Premijer TK Bego Gutić u intervjuu za TIP o budžetu, budžetskim korisnicima i njihovim platama, nepotizmu i stranačkom zapošljavanju, obrazovanju, politici u TK, Kukiću…

26.10.2017 15:35
1
 

U intervjuu za TIP premijer Tuzlanskog kantona Bego Gutić, između ostalog, govorio je o radu Vlade,  budžetu, povećanju plata budžetskim korisnicima, nepotizmu i zapošljavanju, investicijama, obrazovanju, politici, Kukiću…

TIP: Vlada Tuzlanskog kantona je na posljednjoj sjednici usvojila je  Nacrt budžeta za narednu godinu u visini od nepunih 356 miliona KM. S obzirom na to da su budžetski zahtjevi veći, najavljeno je smanjenje broja uposlenih čija se primanja finansiraju iz budžeta. Ko će ostati bez posla?

Gutić: Mi smo ove godine pokušali da poštujemo budžetski kalendar koji je propisan Zakonom o budžetima u FBiH i da Skupštini TK na vrijeme ponudimo i nacrt i prijedlog budžeta. Cilj nam je da ostavimo jedan malo duži rok za javnu raspravu jer smo zbog toga ranije bili kritikovani. Budžet će biti realan. On će sadržavati stabilizirajuću, ali i razvojnu komponentu. Kapitalna ulaganja će biti povećana u odnosu na 2016. godinu. Osigurat ćemo kreditnu liniju koja će kao i ove godine biti stavljena na raspolaganje našim privrednicima. Već su vidljivi prvi rezultati i efekti od ove kreditne linije, vrijedne 25 miliona KM. Kada su u pitanju budžetski korisnici neće tu biti klasičnog rezanja. Napravit ćemo racionalizaciju unutar sektora obrazovanja. Znamo da se iz godine u godinu smanjuje broj učenika, a s druge strane imamo zahtjev za povećanjem broja zaposlenih u obrazovnom sektoru. Sigurno je da ćemo u dijelu onih zaposlenika u obrazovnom sektoru  koji svake godine zanavljaju ugovore na određeno vrijeme izvršiti sveobuhvatnu analizu i na osnovu nje utvrditi tačan broj potreba. Očekujem da ćemo tu napraviti jednu rezervu. Jedan od programskih ciljeva Vlade TK je racionalizacija javnog sektora. Bez obzira što se radi o izbornoj godini kada će želje i apetiti biti veći nego u proteklom periodu nećemo dozvoliti povećaje broja zaposlenih u javnom sektoru.

Budžetski korisnici

TIP: Najavili ste povećanje plata iduće godine svim budžetskim korisnicima. Što baš u predizbornoj godini. Neko bi mogao to potumačiti kao ‘kupovinu’ glasačkog tijela. Koliko ćete im povećati plate?

Gutić:Razumijem Vas, može se to tako gledati. Nije bilo uslova da to ranije uradimo. Iza nas su bile stabilizirajuće godine.Vi znate da smo kroz granske kolektivne ugovore povećali ukupna primanja zaposlenih u obrazovanju, policiji i zdravstvu. Mi smo najavili povećanje plata budžetskih korisnika naredne godine u bruto iznosu od 5 odsto. To je nekih 10 miliona KM na iznos ukupnog budžeta.

1122-589x400

TIP: Pomenuli ste da je otvoreno 14.000 novih radnih mjesta u TK. Gdje su ti ljudi zaposleni? Na budžet, u realnom sektoru ili….?

Gutić: Najveći broj je zaposlen u realnom sektoru. Ima tu zapošljavanja i u javnom sektoru odnosno javnim preduzećima. Imamo značajan pomak kada je u pitanju zapošljavanje kroz registraciju poljoprivrednih obrta.

Nepotizam i stranačko zapošljavanje

TIP: Izjavili ste da je Tuzlanski kanton lider u borbi protiv korupcije. Kada ćete konačno stati u kraj stranačkom zapošljavanju, nepotizmu, malverzacijama prilikom konkursnih procedura? Bili vi direktno krivi ili ne, s pravom se fakturiše vama jer ste premijer.

Gutić: Dobro ste kazali i postavili pitanje. Bego Gutić nije potpisao još ni jedno rješenje o zaposlenju nekoga. Potpisao sam samo tri rješenja svojim savjetnicima. Naravno da je premijer najodgovorniji i to se sve fakturiše prvom čovjeku izvršne vlasti. To je problem na koji nije bio imun niko. I dok je opozicija bila na vlasti i trenutna pozicija. Šta se može uraditi? Znam da pratite jer se radi o ozbiljnom mediju (TIP.ba), onda znate da smo mi u potpunosti podržali rad svih pravosudnih institucija i tim za borbu protiv korupcije. Kada je u pitanju borba protiv korupcije najbolji rezultati su postignuti na području Tuzlanskog kantona. Mi smo kroz Zakon o državnoj službu Skupštini TK pokušali ponuditi model da se sa listi primaju najuspješniji kandidati.

