Dio tijela gdje se debljate otkriva zdravstvene probleme

12.01.2018 09:58
salo-trbuh-kilogrami-stomak_05
 

Dok je veA�ini ljudi slaba taA?ka za uporne tvrdokorne masnoA�e stomak, A?ene najA?eA?A�e imaju problema s nakupljanjem sala na bedrima.Te masnoA�e nisu samo pokazatelj usporavanja metabolizma i unosa previA?e kalorija, veA� govore i o zdravlju te prehrambenim navikama A?ovjeka. Iako je sama graA�a tijela u najveA�oj mjeri uslovljena genetikom, raspored masnoA�a nam govori viA?e o naA?em zdravlju nego A?to mislimo, pokazale su opseA?ne analize nutricionistiA?kih studija.

Autor svjetski proslavljenog reA?ima prehrane a�?Clean&Leana�? te liA?ni trener brojnih modela James Dugan kaA?e da pogreA?na ishrana, neravnoteA?a hormona, stres i toksini diktiraju gdje A�e se masnoA�e nakupljati, piA?eA�Moj doktor.– Mit je da se sa problematiA?nih dijelova salo ne moA?e skinuti, ali za to je potrebno otkriti uzrok njegovog nakupljanja te odrediti pravi trening i prehranu -, istiA?e Dugan.

Salo na stomaku

Trbuh je vaA?e problematiA?no podruA?je ako on izgleda debelo ili naduvano, niti nakon veA�eg gubitka teA?ine niste imali ravan stomak, a kod svakog debljanja to prvo primjetite na stomaku.Uzrok nakupljanja masnoA�a na stomaku je najA?eA?A�e stres, pokazala je studija Univerziteta Yale.– VeA�a izloA?enost stresu poveA�ava aktivnost hormona kortizola, a salo na abdomenu ima viA?e receptora za kortizol nego bilo koje druge masnoA�e na tijelu -, rekla je autorica studije, profesorica Elisa Epel.

TakoA�e, otkrili su da je drugi najA?eA?A�i uzrok nakupljanja sala na stomaku neravnoteA?a crijevnih bakterija.RjeA?enje: Dobra vijest je da za rjeA?avanje masnoA�a na stomaku ne trebate prenaporno da vjeA?bate, jer A�e intenzivne aerobne vjeA?be pojaA?ati proizvodnju kortizola. UmirujuA�e vjeA?be poput dugih A?etnji, joge i pilatesa napast A�e salo na stomaku i smanjiti stres.

Bijeli hljeb, tjestenina, slatkiA?i, citrusno voA�e i alkohol naduvaju te hrane crijevne bakterije, pa ih jedite u A?to manjim koliA?inama. Proteini poput piletine, ribe, zelenog povrA�a, te povrA�e bogato vlaknima poput krompira, maslina i cvekle usporavaju apsorpciju A?eA�era kroz crijeva te stimuliA?u probavu.

Jaki listovi nogu

Ako su vam listovi gotovo jednake A?irine kao i bedra, imate poteA?koA�a s pronalaskom odgovarajuA�ih A?izmi, A?esto patite od nesanice i noge su vam ponekad teA?ke, vaA?e problematiA?no podruA?je su listovi.NateA?enost i teA?ina u listovima najA?eA?A�e su posljedica nedovoljnog odmora nogu, prekomjernog unosa soli u prehrani, buA�enja usred noA�i i nedovoljne koliA?ine dubokog sna.

RjeA?enje: Da biste postigli dublji san i kvalitetnije se naspavali, tri sata prije odlaska u krevet izbjegavajte bilo kakve oblike ugljenih hidrata i A?eA�era. Kofein iz A?aja i kafe moA?e uzrokovati zadrA?avanje vode u listovima, ali isto tako i omesti san. Pijenje velikih koliA?ina tekuA�ine prije spavanja takoA�e nije dobra ideja, a nakupljanju vode A�e pridonijeti i previA?e soli u prehrani.Nedostatak vitamina B u prehrani takoA�e moA?e uzrokovati nakupljanje vode u listovima, pa pokuA?ajte da jedete viA?e ribe, govedine, oraA?astih plodova, jogurta i jaja koji su bogati njime.

