A�eval KovaA?eviA�: SaobraA�aj je postao grobnica stanovniA?tva

05.01.2018 07:52
1000_1515085660slika_seval
 

StrahoviteA�saobraA�ajne nesreA�e obiljeA?ile su prve dane nove godine, i veA� odnijele nekoliko A?ivota u BiH. Tragedija koja se dogodila u Gornjim Vukovijama kod Kalesije, u kojoj su poginule tri A?ene, svakako A�e zadugo ostati upamA�ena.A�A�A�Ova nesreA�a se, prema prvim rezultatima istrage, dogodila prilikom preticanja na punoj liniji, a prema nezvaniA?nim informacijama, u suprotnu traku je preA?la vozaA?ica “opela corse”, koja je preticala kamion, te se tako sudarila sa BMW-om koji je iA?ao iz suprotnog pravca. U opelu su bile sve tri poginule A?ene.

Jutro, takoA�er, nije zapoA?elo ljepA?im vijestima sa cesta i puteva u BiH. Tako je jutros oko 8 sati u mjestu A?okori kod Banje Luke automobil “opel corsa” sletio s ceste, pri A?emu je poginula suvozaA?ica u vozilu. Samo pola sata ranije, u Planincima kod Zvornika, “audi” je takoA�er sletio sa ceste, te su zvorniA?ki vatrogasci imali pune ruke posla izvlaA?eA�i teA?ko povrijeA�enu vozaA?icu iz vozila.

Prema rijeA?ima A�evala KovaA?eviA�a, vjeA?taka saobraA�ajne struke, viA?e je faktora koji dovode do saobraA�ajnih nesreA�a, ali bi se glavni uzroci mogli bi se poredati po “dosta pouzdanim i izuA?enim pojavnim oblicima”. Prva je, kako navodi KovaA?eviA�, brzina, koja moA?e biti neprilagoA�enaA�i nedozvoljena.

– SljedeA�e je nepropisno preticanje na putu. Ono je karakteristiA?no naroA?ito za zemljeA�koje imaju kolovoz sa dvije kolovozne trake, odnosno dvije saobraA�ajne trake i mali incident na putu kroz preticanje, moA?e dovesti do nezgode, bilo da je to nedovoljna preglednost, bilo da je to ispred vrha prevoja, u dolasku vozila iz suprotnog smjera na jednom kratkom razmaku, i sliA?no – kaA?e vjeA?tak KovaA?eviA�.

TehniA?ka neispravnost vozila

Na treA�em mjestu je, kako navodi, nesposobnost za voA?nju, bilo da je u pitanju alkohol, umor, uticaj psihoaktivnih lijekova, droga, te nedovoljno vjeA?tina ili navika.

– Kad ovo zadnje kaA?em, mislimA�da je jedna opA�a pojava da mladi ljudi upravljaju starim vozilima izuzetno jakih maA?ina. Do nezgode moA?e dovesti nedovoljno poznavanje saobraA�aja, odnosno vozila u saobraA�aju kroz vjeA?tine i navike upravljanja pri veA�im brzinama vozilom koje ima pohabana vjeA?anja, zazore ili A?to bi se reklo “luftove” na lafetama, na selen-blokovima ili sliA?no i to su veoma opasne stvari… – kaA?e naA? sagovornik.

Naveo je primjer kada neko kaA?e da je “iA?ao na pravom dijelu puta, 100 kilometara na sat i odjednom je samo doA?lo do poremeA�aja”. Ustvari, pojaA?njava vjeA?tak, dovoljno je da se samo malo upravljaA?em poremeti i viA?e se vozilo sa takvim luftom i praznim hodom u vjeA?anjima ne smiruje. Ono A�e skrenuti sa kolovoza, bilo na lijevu ili desnu stranu.

Prema njegovim rijeA?ima, na A?etvrtom mjestu je oduzimanje prava prvenstva, A?to se naroA?ito odnosi na naseljena mjesta, bilo da je rijeA? o ulasku na crveno svjetlo, na raskrsnici koja nije regulisana ili na drugi naA?in.

