Konkurs za prijem u škole TK ne može bez kontraverzi?!

11.08.2017 08:37
skola-dnevnik22
 

Događaj godine u školstvu Tuzlanskog kantona, odnosno konkurs za popunjavanje upražnjenih radnih mjesta za nastavnike u osnovnim i srednjim školama, ni ove godine neće proći bez kontroverzi. Iz godine u godinu najveći problem su predstavljali intervjui, kao posljednji stepen u ocjenjivanju nastavnika, koji su izuzetno podložni manipulacijama, pa su nastavnici iz reda boračkih populacija, koje po pravilu imaju povlašten položaj, dobijali dodatne bodove samo po tom osnovu – piše Oslobođenje.

Radni odnos

Ove godine većina nastavnika koji budu konkurisali na otvorene pozicije neće moći koristiti boračke beneficije. Razlog za to je sljedeći. Da bi koristili boračke beneficije, odnosno dobili dodatan broj bodova, nastavnici moraju biti prijavljeni na Zavod za zapošljavanje. S obzirom na to da imaju radni odnos u školama na osnovu prošlogodišnjih ugovora o radu na određeno vrijeme, koji ističe krajem avgusta, neće moći koristiti dodatne beneficije.

konkurs

– Sve procedure su sad gotove, a da li je sve dobro urađeno, vidjet ćemo. Da smo bogdo uradili više da riješimo problem ovih nastavnika, ali to je trebalo riješiti ranije, a ne o tome pričati 20 dana pred konkurs. Nemojte mene pitati zašto nije urađeno, kazala nam je pomoćnica kantonalnog ministra za obrazovanje Mersija Jahić.

Činjenica je da su ove odrednice o uslovima za korištenje beneficija sadržane i u Zakonu o dopunskim pravilima i u Pravilniku za zapošljavanje nastavnika, gdje jasno stoji da osoba mora biti zvanično nezaposlena da bi koristila beneficije.

– Boračke organizacije su svjesne toga, u Ministarstvu su svjesni toga, a zašto to nije urađeno, ne znam. Ono što znam jeste da je dio nastavnika raskinuo ugovore, odričući se i dijela plate i drugih primanja, samo kako bi mogli ostvariti beneficije. Međutim, to je mali dio. Najveći dio nastavnika iz ove populacije neće biti privilegovan, kazao nam je Mirzet Pozderović, predsjednik Sindikata osnovnog obrazovanja TK-a.

Prijem na određeno

Do reakcije boračkih organizacija nismo uspjeli doći.

Ove godine je konkurs otvoren za više od 1.500 nastavničkih pozicija, i to uglavnom na malo sati i na određeno vrijeme. Od ovoga, 910 pozicija je u osnovnim, a 594 u srednjim školama. Oko 500 pozicija je sa punom normom, a na neodređeno će biti uposleno tek 35 nastavnika.

(TIP/Izvor: Oslobođenje/Autor: Miren Aljić/Foto: Ilustracija)

[Otvori sve članke iz ove rubrike]

Najnovije iz rubrike!

2 komentara na Konkurs za prijem u škole TK ne može bez kontraverzi?!

  1. Divergent

    11. 08. 2017. - 11:02

    Kaže Mersa, pomoćnica ministra (!) “da smo bogdo…”

    Zemljo, konačno je vrijeme da se otvoriš.

    A, po pitanju boračkih beneficija… Obrazložiću temu obrađenu u vijesti sa profesionalne strane. Prije toga, da se prisjetimo: već jednom je ova vrsta tematike bila vrlo aktuelna. Zbog toga sam se morao udubiti u materiju i izvući najbitnije:

    na djelu je školski primjer diskriminacije.

    Obrazloženje je malo šire, ali se isplati pročitati ga.

    SPORNE (DISKRIMINATORNE) ODREDBE ZAKONA O DOPUNSKIM PRAVIMA BRANITELJA
    I ČLANOVA NJIHOVIH PORODICA (SL. NOVINE TK 5/12, 5/14 i 16/12)

    Pravni osnov: povrijeda Zakona o zabrani diskriminacije BiH, Sl. glasnik BiH 59/09

    Povrijede učinjene kroz:
    • Zakon o dopunskim pravima branitelja i članova njihovih porodica (Sl. novine TK 5/12)
    • Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o dopunskim pravima branitelja i članova njihovih porodica (Sl. novine TK 5/14)
    • Pravilnik o jedinstvenim kriterijima i pravilima za zapošljavanje branilaca i članova njihovih porodica u institucijama Tuzlanskog kantona

    OSNOVNI ZAKON:

    Zakon o dopunskim pravima branitelja i članova njihovih porodica (Sl. novine TK 5/12)

    Čl. 5
    Branitelji i članovi njihovih obitelji u skladu sa ovim Zakonom i raspoloživim budžetskim sredstvima, ostvaruju sljedeća prava:
    (…)
    d. Osiguravanje povoljnijih uslova za zapošljavanje i prioritet pri zapošljavanju
    e. Prioritet u školovanju, stipendiranju i smještaju u domove
    (…)

    Čl. 16
    (1) Nezaposlena osoba iz Čl. 1 st. 1 ovog Zakona, koja je na evidenciji službe za zapošljavanje, ostvaruje pioritet u zapošljavanju i ukoliko ispunjava opće i posebne uvjete za radno mjesto na kojem se vrši zapošljavanje, a shodno propisima iz oblasti radnog zakonodavstva.
    (…)

    Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o dopunskim pravima branitelja i članova njihovih porodica (Sl. novine TK 5/14)

    Čl. 2 (dopunjava i mijenja Čl. 5 osnovnog Zakona)
    Čl. 5
    (…)
    (nova tačka) e. Prioritet u obavljanju pripravničkog i volonterskog staža.