Salo na leA�ima

MasnoA�a koja se nakuplja na leA�ima A?eA?A�a je kod A?ena, koje mogu da je primjete usljed urezivanja naramenica u koA?u leA�a. TakoA�er, ljudi koji su skloni masnoA�ama na leA�ima mogu primjetiti i nakupljanje sala u blizini pazuha.Takva vrsta nakupljanja masnoA�a govori kako tijelo oteA?ano probavlja ugljene hidrate.RjeA?enje: Maksimalna redukcija ugljenih hidrata u prehrani i zamjena bijelog hljeba s onim cijelih A?itarica pomoA�i A�e u smanjenju ovih masnoA�a. Dobar odabir u prehrani su svi oblici A?itarica koje je dobro kombinovati s jogurtom.

a�?Ako jedete ugljene hidrate, oni trebaju da biti nerafinirani, a prehranu treba bazirati na povrA�ua�?, naglaA?ava nutricionista Jason Cam. On objaA?njava da lagane i manje intenzivne vjeA?be za leA�a u viA?e ponavljanja nemaju efekta na ovaj tip masnoA�a, veA� su bolji kratki nizovi visokog intenziteta.

MasnoA�a na rukama

Nakupljanje sala na nadlakticama te mlohave ruke koje primjeA�ujete i kod vrlo blagog njihanja ruku pokazatelj su da su vam ruke problematiA?no podruA?je. Ako teA?ko moA?ete da smanjite obim svojih ruku, a one su prve na kojima primjeA�ujete debljanje, vjerojatni uzrok vaA?eg problema je nakupljanje toksina u tijelu.

Ljudi koji imaju veA�e koliA?ine bisfenola A u organizmu imaju sklonost nakupljanju masnoA�e u rukama, pokazala je nedavna ameriA?ka studija.– VeA�ina bisfenola A u organizam dolazi preko kontakta s plastikom, a ako izbjegavate plastiA?ne boce veA� za tri dana smanjit A�ete koliA?ine bisfenola A u tijelu za oko 77 postoa�?, objasnila je Cam.

RjeA?enje: Umjesto plastiA?nih boca i posuda koristite staklene ili druge materijale. OdliA?no rjeA?enje za eliminaciju sala na rukama je Bikram joga koja ukljuA?uje vjeA?banje u prostorijama s poveA�anom vlaA?noA?A�u vazduha i temperaturom.Ona A�e ubrzati proces znojenja, a samim tim i eliminaciju toksina. Ciljane vjeA?be poput obrnutog skleka, tj. skleka za triceps A�e pojaA?ati cirkulaciju u rukama i smanjiti obim masnog tkiva.

Naduvani obrazi

Ako imate okruglo lice, podbradak i prvi znaci debljanja vam se javljaju na licu, najvjerovatniji uzrok je zadrA?avanje vode.A?esti pratilac masnoA�a na licu je ono na vratu, a uzrok a�� prekomjerno konzumiranje alkohola. Alkohol dehidrira koA?u, a dehidracija povezana s alkoholom uzrokuje zadrA?avanje vode u podruA?ju lica.

RjeA?enje: Smanjite unos alkoholnih piA�a te potaknite cirkulaciju na tom podruA?ju blagim kruA?nim pokretima nekoliko puta na dan. ZapoA?nite od nosa i masirajte prema van u smjeru uA?iju.– Takve masaA?e trenutno poboljA?avaju protok limfe, koja smanjuje naduvanost. OlakA?ajte masaA?u uljem za masiranje namijenjenim baA? za lice -, savjetuje refleksolog Paolo Lai.

JahaA�a bedra

Ako imate uzak struk i jaka bedra te uvijek kupujete odjeA�u manjeg konfekcijskog broja za gornji, a veA�eg za donji dio tijela tada imate klasiA?nu kruA?koliku graA�u tijela.Za ovaj tip debljanja najodgovornija je genetika, a prednost je ta A?to su ljudi ove graA�e tijela manje skloniji srA?anim oboljenjima.

RjeA?enje: Izbjegavanje sojinih proizvoda je jedina stvar u prehrani koju moA?ete da izmjenite kako biste smanjili udio masnoA�a na tom dijelu tijela.Od vjeA?bi odaberite A?uA?njeve i iskorake jer A�e oni poveA�ati tonus miA?iA�a zbog A?ega A�e bedra izgledati uA?e. TakoA�er, sve vrste aerobnih vjeA?bi koje ubrzavaju otkucaje srca pomoA�i A�e u otapanju suviA?nih masnoA�a.

(TIP)

[Otvori sve članke iz ove rubrike]

Najnovije iz rubrike!

Morate biti prijavljeni kako bi mogli komentarisati Prijava

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.