2

TIP: Ali se u praksi ne primaju?

Gutić: Pa vidite Vlada je svoj posao uradila. Skupština je na kraju ta koja donosi zakon. To je ono što mi je žao. Taj zakon je bio usaglašen i sa CCI-om i OSCE-om.Ovdje je u pitanju i stvar mjere kod određenih ljudi. Svi mi znamo da su ljudi satkani od određenih i ličnih interesa. Problem je što neki ljudi uvijek stave lični interes ispred općeg interesa.

TIP: Kod nas je politika ušla u sve pore društva da je to prosto nevjerovatno.

Gutić: Ne bih ja rekao da je to u tolikoj mjeri eskaliralo, ali slažem se  da ima pojedinaca koji su izašli izvan svih tolerancijskih područja. Vidjeli ste da sam ja reagovao skoro kada je u pitanju konkurs u jednoj školi.

TIP: Pa zar mora premijer da prati konkurs u nekoj školi i da nakon pritiska javnosti reaguje saopštenjem za javnost na način ‘primite onog sa najviše bodova…'Šta nam to govori o sistemu i pravnoj državi u kojoj živimo? Je li onda čudo što mladi odlaze…..

Gutić: Adise, slažem se s Vama. Znam da ima puno nepravde. Morate biti svjesni u kakvom društvu živimo. Promijeniti društvo je „sizifov posao“. Treba vremena da se promijeni svijest kod ljudi, a onda i kod onih koji upravljaju ovom državom.

TIP: Premijeru, čekamo više od 20 godina, do kada?

Gutić: Proteći će vode i vode ovim našim rijekama dok konačno to ne promijenimo. Mada, ako posmatramo period proteklih 20 godina ima pomaka.

TIP: Ima ne puca vani…

Gutić: U pravu ste…Običan svijet želi brže promjene i ovo mu je sve presporo. Pogotovo mladim ljudima u eri novih tehnologija, gdje svi vidimo u kom pravcu se kreće svijet.

TIP: Kada ćemo doći u situaciju da građanima biti svejedno koja partija će biti na vlasti jer živimo dobro? Hoće li moja generacija to dočekati?

Gutić: Mi oko tog pitanja možemo razvijati različite teorije. Ako posmatramo izlaznost birača onda vidimo da jedan značajan broj ne izlazi na izbore. Ja onda zaključujem da su oni zadovoljni i da im je svejedno ko je na vlasti.Onda se može zaključiti da su oni zadovoljni trenutnim stanjem.

TIP: Da li smatrate da ljudi zaključuju da nemaju za koga glasati, jer su svi politički subjekti bili u vlasti, a njima sve gore?. U ‘normalnim’ zemljama političare bi brinula ogromna neizlaznost birača. Smatrate li da je neizlazak ljudi na izbore neka poruka? 

Gutić:U pravu ste, ima i ta varijenta. Drugi ugao posmtranja može biti upravo ovo o čemu Vi govorite. Veliki broj ljudi iz revolta ne izlazi na izbore. Zato što nemaju za koga glasati. Kada će nam biti bolje? Svi se moramo potruditi, pogotovo osobe koje se nalaze na javnim funkcijama. U fokus svog rada treba prvo staviti opšti interes svih građana. Ako budemo tako svi razmišljali ja sam uvjeren da ćemo uskoro biti svjedoci napretka.

Vlast

TIP: Mislite li da će biti bolje kada se prestane s praksom u TK: ‘kada se promjeni vlast, smjenjuju se direktori i menadžment javnih preduzeća, upravni odbori'…Do kada će politički podobni biti ispred sposobnih i kompetentnih? 

Gutić: Direktor UKC-a Tuzla je neko ko je bio kadar SDP-a. Neko ko je završio svoj mandat i ko je u mandatu ove Vlade dobio novi mandat.On nije jedini…

TIP: Ali zato Upravnim odborom upravlja SDA?

