Foto: U studijskoj posjeti najboljim praksama inkluzije u Sloveniji i Hrvatskoj

11.12.2017 12:19
 

Upoznati neke od najboljih praksi koje se u Hrvatskoj i Sloveniji provode u oblasti inkluzije djece s poteškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom, bio je cilj studijskog putovanja za profesionalce iz BiH, koje je u prvoj sedmici decembra upriličila organizacija Save the Children.

Predstavnici Ministarstava obrazovanja Tuzlanskog kantona i Kantona Sarajevo, Pedagoškog zavoda Tuzlanskog kantona, te profesionalci i direktori iz redovnih i specijalnih škola, činili su dvadesetočlanu delegaciju koja je u četiri dana boravila u šest institucija. Različita iskustva koja su prezentirale kolege iz Slovenije i Hrvatske dala su dragocjen uvid u široku sliku provođenju inkluzije u regiji.

Studijsko putovanje organizirano je uoči predstavljanja Strategije za uključivanje djece s poteškoćama u obrazovanje u Tuzlanskom i Kantonu Sarajevo koja će predstavljati osnovni pravac za uspostavljanje adekvatnijeg sistema inkluzije. Uz podršku organizacije Save the Children, ministarstva obrazovanja su radila na izradi Strategija u proteklih godinu dana, što je uključivalo konsultacije sa preko 200 relevantnih aktera svakom kantonu. Za očekivati je da će ova korisna terenska posjeta pomoći domaćim profesionalcima u provođenju sedmogodišnjeg Akcionog plana Strategije.

„Stečena iskustva su izuzetno značajna s obzirom na činjenicu da se u Kantonu Sarajevo usvaja Strategija za inkluzivno obrazovanje sa sedmogodišnjim planom implementacije. Posebno je važno istaći iskustva koja smo stekli o načinu organiziranja centara za podršku inkluzivnom obrazovanju, kojih nemamo u Kantonu Sarajevo, a koji je planiran u Strategiji i koji će se otvoriti nakon procesa transformacije dvije specijalizirane ustanove u Kantonu Sarajevo. U „Malom domu“ u Zagrebu smo imali priliku upoznati načine organiziranja ovakvog centra za podršku, koji podrazumijeva ranu intervenciju, rehabilitaciju, edukaciju nastavnika i roditelja. Ovakav tip centra podrške najsličniji je oblik organizacije koji je planiran Strategijom i koji je neophodan u Kantonu Sarajevo, kao sistem podrške od predškolskog do visokoškolkog nivoa obrazovanja“ izjavio je ministar obrazovanja i nauke KS Elvir Kazazović, koji je bio jedan od sudionika sudionika studijskog putovanja.

Fatima Smajlović menadžerica implementacije programa iz organizacija Save the Children ističe kako se u ova dva kantona prilično odmaklo u inkluzivnim praksama. U saradnji sa institucijama vlasti i donosiocima odluka organizacija sada djeluje u pravcu unapređenja„Nastojimo da prakse iz regiona ujednačimo sa praksama u BIH i naravno sa Europskim standradima i dostignućima“, naglasila je Smajlović.

Osim pomenutog centra „Mali Dom“ u Zagrebu, delegacija iz BIH posjetila je i „Centar IRIS“ u Ljubljani čije su djelatnosti primjer kako provesti inkluziju djece s poteškoćama vida u redovan sistem školovanja na teritoriji cijele Slovenije. Kroz prezentaciju“Zveze Sožitje“ prikazan je način uvezivanja i suradnje preko 50 ogranizacija za podršku osobama s invaliditetom u cijeloj Sloveniji kroz koji je podržano oko 14.000 korisnika. Udruga „Srce Zelina“ je izvrstan primjer uključenosti cijele lokalne zajednice u razvoj socijalnih usluga i inkluzije, a djeluje u gradiću Sveti Ivan Zelina u hrvatskom Zagorju. U zagrebačkoj „Udruzi za promocanje inkluzije“ prikazan je uspješan model orgnaniziranog stanovanja osoba s intelektualnim poteškoćama koji poštuje ostvarivanje ljudskih prava i predstavlja humanu zamjenu njihovog dosadašnjeg smještanja u izdvojene institucije. A u prostorijama Zagrebačke županije sudionicima studijskog putovanja je predstavljen projekat „Prsten potpore“ koji osigurava pomoćnike u nastavi za djecu s poteškoćama u razvoju u ukupno 32 osnovne i srednje škole pod odgovornošću Zagrebačke Županije.

Ono što je zajednička odlika svih primjera obuhvaćenih studijskom posjetom je visok nivo profesionalnosti, posvećenosti i entuzijazma djelatnika i volontera.„Primjetili smo da je entuzijazam pojedinaca krucijalan za početak nezavisnih aktivnosti, također jaka volja pojedniaca koji su bili spremni da preuzmu teret tih aktivnosti na sebe, koji bi kasnije potakli i druge da se uključe. Najvažnija je spremnost na cjelodnevni rad osoblja, a to česno nije samo 8 radnih sati. Kada je u pitanju Tuzlasnki kanton imamo preko 200 djece sa poteškoćama u razvoju u redovnom školskom sistemu i neophodno je da se kroz mnoge stvari na bolji način riješe“, izjavio je Malik Ikanović, stučni saradnik za visoko obrazovanje i nauku iz Ministarstva obrzovanja, nauke, kulture i sporta Tuzlanskog kantona.

Ministar Kazazović ističe neophodnost formiranja Centara za podršku inkluziji koji bi postali dio obrazovnog sistema: „Kao otvoreno pitanje ovog studijskog putovanja je evaluacija uspjeha djece i učenika, kako onih u redovnom školovanju, tako i onih koji su u centrima. Dobili smo informacije o korištenju određenih softverskih paketa koji se koriste za evaluaciju, ali nismo imali priliku iste analizirati. Iskustva stečena na ovom putovanju pokazala su da su centri za inkluzivnu podršku neophodni kao resursni centri nastavnicima i roditeljima koji imaju djecu sa poteškoćama u razvoju, kao emocionalna i praktična podrška“.

(TIP)

[Otvori sve članke iz ove rubrike]

Najnovije iz rubrike!

Morate biti prijavljeni kako bi mogli komentarisati Prijava

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.