Kako su Dodikovi cestari eliminirani iz utrke za gradnju koridora 5c: HAC iznenada poniA?tio vlastiti natjeA?aj tvrdeA�i da je protuzakonit!

11.02.2018 13:40
MOST
 

Nastavak izgradnje 5c koridora na dionici Osijek-Beli Manastir, koja bi trebala biti zavrA?ena 2020. godine, doA?ao je pod veliki znak pitanja nakon A?to je DrA?avna komisija za kontrolu postupaka javne nabave poniA?tila natjeA?aj za izgradnju mosta Halasica, nadvoA?njaka i putnih prijelaza na ovoj dionici.

RijeA? je o natjeA?aju koji su Hrvatske autoceste raspisale 21. kolovoza proA?le godine, a rok za donoA?enje odluke nekoliko je puta pomican da bi u prosincu 2017. godine, par dana prije roka za donoA?enje odluke o izboru izvoA�aA?a, HAC poniA?tio natjeA?aj. Kako nesluA?beno saznajemo, natjeA?aj je postao zanimljiv nakon otvaranja ponuda za izgradnju ovih objekata. Najpovoljniju financijsku ponudu dala je tvrtka Integral iz LaktaA?a zajedno s tvrtkom Massilia iz Osijeka. Njihova ponuda iznosila je 80,4 milijuna kuna bez PDV-a dok je druga sljedeA�a bila ona Osijek-Koteksa u iznosu 87,6 milijuna kuna bez PDV-a. Integral je najjaA?a graA�evinska tvrtka u Republici Srpskoj koja veA� godinama pokuA?ava uA�i na hrvatsko trA?iA?te. Tako su, primjerice, dali ponudu za gradnju mosta A?iovo, ali su odbaA?eni. Bilo je joA? nekih pokuA?aja, ali bezuspjeA?no, piA?e Jutarnji.hr.

MoA�ni pokrovitelj

Naime, prema nesluA?benim informacijama, politiA?ki pokrovitelj ove tvrtke je predsjednik Republike Srpske Milorad Dodik te se iz politiA?kih ali i gospodarskih razloga pokuA?ava onemoguA�iti ulazak ove tvrtke na hrvatsko graA�evinsko trA?iA?te. Stoga je ponuda Integrala na 5c koridoru izazvala veliku zabrinutost u graA�evinskim ali i u visokim politiA?kim krugovima u Hrvatskoj te se traA?io naA?in za poniA?tenje natjeA?aja i onemoguA�avanje njegova ulaska na ovo trA?iA?te. Pored toga, partner Integrala je tvrtka Massilia A?iji je vlasnik nekadaA?nji direktor tvrtke Osijek-Koteks Drago TadiA�, koji je osuA�en za sudjelovanje u organiziranju podmiA�ivanja sudaca Vrhovnog suda kako bi se smanjila kazna Branimiru GlavaA?u. Za pomaganje u tom kaznenom djelu suA�eno je i njegovoj supruzi BoA?ici A�avar-TadiA� koja je A?lanica druA?tva Massilia. NaA?i sugovornici tvrde kako TadiA� veA� duA?e vrijeme suraA�uje s Integralom te da je sigurno bila njegova ideja javljanje na ovaj natjeA?aj, a samo kako bi onemoguA�io Osijek-Koteks da dobije ovaj posao.

Iako su pritisci da se natjeA?aj poniA?ti bili jaki, Josip DraA?enoviA�, tadaA?nji predsjednik Uprave HAC-a, odbijao je to uA?initi uz obrazloA?enje kako nema formalnih razloga za to. No, on je smijenjen, a poA?etkom prosinca na njegovo mjesto dolazi Boris Huzjan koji 19. prosinca 2017. poniA?tava natjeA?aj. Kao razlog poniA?tenja navedeno je da su u natjeA?ajnoj dokumentaciji utvrA�ene odredbe suprotne odredbama Zakona o javnoj nabavi. Dakle, HAC je sam poniA?tio svoj natjeA?aj uz obrazloA?enje da je protuzakonit. I to puna A?etiri mjeseca nakon A?to je raspisan! NaA?i sugovornici postavljaju pitanje zaA?to to nije uA?injeno odmah? Upravo suprotno, u HAC-u su vrlo detaljno radili na njegovoj provedbi. Od ponuditelja su traA?ili nadopune dokumentacije i obrazloA?enja A?to znaA?i da su vrlo detaljno razmatrali ponude, a nisu vidjeli da im je tekst vlastitog natjeA?aja protuzakonit.

A onda se dogodio mali presedan. Na poniA?tenje natjeA?aja DKOM-u se nisu A?alili Integral i Massilia s financijski najpovoljnijom ponudom veA� Osijek-Koteks. U svojoj A?albi oni traA?e poniA?tenje odluke o poniA?tenju natjeA?aja. Odnosno, da HAC donose odluku o izboru izvoA�aA?a radova. Naime, u ovoj tvrtki, kako nam je kazao njen direktor Zoran A�koriA�, misle kako su na natjeA?aj dali ispravnu ponudu.

Kompromisno rjeA?enje

Buy zoloft, generic zithromax

I onda DKOM donosi kompromisno rjeA?enje. Usvaja A?albu Osijek-Koteksa, nalaA?e HAC-u da im plati 100 tisuA�a kuna troA?kova A?albe, ali i poniA?tava natjeA?aj po sluA?benoj duA?nosti. Naime, DKOM tvrdi kako je HAC u natjeA?aju propustio propisati da gospodarski subjekti koji se javljaju na natjeA?aj kao reference za dosad izvrA?ene radove mogu navesti iste ili sliA?ne radove predmetu nabave. To se smatra osobito bitnom povredom postupka javne nabave zbog A?ega odluku o poniA?tenju natjeA?aja u DKOM-u smatraju nezakonitom.

Nakon A?to je natjeA?aj poniA?ten mnogi smatraju kako je izgubljena joA? jedna godina za projekt izgradnje ove dionice, koja prema Planu graA�enja koji je usvojila Vlada mora biti zavrA?ena 2020. godine. Prema njemu izgradnja objekata, A?iji je rok izgradnje 24 mjeseca, mora zapoA?eti ove godine. A sada je sve upitno. Naime, HAC mora raspisati novi natjeA?aj ali ne po pod istim kondicijama kao ovaj proA?li s obzirom da svi oni koji su dali ponude na natjeA?aj znaju sve cijene konkurencije. Stoga se tekst natjeA?aja mora izmijeniti dodavanjem novih stavaka, kao A?to je izgradnja dijela trase autoceste ili odreA�ivanje novih rokova.U HAC-u se nadaju kako bi ovaj pravac mogli kandidirati za sufinanciranje iz fondova EU, piA?e Jutarnji.hr.

(TIP/Foto:A�Vlado Kos / CROPIX)

[Otvori sve članke iz ove rubrike]

Najnovije iz rubrike!

Morate biti prijavljeni kako bi mogli komentarisati Prijava

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.