Gutić: Nije tako…Tamo su koalicioni partneri po određenim raspodjelama dobili određen broj pozicija.U UKC-u Tuzla ja ne znam da li je neko od načelnika smijenjen prije nego što mu je istekao mandat. Direktor Aerodroma Tuzla je osoba koja je došla za vrijeme ekpertne vlade. Direktor Kantonalne uprave civilne zaštite je neko koga smo mi na toj poziciji zatekli. Ista stvar je sa Pedagoškim zavodom itd….. Sve su to institucije gdje nije došlo do promjene direktora i menadžera tih institucija.

3

TIP: Neki bi sada mogli kazati da nisu smijenjeni zato što ‘slušaju politiku'…

Gutić: Može se to posmatrati i na takav način, ali ne mogu svi biti poslušni. Apsolutno ne stoje te tvrdnje…

TIP: Premijeru, ako uzmemo spiskove uposlenika u javnim preduzećima u TK, možemo vidjeti imena supruga, djece, rođaka, stranačkih saradnika koji su zaposleni u protekle tri godine. Pa ne možemo se praviti slijepi…Ko i kako njih zaposli bez konkursa?

Gutić: Ja mislim da se taj problem malo preuveličao. Pojava ima sasvim sigurno, ali ne u toj mjeri o kojoj Vi govorite. Ne podržavam nepotizam. Mislim da se svima treba pružiti jednaka šansa. Maloprije ste me pitali oko direktora…….Rekao sam da ima 10-ak direktora koje nismo mijenjali, a sad razvijate tezu da su oni poslušni i da zapošljavaju kako im se naredi.

TIP: Pa zar nije tako?

Gutić: Agencija za državnu službu provodi postupak prijema u državnu službu, ne provodi ministarstvo ili Vlada. Oni organizuju ispit općeg znanja, stručni ispit, usmeni dio ispita. Boduju kandidate, uspostavljaju rang listu i vraća je rukovodiocu organa. Zakon je takav kakav jeste.

TIP: Šta vrijedi bodovanje, kada se može izabrati 8, a ne prvi s rang liste?

Gutić:Ja sam kao premijer svoje opredjeljenje pokazao tako što sam u prijedlogu Zakona o državnoj službi predložio da ide najbolji sa rang liste. I tada sam to branio, međutim Skupština TK je odlučila, kako je odlučila.

TIP: Premijeru građani iz godine u godinu sve teže žive. Penzioneri životare. Onima koji imaju sreću da rade plate ostaju iste, a troškovi života neprestano rastu. Nezaposeni mladi ljudi poderaše cipele javljajući se svako malo na biro u nadanju da će dobiti posao. Mladi visokobrazovani ljudi ne mogu da nađu posao, ožene se, udaju, zasnuju porodice…..Odlazi nam mladost trbuhom za kruhom. Šta je Vlada TK  konkretno u protekle tri godine mandata  uradila kako bi život građana Tuzlanskg kantona bio bolji?    

Gutić: Ne bi se složio sa Vama Adise da građani žive sve lošije. Rekao bih da građani žive teško. Ja moram priznati da je Tuzlanski kanton danas mnogo bolji nego prije tri godine. Opterećeni smo s puno manje problema nego 2015. godine kada smo mi kao Vlada preuzeli mandat. Ja sam ponosan na 14.000 novih radnih mjesta koja su otvorena. To je konkretan odgovor na Vaše pitanje  šta je Vlada uradila. Kreiranjem poslovnog ambijenta zajedno sa Vladom FBiH i lokalnim zajednicama 14.000 novih radnih mjesta. Šta je potrebno da bi se digao standard radnika? Moramo smanjiti opterećenje poslodavaca. Ono što moramo uraditi, što poslodavci moraju uraditi, jeste razmišljati o povećanju najniže plate u FBiH. Mislim da će ovaj set zakona iz oblasti radnog zakonodavstva omogućiti da se poslodavci oslobode određenih obaveza koji idu na teret prema državi, a da taj dio usmjere na povećanje plata. Ja sam sa ministrima razgovarao o toj temi i mi ćemo vjerovatno na jednoj od narednh sjednica Vlade pokrenuti inicijativu prema Vladi FBiH da se podigne najniži lični dohodak.

TIP: Zašto to ranije niste uradili, šta se čekalo do sada? Građani više od 20 godina čekaju da im bude bolje, a vlade se smjenjuju i daju nova obećanja. Do kada tako?

Gutić: Vi morate znati da ima i značajan dio onih koji su zadovoljni. Ako posmatramo slobodnu štednju građana u FBiH ona iznosi 15 milijardi slobodne štednje kod Centralne banke to je podatak koji nam nešto govori.

TIP: Molim Vas premijeru… Nije li to podatak koji nam govori da se mali broj ljudi, čast izuzecima,  nakon rata enormno obogatio na kriminalu i švercu. Znate i to da većina ljudi jedva spaja kraj s krajem.

