Opasan virus mogao bi postati spasonosan: Znanstvenici tvrde da virus zika uspješno ubija tumorske stanice u mozgu odraslih ljudi

06.09.2017 08:27
znanost_znanstvenik_virus

Virus koji kod beba može izazvati ozbiljna oštećenja mozga mogao bi ponuditi potencijalno novo liječenje za odrasle osobe koje boluju od tumora mozga, sudeći prema američkim znanstvenicima čija otkrića prenosi BBC.

Ueslei Marcelino / REUTERS

Dijete u Brazilu rođeno s mikrocefalijom koju je uzrokovao Zika virus

Radi se o virusu poznatijem kao “Zika”, a koji se dosad gledao isključivo kao zdravstvena prijetnja čije širenje treba spriječiti svim dostupnim sredstvima. Posljednja istraživanja tog virusa na laboratorijskim miševima pokazala su da se upravo on može oduprijeti stanicama tumora u mozgu odraslih ljudi, i to tako da ih prepozna i napadne, a da pritom ne dira zdrave stanice mozga.Stručnjaci vjeruju da bi se injekcijama zike u oboljeli mozak u vrijeme operacije moglo ukloniti i pobijediti tumor mozga, pokazalo je istraživanje koje prenosi Journal of Experimental Medicine.

Čini se, naime, da je taj test upalio na ljudskim stanicama u laboratorijskim uvjetima.Prva testna primjena na ljudima očekuje se za 18 mjeseci, a tim znanstvenika s dvaju uglednih američkih sveučilišta rade na modifikaciji virusa kako bi ga učinili blažim i tako umanjili mogućnost da ljudima naškodi.

Postoji mnogo različitih tipova tumora mozga, a najčešći su ‘glioblastomi’, koji su i jedni od najtežih za liječenje – brzo se šire kroz mozak i otežavaju liječnicima da vide gdje počinje tumor, a gdje je zdravi dio mozga. Pritom nije sigurno da će ga pobijediti ni kombinacija liječenja kemoterapijom i operacijom. Nova saznanja probudila su nadu da bi se mogao pronaći lijek upravo za takve slučajeve.Dodatno pozitivno otkriće jest što bi zika u tom slučaju napadala samo bolesno tkivo, a ne i zdravo, prenosi Jutarnji.hr.

(TIP)