    Čl. 7 (mijenja Čl. 16 osnovnog Zakona)
    Čl. 16
    (1) Nezaposlena osoba iz Čl. 1. i 4. ovog Zakona, bez obzira na starosnu dob, koja je na evidenciji Službe za zapošljavanje, ima pravo na prvenstvo pri zapošljavanju, ukoliko ispunjava opće i posebne uvjete za radno mjesto na kojem se vrši zapošljavanje, u skladu sa kriterijima utvrđenim zakonom, podzakonskim aktom i općim aktom.

    Čl. 9 (dopunjava Čl. 18 osnovnog Zakona)
    Čl. 18 a.
    Osobe iz Čl. 1 st. (1) i (2) i Čl. 4 ovog Zakona, bez obzira na starosnu dob, imaju prioritet u obavljanju pripravničkog/volonterskog staža.

    M I Š LJ E NJ E O M B U D S M E N A B i H

    Akt: Preporuka 100/15 od 22.04.2015. god.

    Izvod iz Preporuke:

    „ U konkretnom slučaju, međutim, očigledan je nesrazmjer u bodovanju kandidata samo na osnovu pojedinih elemenata ii pripadništva određenih kategorijama u odnosu na druge relevantne kriterije. Ovo u konačnici ima kao posljedicu stavljanje u neravnopravan položaj kanddata, što u praksi može dovesti do neravnopravnog tretmana u suprotnosti sa odredbama Zakona o zabrani diskriminacije u Bosni i Hercegovini (Službeni glasnik BiH br. 59/09).

    Ombudsmeni smatraju spornim da se kao jedan od kriterija vrijednuje pripadnost boračkoj populaciji, te ukazuju na potrebu dosljednog poštovanja rang-liste prijavljenih kandidata, jer odstupanje predviđeno Pravilnikom ima za posljedicu opciju da rukovodilac ne bira najkvalitetnije nastavnike za obrazovni proces, ako ima mogućnost da zaposli slabije ocijenjenog kandidata, sa pozivom na posebne kriterije koji se vrijednuju kod izbora.

    Ovakva rješenja, ne samo da mogu dovesti do povrijede načela ravnopravnosti iz Zakona o zabrani diskriminacije u BiH, nego i do povrijede principa zakonitosti.

    U konkretnom slučaju, podzakonskim aktom propisana je odredba koja sužava obim prava kandidata u konkursnim procedurama u korist diskrecione ocjene rukovodećeg službenika, čime je povrijeđen i osnovni princip kvaliteta kandidata, a dovedeni u pitanje svrha i postojanje konkursnih komisija i procedura, čiji nalazi, u konačnici, nisu obavezujući što, opet, dovodi u praksi do mogućnosti za zloupotrebe mimo intencija zakonodavca.

    Razatrajući veliki broj žalbi na pomenuta zakonska i podzakonska rješenja, ombudsmeni su zauzeli stav da se prednost kategorijama izriito pomenutim Zakonom i Pravilnikom može dati, ali isključivo pod jednakim uslovima u odnosu na ostale kandidate, te bi pravičnije rješenje bilo da se u slučaju istog broja bodova prednost daje kandidatima kji spadaju u kategorije iz gore navedenih zakonskih i podzakonskih akata.

    Uzimajući u obzir naprijed navedeno, ombudsmeni Bosne i Hercegovine, shodno odredbama Čl. 32 Zakona o ombudsmenu za ljudska prava Bosne i Hercegovine, daju sljedeću:

    PREPORUKU
    Skupštini Tuzlanskog kantona

    1. Ministarstvu obrazovanja, nauke, kulture i sporta Tuzlanskog kantona da revidira Pravilnik o kriterijima za prijem zaposlenika u radni odnos u predškolskim ustanovama, osnovnim i srednjim školama, kao javnim ustanovama na području Tuzlanskog kantona, prema principu davanja prednosti navedenim kategorijama u slučaju istog broja bodova podrobnije obrazloženim u ovoj Preporuci;

    2. Skupštini TK, da razmotri mogućnost preciziranja zakonskih odredbi shodno zaključcima u Preporuci, kako bi se preveniralo različito reguliranje ove problematike podzakonskim aktima i različito postupanje prilikom primjene navedenih propisa;

    3. Da u roku od 30 dana, računajući od dana prijema ove Preporuke, obavijeste Instituciju o preduzetim aktivnostima i rokovima na realizaciji iste.

    Ombudsmeni BiH „

    Usput sam, ne bi mi mrsko, pogledao i Pravilnik o radu Univerziteta u Tuzli (Okrotbar 2016. god.). Ista diskriminirajuća odredba u njemu (Čl. 21 (3) i (4), Čl. 29. i Čl 34 (9).

    Ombudsmeni rekli jasno: DISKRIMINACIJA, koja vodi kršenju načela zakonitosti.

    U međuvremenu, kantonalne vlasti su uradile jedno veliko NIŠTA po pitanju otklanjanja diskriminacije.

    I,… treba da pričamo o pravnoj državi ?

  2. damke

    11. 08. 2017. - 11:30

    Pojedinci bi htjeli i jare i pare. Ne može tako, nije fer. Imaš platu, godišnji odmor i regres a još bi htjeli i dodatak u bodovima.

Morate biti prijavljeni kako bi mogli komentarisati Prijava

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.