Gutić: Ja se slažem sa Vama da je došlo do raslojavanja društva na bogate i siromašne, te da se izgbila tzv srednja klasa. Mi ćemo kroz ovaj budžet za 2018. osigurati budžetsku poziciju gdje ćemo servisirati kamate za kreditna sredstva koji prvi puta kupuju stan. S druge strane moramo malo biti realni i objektivni. Vi ćete sad na našim službama za zapošljavanje naći nekolicinu javnih oglasa i poziva od društava koja su većinski u privatnom vlasništvu gdje se potražuju određeni profili radnika, a nema kadrova. Imamo neusklađenost upisne politike s tržištem i potrebama rada, i to namjeravamo promjeniti u narednom periodu M ćemo u narednom periodu ponuditi nekoliko programa za mlade. Stipendirat ćemo učenike za upis na ova deficitarna zanimanja, već smo krenuli sa projektom za pomoć porodiljama bez zasnivanja radnog odnosa koje se ostvaruju u ulozi majke. Generalni problem je Zakon o pripadnosti javnih prihoda koji generiše jednu unutrašnju migraciju. Ako znamo da su porezni od inidirektnih prihoda najizdašniji prihodi svih lokalnih zajednica, pa i kantona, nekih 80 odsto na koje vi ne možete uticati, onda vidimo da su neke općine na području TK već ušle u fazu tekuće nelikvidnosti. Došle su pred bankrot. Teočak, Sapna, Kladanj itd. Upravo zbog te nepravedne raspodjele javnih prihoda. Kod nas na teret „malih“ finasiraju ovi „veliki“, što je svugdje u svijetu obratno. Moramo pod hitno promijeniti Zakon o pripadnosti javnih prihoda, čime bi smo osigurali oko 35 miliona KM u budžet Tuzlanskog kantona.

TIP: Na kantonalnom, federalnom i državnom nivou je na vlasti SDA. Zašto to niste uradili do sada?

Gutić: To više nije tehničko pitanje, to je stvar političkog pitanja. Mi smo kao Vlada u nekoliko navrata organizovali sastanke po tom pitanju. Mi smo učinili sve što je u našoj nadležnosti.To više nije u našoj mogućnosti.

Budžet

TIP:Otkud suficit u budžetu u šestomjesečnom izvještaju. Hoće li se pravo stanje pokazati tek na kraju godine?

Gutić: Imali smo taj presjek. Nisu nam bili realizirani svi projekti koje smo planirali budžetom. U pravu ste. Pravo stanje će se pokazati na kraju godine. Imali smo problem kapitalnih ulaganja od 2,5 miliona KM koji nije bio realiziran, poticaje za poljoprivredu od 3,3 miliona KM koji nisu bili realizirani. Ako to popeglamo, onda smo već u deficitu.

TIP: Opet deficit?

Gutić: Neće biti deficit. Siguran sam da ćemo na kraju godine imati jedan dobar finansijski rezultat. Ja očekujem  jedan mali suficit na kraju godine. Prihodi od poreza na dobit su se povećali i došlo je do povećanja prihoda od poreza na dohodak. Maksimalno smo se domaćinski ponašali i budžet je bio pod jednom strogom kontrolom. Mi ćemo sigurno na kraju godine imati jedan pozitivan finansijski rezultat do nekih milion KM. Radi se o tekućim suficitima, a imamo i one stare deficite akumulirane koje vraćamo na račun tekućih prihoda.

b_170609015

TIP: Šta nam to sve govori za 2018. godinu?

Gutić: Možemo malo optimističnije davati prognoze za 2018. pogotovo ukoliko se nastave ove tendencije prihoda. Upravo na ovim prognozama pravimo projekcije budžeta za 2018. godinu. I upravo zahvaljujući tome razmišljamo o povećanju plata budžetskim korisnicima.

TIP: Koliko je Tuzlanski kanton zadužen?

Gutić: Ukupna zaduženost kantona iznosi 56,5 miliona KM. To su obaveze koje sežu do 2027. godine.Od toga su 37 miliona ino obaveze i 19,5 miliona KM domaće obaveze. Prema izvještaju finansijskih institucija mi spadamo u kategoriju srednje zaduženih kantona.

Investicije

TIP: Kako privući strane investitore, da ulože svoj novac u Tuzlanski kanton i otvore nova radna mjesta. Gdje nam je najveća šansa?

