima ureA�ajem (prvi takav u bilo kojem Dacia modelu), MultiView kamerom s pogledom na sve A?etiri strane vozila, automatskim paljenjem glavnih svjetala, ulazak i pokretanje vozila pomoA�u sistema Hands-free, zadnjim senzorima za parkiranje u paketu s kamerom, multimedijalnim sistemom Media NAV s navigacijom, atraktivnim 17-inA?nim aluminijskim toA?kovima Maldive, koA?nim sjediA?tima, sistemom za upozorenje na mrtvi ugao (takoA�er prvi Dacia model s tim sistemom) itd. Uz dvije obiA?ne, kupcima se na izbor ostavlja sedam metalik boja, a posebno se izdvaja veA� spomenuta Atacama narandA?asta.

order paroxetine online cheap, acquire zithromax

U ponudi pogonskih motora nalaze se dva benzinca 1.6 SCe sa 115 KS i moderni 1.2 TCe sa 125 KS A?ija oznaka otkriva da se radi o turbo motoru. Tu su i dva bezvremenska dizelaA?a a�� 1.5 dCi sa 90 i 110 KS. Svi navedeni motori ispunjavaju Euro 6 normu i nude se u verzijama sa prednjim ili 4A�4 pogonom, osim osnovnog dizela dCi 90 koji iskljuA?ivo dolazi sa 4A�2 pogonom. Atmosferski benzinac SCe dostupan je takoA�er uz fabriA?ki ugraA�enu plinsku instalaciju u izvedbi Essential 1.6 SCe LPG, a privlaA?an je i cjenovno, s obzirom da stoji tek 1.400 KM viA?e od standardnog modela. Naravno, i u tom je sluA?aju zadrA?ana puna tvorniA?ka garancija od 7 godina. Za ljubitelje moderne automatike sa dvostrukim kvaA?ilom Dacia je pripremila verziju dCi 110 EDC, dostupnu od srednjeg nivoa opreme Comfort. Na A?alost EDC mjenjaA? za sada je dostupan iskljuA?ivo sa pogonom na prednju osovinu. Da li A�e se isti tehnoloA?ko rjeA?enje uskoro naA�i i sa pogonom na obje osovine pokaza A�e vrijeme.

Organizator nacionalne prezentacije na raspolaganje nam je stavio nekoliko modela sa raznim vrstama pogona i razliA?itim paketima opreme. Pod tim mislimo na 1,6 benzinsku verziju sa 4A�4 pogonom, 1,5 dCi sa takoA�er 4A�4 pogonom i 1,5 dCi sa EDC mjenjaA?em. Automobile smo testirali na domaA�im predstavnicima medija dobro poznatom putu od sarajevskog naselja Stup do Olimpijske planine BjelaA?nica. Tokom prvih kilometara uvjerili smo se u znatno bolju akustiA?nu izolaciji. Kasnije smo na press konferenciji A?uli da je sada umjesto 30% prekriveno 50% povrA?ina te da je materijal bolji, odnosno deblji.

UpravljaA?ki je mehanizam postao direktniji a sistem koA?enja precizniji A?to dopuA?ta agresivniji stil voA?nje na asfaltu. Iako se nemali broj kupaca odluA?uje sa kupovinu SUV vozila sa pogonom na samo prednju osovinu recimo da Duster, zbog robusne konstrukcije i izvanrednog 4A�4 pogona razvijenog u saradnji s Nissanom, punu upotrebnu vrijednost pokazuje uz oznaku 4A�4. U tom sluA?aju vozaA? na raspolaganju ima tri naA?ina rada a�� pogon na prednju osovinu, automatska distribucija snage na prednji i zadnji par toA?kova te 4A�4 pogon u ravnomjeran raspored snage i obrtnog momenta (zakljuA?avanje centralnog diferencijala).

Posljednja se moguA�nost koristi iskljuA?ivo na klizavim i teA?ko prohodnim terenima, odnosno tamo gdje se Duster snalazi kao riba u vodi. Recimo da je tokom spuA?tanja niz vrlo strme i klizave padine od velike pomoA�i sistem a�?pomoA� pri kretanju nizbrdoa�? koji je aktivan do brzine od 7 km/h. Obzirom da smo neA?to ranije imali privilegiju sve navedene sisteme isprobati na specijalnom poligonu Centra Navak u SubotiA?tu kraj Beograda moramo priznati da na polju teA?ke off-road voA?nje novi Duster pred konkurenciju postavlja (pre)teA?ak zadatak.

U ponudi mjenjaA?a nalazimo ruA?ne sa 5 ili 6 stepeni prenosa i EDC sa dvostrukom spojkom i 6 a�?brzinaa�?. Odmah recimo da EDC mjenjaA? radi odliA?no te da A�e kao takav zadovoljiti A?ak i izrazito zahtjevne kupce koji su imali iskustva sa opjevanim VW DSG mjenjaA?em. Na priliA?no klizavoj podlozi novi se Duster pokazao u oA?ekivano dobrom svjetlu. Ovdje posebno opet moramo pohvaliti model sa EDC mjenjaA?em i pogonom na prednju osovinu jer ni u jednom momentu nije bio u podreA�enom poloA?aju u odnosu na 4A�4 verzije. Sve u svemu na naA?em A�e trA?iA?tu biti dostupno viA?e od 20 verzija novog Dustera.

Tokom 2017. godine Dacia je doA?ivjela veliku trA?iA?nu ekspanziju na svim trA?iA?tima gdje je prisutna. Recimo kako je Duster treA�i najprodavaniji SUV iz C segmenta fiziA?kim osobama. Na osnovu iskustava sa dosadaA?njim modelom ali i prvih kilometara sa novim A?ini se da je pred nedavno predstavljenim Dusterom svijetla buduA�nosti. Za svoj novac kupac nigdje ne moA?e dobiti viA?e A?to samo jedan o mnogobrojnih aduta prije konaA?ne odluke o kupovini. Detaljan cjenovnig novog Dustera moA?ete pogledatiA�OVDJE.

(TIP/Izvor:A�carlander.ba/Autor:A�Alden HadA?agiA� Brazzo/Sponzorisan A?lanak)

[Otvori sve članke iz ove rubrike]

Najnovije iz rubrike!

Morate biti prijavljeni kako bi mogli komentarisati Prijava

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.