Ako mislite da je mamurluk jedino loše što vam se događa nakon pijanke, varate se: Znanstvenici otkrili važniji razlog za izbjegavanje alkohola

07.01.2018 08:58
ALKOHOL

Alkohol oštećuje DNK i povećava rizik obolijevanja od karcinoma dojke kao i brojnih drugih bolesti, a znanstvenici su sada otkrili i koji je razlog da alkohol uništava naše stanice.U novom istraživanju, znanstvenici su davali miševima razblaženi alkohol poznat kao etanol, a potom su analizom kromosoma i DNK utvrdili genetska oštećenja.

Naime, kada se alkohol razgradi u tijelu, stvori se otrovna kemikalija poznata kao acetaldehid. Malih količina acetaldehida tijelo se može samo riješiti, , no previše alkohola oštećuje matične stanice u našem tijelu i dovodi do poremećaja kromosoma i trajne izmjene strukture DNK unutar tih stanica, prenosi Jutarnji.hr.

Procjenjuje se kako se gotovo šest posto svih karcinoma na svijetu može pripisati upravo alkoholu. Čak i male količine alkohola mogu povećati rizik od raka dojke kod žena, ističe britanska Nacionalna zdravstvena služba.Oni koji više piju suočavaju se s većim rizikom od karcinoma usta, grla, grkljana, jednjaka, jetre i debelog crijeva.- Ovo istraživanje pokazuje koliku štetu alkohol može napraviti našem tijelu – a mamurluk je samo blaga posljedica – ističe tim znanstvenika s Cambridgea koji je proveo istraživanje.

(TIP/Foto: Reuters)