Gutić: Mi smo industrijski centar i kanton koji zapošljava najveći broj radnika direktno u proizvodnji. Ali želimo da razvijamo i promovišemo i druge naše kapacitete u oblasti IT sektora,  turizma, medicinskog turizma. Pored komparativnih prednosti koje imamo u metalnoj i drvnoj industriji, energetici i rudarstvu mi se moramo okrenuti i drugim oblastima. Vrlo je jednostavna formula kako dovesti stranog investitora. On hoće da mu osigurate interes, tj. zaradu i da mu osigurate uslove. Investitor ne želi da čeka građevinsku, urbanističku dozvolu. Ne želi da čeka po dva ili tri mjeseca priključak za električnu energiju. Kada uspijemo stranim investitorima osigurati takav poslovni ambijent budite sigurni da će biti i više investicija.

TIP: Pa što to niste uradili u ove protekle tri godine vlasti u TK? Gdje je zapelo?

Gutić: Zapelo je jer mi imamo složenu ustavnu strukturu. Imate dio koji je u nadležnosti Vlade FBiH, dio koji je u nadležnosti državne vlasti. Mene raduje da uprkos tome imamo rast stranih investicija u odnosu na prošlu godinu.

TIP: Na svim tim nivoima je SDA u vlasti?

Gutć: Vjerujte mi da ima pomaka na bolje. Ne ide to možda onom brzinom kojom bi građani to željeli, ali imamo više pozitivnih primjera u TK.

Obrazovanje

TIP: Kome treba ispolitizirani Univerzitet u Tuzli?

Gutić: Vidite, mi smo se samo miješali u svoj posao. Nismo se miješali u autonomiju Univerziteta u Tuzli kako su pokušali da nas optuže. Donošenje novog Zakona o visokom obrazovanju je bila potreba. Zakon koji smo imali je bio zastario, nije bio usklađen sa više drugih zakona.

TIP:  Gdje još postoji takav zakon? Igdje u Evropi ili….?

Gutić: Imate u Kantonu Sarajevo gdje je puno strožiji od našeg zakona. Posebno u dijelu imenovanja rektora, smjene dekana itd.  Nismo se mješali u autonomiju Univerziteta. Kazali smo da se ne želimo miješati u nastavne planove i programe, izbor nastavničkih zvanja. Međutim, kada je u pitanju razvoj Univerziteta, budžetiranje, 22 miliona KM Vlada TK izdvaja godišnje za rad UNTZ, tu se moram miješati.To je naš posao. On je pokazao svojim istupima u javnosti da nije bio dorastao da bude na tako važnoj društvenoj funkciji. Jednostavno nije izvršavao one politike koje je utvrdila Vlada kada je u pitanju visoko obrazovanje.Tražili smo razvoj Univerziteta, uvođenje novih studijskih programa, da se konačno krene u realizaciju projekta sa TIK-om za rekonstrukciju zgrade u Kampusu. Vrlo brzo došli smo do saznanja da je rektor Nurić zajedno sa svojim saradnicima privatizirao Univerzitet. Doveli su svoju djecu, prve rođake i zaposlili ih. Zato sam ja podnio krivičnu prijavu.

about4

TIP: Tvrdite da se politika ne miješa u autonomiju UNTZ-a, pa ko onda izabrao trenutnu rektoricu?

Gutić: Vlada nije izabrala, niti može smijeniti rektoricu. Vlada i Senat zajedno mogu smijeniti rektoricu, kao i Upravni odbor.

TIP: Može li politika (Vlada) uticati na Senat da smijeni rektora?  

Gutić: Mi nemamo ni jedan mehanizam da utičemo na rektoricu. Meni je drago da je rektorica Hadžigrahić dobila natpolovičnu većinu u prvom krugu, a u drugom krugu još veću podršku. Na taj način je akademska zajednica odlučila da svoj doprinos stabilizaciji stanja na Univerzitetu u Tuzli. Mislim da nam je ovo trebalo i akademska zajednica je na neki način položila ispit. Na demokratski način su izvršili izbor rektora. Skoro smo održali sastanak sa rektoricom i dekanima i jasno rekli šta je to politika Vlade i gdje ćemo se miješati. Program rada novog rektora moraju biti zaključci Skupštine TK. Oni su jasno definisani: poboljšanje standarda studenata, razvoj Univerziteta, uvođenje novih  studijskih programa, upisna politika itd.

TIP: Studenata je iz godine u godinu sve manje. Oni koje završe studije idu pravo na biro za nezaposlene. Kada možemo očekivati otvaranje novih studijskih programa koji prate potrebe tržišta rada?  