– Peto suA�pojavni oblici skretanje, okretanje, voA?nja unazad i tako dalje. Od ostalih elemenata koji uzrokuju nezgode svakako je tehniA?ka neispravnost vozila, ali i nedostaci na kolovozu. To se naroA?ito pokazalo ove zime, bilo da se radi o nedostatku zaA?titnih mreA?a tamo gdje su odroni ili zaA?titnih ograda. Imamo sluA?ajA�slijetanja vozila u Vrbas, SpreA?u, rijeku Bosnu, te u neka jezera koja su formirana vjeA?taA?ki. NismoA�odgovorili jednostavnim pasivnim sigurnosnim elementima kao A?to su zaA?titne ograde – kazao je vjeA?tak.

Dodao je da, uz sve ovo, vlada i visok stepen saobraA�ajne nekulture i izuzetno loA?a tehnika voA?nje.

– Jednostavno, nema nikakvog opravdanja da se u ovako kratkom vremenu dese ovako teA?ke saobraA�ajne nezgode. Ovo je alarm da se neA?to mora raditi i veoma je bitno da se stvari spreA?avaju. Mora se voditi raA?una i o tehniA?kim pregledima, koji joA? uvijek formalno propuA?taju vozila. Mogu vozila biti stara po 15 godina, ali moraju 100 posto biti ispravna. Vi na zapadu moA?ete voziti vozilo preko 15 godina, ali kada doA�ete na tehniA?ki pregled u NjemaA?koj, vama se svaki zavrtanj pregleda. Ako vam se isplati za vozilo staro 15 godina nabavljati nove dijelove i ugraA�ivati, izvoliteA�- kazao je KovaA?eviA�. Naglasio je kako se vozilo mora dovesti u takvo stanje da bude tehniA?ki ispravno, da koA?na sila bude zastupljena po propisu, da upravljaA? bude bez praznog hoda, kao i to da vjeA?anja na vozilu budu bez ikakvih luftova, odnosno zazora i sliA?no.

“NajveA�e pravo, najveA�a nepravda”

Osim toga, vjeA?tak naglaA?ava i da se veoma malo radi na edukaciji stanovniA?tva, te da je neophodno da se zakon primjenjuje i da se suzbije korupcija u saobraA�aju i dovede do odgovornosti svakog pojedinca.

– Latinska izreka kaA?e “Summum ius, summa iniuria”, A?to znaA?i “NajveA�e pravo, najveA�a nepravda”. Pretjerano tumaA?enje zakona moA?e izazvati najveA�e nepravde. Zakonsku legislativu jednostavno treba primjenjivati veoma revnosno i premaA�svim kategorijama uA?esnika u saobraA�aju, bez izuzetaka. SaobraA�aj je, jasno i glasno treba reA�i, postao grobnica stanovniA?tva – kazao je KovaA?eviA�.

Dodao je da su statistike poraA?avajuA�e i da od ukupnog broja traumatskih smrti u svijetu, A?ak 36 posto ljudi strada u saobraA�aju.

– Dobro je dok se to deA?ava nekom drugom. To su tada samo brojevi. Ali, kada se desi u porodici, to je tragedija. To su veA�inom radno sposobne osobe i mladi ljudi. Imamo situaciju da kod nas gine 2,6 posto stanovniA?ta viA?e nego u zemljama zapadne Evrope. Je li to dovoljan alarm da se svi ukljuA?imo i radimo neA?to ovdje? To A�emo uraditi tako A?to A�emo graditi infrastrukturu, jer ova infrastruktura na milion i 100.000 vozila, koliko imamo u BiH, je nikakva – kazao je naA? sagovornik.

Dodao je da je potrebno izgraditi brze ceste, trake za spora vozila na usponima, te obilaznice oko gradova i mjesta za parking, kojih je danas nedovoljno i zbog A?ega je u gradovima totalni haos.

(TIP/Izvor: Faktor.ba)

[Otvori sve članke iz ove rubrike]

Najnovije iz rubrike!

Jedan komentar na A�eval KovaA?eviA�: SaobraA�aj je postao grobnica stanovniA?tva

  1. rade

    06. 01. 2018. - 00:52

    Ma sve to stoji sto je expert naveo u struci ali je zaboravio veoma bitan detalj. Sadasnja policina jednostavno nije /ili ne smije raditi svoj posao. Prosto je za nepovjerovati da policija gleda izivljavanja na putu ali nista ne smije poduzeti.. To je mozda najveci problem.. A napraviti brze auto ceste ce ipak sacekati..

Morate biti prijavljeni kako bi mogli komentarisati Prijava

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.