Gutić: Dogovoreno je da već od naredne godine krenemo sa upisom prve generacije studenata na Poljoprivredni fakultet Univerziteta u Tuzli. Već su određene pripreme izvršene, imamo elaborat o ekonomskoj opravdanosti. Taj zadatak je na Univerzitetu, a mi ćemo im dati punu podršku. Kada je u pitanju upisna politika pokušavamo smanjiti broj studenata na društvenim naukama, a povećati na tehničkim fakultetima.

TIP: Nezaobilazna tema sigurno je i ekspanzija privatnih univerziteta u Tuzlanskom kantonu. U javnosti je posebno ‘sporno’ bilo otvaranje Medicinskog fakulteta na privatnom univerzitetu ‘Kallos’ u Tuzli. Opozicija, ali i ministri iz SBB-a u vašoj Vladi, u prvom redu ministar zdravstva Bahrudin Hadžiefendić, su bili protiv, no Vlada je uprkos tome dala ‘zeleno svjetlo’.

Gutić: Kada neko ispuni uslove za dobijanje dozvole za rad onda vi kao Vlada nemate pravo s tim da kalkulišete. Ako neko kaže da ima ekonomska opravdanost, da su svi tehnički uslovi ispunjeni, onda nemate pravo kalkulisati. Možete zaraditi samo neku krivičnu prijavu. Evo Adise podnesete Vi zahtjev za otvaranje privatnog univerziteta, ispunite sve potrebne uslove, i mi na Vladi odbijemo Vaš zahtjev. To je protivzakonito i može imati pravne posljedice. Ja ne mislim da su privatni univerziteti konkurencija našem javnom Univerzitetu. Adise, onaj ko je ranije želio da studira na privatnom univerzitetu on je i studirao u Brčkom, Banja Luci itd. Vi ste toga svjesni. Vidim tu priliku da se javni univerziteti tu malo uporede s privatnim. Vidimo da pojedini privatni univerziteti ako posmatramo materijalno-tehničke uslove, pogotovo ovaj medicinski fakultet koji je otvoren u Tuzli, znatno ispred javnih. Imaju najmoderniju opremu, navavili su kadavera koji košta više od 250 hiljada eura. Ja tu vidim šansu da napravimo saradnju između javnih i privatnih univerziteta. S druge strane, donijeli smo zakon koji omogućava ulazak privatnog kapitala u obrazovanje i Vlada nema pravo da ospori nekome njegova prava ukoliko ispunjava sve zakonske uslove.

Politika

TIP: Hoće li doći do rekonstrukcije Vlade?

Gutić: Nema potrebe za rekonstrukcijom Vlade. Ne znam kome bi to bilo u interesu sada kada smo na pragu izborne godine. Mislim da bi to bilo štetno za Tuzlanski kanton.

TIP: Predizborna kampanja je već odavno počela. Koliko politički interesi i unutarstranačka previranja opterećuju rad Vlade?

Gutić: Odluke na Vladi se donose jednoglasno. Mi koaliciju sa našim koalicionim partnerima njegujemo i čuvamo. Svakako da će predizborna kampanja opteretiti rad i ove Vlade. Mi ćemo pokušati da budemo imuni i da izađemo iz toga sa što manje štete. Nećemo se uključivati u izbornu kampanju. To je stvar političkih partija, a mi smo izvršni organ vlasti. A sve što bude u skladu sa zakonom mi ćemo ispoštovati i realizirati. Očekujem kako se budu bližili izbori da će kampanja biti sve prljavija, ali mi ćemo pokušati ostati imuni na sve to.

senad-alic-lijevo-bego-gutic-desno-635x357-635x357

TIP: Kako objašnjavate to da više problema imate sa ljudima iz svoje stranke, nego sa pasivnom opozicijom u Skupštini TK. Zašto vas ‘ruše’ vaši ljudi?

Gutić: Bego Gutić je u potpunosti ispunio i realizirao sve one ciljeve koje je pred njega postavila njegova politička partija SDA. Ali Bego Gutić nije na ovoj poziciji da bi ispunjavao nečije privatne želje. Ne želim i ne možemo drugačije raditi nego putem institucija. Ovdje imamo samo dvije osobe koje su nezadovoljne ,a to su ministar unutrašnjih psolova i predsjednik Skupštine TK. Radi se o njihovim ličnim ciljevima  i interesima koje pokušavaju da realiziraju. Ja sam položio zakletvu da ću se ponašati u skladu sa Ustavom Tuzlanskog kantona. Ja sam neko ko dolazi iz sigurnosnih institucija i dobro znam dokle se smije ići. Sigurno je da neću ući u neku avanturu da donosim odluke koje su protivzakonite. Ima ovdje i unutastranačke borbe vezano za pozicioniranje na listama za izbornu 2018. godinu. Istup predsjednika Skupštine TK pokazuje na šta su ljudi sve spremni.Spremni su da sruše Vladu samo jer su u jednom momentu osjetili da su njihove političke pozicije i interesi ugroženi.

TIP: Da li je to zato što su dugo na pozicijama, imaju velika novčana primanja, pa im je možda prešlo u naviku…?

Gutić: Potpuno se slažem sa Vama. Oni su od toga napravili biznis. Ja očekujem da se na organima stranke, kantonalnom i izvršnom odboru  otvore sva ova pitanja o kojima smo govorili, ali i ponašanja određenih ministara, kadrovska politika itd. Ja ću insistirati da na sljedećoj sjednici Kantonalnog odbora SDA TK sva ova pitanja otvore i da se stvari izvedu na čistac.

TIP: Poslanici iz Banovića u Skupštini TK Dostović, Kahrimanović, Lugavić i Bečić izjavili su da će  podržati odluku o smjeni premijera TK! Vi ste kazali da su to zapravo riječi predsjednika KO SDA TK Mirsada Kukića. Zašto se Kukić okrenuo protiv Vas?

Gutić: Ja tim poslanicima ništa ne zamjeram jer, radi se o čestitim ljudima i poslanicima koji su svoj posao radili čestito i pošteno, ali su zbog ekonomske ovisnosti o predsjedniku KO SDA Tuzla Mirsadu Kukiću primorani na ovakve postupke. U potpunosti razumijem poziciju u kojoj se nalaze i da su oni praktično privatni poslanici predsjednika Kukića, a ne stranke SDA. U suprotnom, da su poslanici Stranke, svojim postupcima ne bi narušavali stranačke odnose i rušili Stranku demokratske akcije i Kantonalnu vladu. Ovo je nastavak privatizacije Kantonalnog odbora SDA od strane predsjednika Kukića. Po oprobanom receptu, banovićki poslanici u Kantonalnoj skupštini glasaju u njegovoj režiji i za njegov račun. Nakon što Kukić nije bio zadovoljan načinom na koji sam ja kao premijer kritikovan na prethodnoj sjednici Općinske organizacije SDA Banovići, u utorak je sazvana nova sjednica ove organizacije na kojoj su ovi čestiti ljudi natjerani na ovaj „akt“. Ovaj recept „glasanja po nalogu“ oproban je u državnom parlamentu prilikom obaranja Zakona o akcizama, za što niko nije odgovarao. Da budem precizniji, radi se o jednom poslaniku u Parlamentu BiH, koji je osim poslanika Općinske organizacije SDA Banovići i poslanik Kantonalnog odbora SDA Tuzla. Nažalost, sve ovo što danas vidimo na sceni je pokazatelj, na šta su sve spremni ljudi da zaštite privatne pozicije i lične interese. Siguran sam da rušenje državnih organa vlasti u Tuzlanskom kantonu i destabilizacija države, na način sličan onom iz februara 2014. godine, nisu pravi način. Sve ove aktivnosti imaju za cilj pokušaj discipliniranja Predsjedništva SDA BiH zbog uvođenja povjereništava u tri općinske organizacije u Tuzlanskom kantonu, čime je narušena podrška koju predsjednik Kukić uživa u Kantonalnom odboru. Ovo je pokušaj da se predsjednik KO SDA Tuzla, kao poslanik u Parlamentu Federacije BiH, zbog loše politike koju je vodio prema višim nivoima vlasti, amnestira od svoje odgovornosti za vođenje i provedbu takvih aktivnosti. Potcrtavam da niti jedan poslanik, niti pozicije, niti opozicije, nema niti jedan realan argument da kritikuje odnos premijera i poslanika. Naše odnose, osim prijateljskih, definišu Ustav Tuzlanskog kantona, Zakon o Vladi Tuzlanskog kantona i Poslovnik o radu Skupštine Tuzlanskog kantona. Neka navedu kada sam ograničavao njihov rad i učešće. Naprotiv, ja sam ga poticao, a svim poslanicima, bez obzira na političku pripadnost sam uvijek bio dostupan.

mirsad-kukic

TIP: Da li je i u kojoj mjeri je Mirsad  Kukić imao utjecj na Vas kao premijera i rad Vlade TK?

Gutić: Ja sam Vam na to pitanje „da sam Kukićev“, odgovorio u posljednjem intervjuu za TIP.ba. Tada sam Vam kazao da smo svi mi nečiji ljudi i da imamo nečiju podršku. Ali sam Vam tada rekao da sa mnom niko nije i nikada neće moći upravljati. Razmišljam svojom glavom i ovo što danas imamo je upravo razlog što ja nikoga slijepo ne slušam. Nisam nikada i nikome dopuštao da me ucjenjuje.

TIP: Uspijete li prošetati ulicama Tuzle, Banovića? Šta Vam građani kažu kada Vas sretnu?

Gutić: Razgovaram sa građanima. Ima žalbi i primjedbi, ali ima i pozitivnih komentara. Više sam dobio pohvala nego kritika na rad Vlade. Mislim da nema ni jednog građanina koji je putem protokola zatražio prijem, a da ga nisam primio,saslušao i pokušao pomoći. Mislim da nema ni jednog privrednika kojeg nisam primio. Vjerujte mi, prošlo je na hiljade stranaka.

TIP: Koje su ambicije Bege Gutića nakon isteka mandata premijera TK?

Gutić: Nisam o tome još razmišljao. Nemam vremena o tome da razmišljam i da se bavim time sada. Vjerovatno ću ostati u politici, a ukoliko i ne ostanem, neće biti tragedija.

(TIP/Razgovarao Adis Jašarević)

[Otvori sve članke iz ove rubrike]

Najnovije iz rubrike!

8 komentara na Premijer TK Bego Gutić u intervjuu za TIP o budžetu, budžetskim korisnicima i njihovim platama, nepotizmu i stranačkom zapošljavanju, obrazovanju, politici u TK, Kukiću…

  1. Dexter

    26. 10. 2017. - 17:06

    Ma da sam ja Bego bolan znao da si ti takva moralna gromada i karaktera čvrčćeg od samog granita ja bi samo za tebe glasao čitav život,zavedoše me sile tame i zla raznim lažima i glupostima o tebi…ma Bego care naš samo da si ovaj interviju dao ranije imao bi moj glas do kraja života !
    BEGOOOOOOO CAREEEEEEEEE !

  2. Crnac

    26. 10. 2017. - 18:20

    Koji je Bego manipulator i lažov!

    Prijeti, laže, zastrašuje. On doveo pa skinuo Nurica, njegova ona rektorica na dva mjeseca mu pozavrsavala sve poslove sad ova sto ju je SDA aminovao…ma bravo!

  3. Rodjeni Tuzlak

    26. 10. 2017. - 22:19

    Pozdravljam!
    Bez obzira na stranku iz koje dolazi koju zaista ne simpatisem u ove 3 godine rijesena Livnica, Dita, TTU pa ce sada i Aida. Sto to nisu rijesili drugi za proteklih 22 godine vladanja…
    Sem toga, digla se ruka na mocni Mittal (Gikilov vlasnik).
    Izvinite molim vas ali ima li ko slicna muda u citavoj BiH.
    Pozz

  4. Mirel Omerović

    26. 10. 2017. - 23:58

    Ljudi dajte mi “Toljagu” da se sam udaram od glavu. Pa naravno da nisi dao da te ucjenjuju, kada si ti druge ucjenjivao na tebi poznat način, seljački prostakluk i krkanluk. Srami se svog politikanstva i dječijih fora davanjem ovih “Bajke” intervjua. Nisam pristalica SDA, ali tog Mirsada kojeg prozivate čestitam mu što se suprostavlja Sarajevu od kojeg mi se diže kosa na glavi…jel to ono Sarajevo koje kupi novac Tuzlanskog kantona od indirektnih poreza, a ti im ljubiš, što bi rekli naši susjedi stražnjicu. bego, bego prodao si se Sarajevu, a cijena mora biti jača od premijerske pozicije…

  5. slobodaTZ

    27. 10. 2017. - 00:05

    Bego, bego, evo ti ga evo pa sa njega gledaj Sarajevo:):):):)

  6. hare90

    27. 10. 2017. - 08:55

    Prije svega želim da čestitam upornom uredniku portala Adisu.

    A što se tiče premijera Gutića, na žalost iskren je tek pred smjenu.Sve što je uradio samostalno bilo je odlično. Sve što je uradio na sugestiju Kukića ili Alića, bilo je katastofalno.

    Želim mu uspješnu političku karijeru bez mentora koji sve nas, poput svemirske crne rupe, vuče na dno.

  7. solartz

    27. 10. 2017. - 09:31

    Izašao iz kome, ali se ne sjeća zadnje tri godine.

  8. @CIA

    29. 10. 2017. - 18:46

    JEBEM TI MATER SELJACKU U PICKU

Morate biti prijavljeni kako bi mogli komentarisati Prijava

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.