Majčino mlijeko kao lijek za smrtonosnu bolest? Znanstvenici nedavno ustanovili da jedan njegov sastojak učinkovito ubija kancerogene stanice tumora

15.05.2017 19:14
doj

Svima su dobro poznate prednosti majčina mlijeka za dojenče, no švedski su znanstvenici nedavno ustanovili da jedan njegov sastojak učinkovito ubija kancerogene stanice tumora mokraćnog mjehura. Sastojak majčina mlijeka znanstvenici sa Sveučilišta Lund nazvali su “Hamlet”, a njihova rana ispitivanja pokazala su da su pacijenati oboljeli od raka mokraćnog mjehura kojima je ubrizgana ampula sa supstancijom “Hamleta” u nekoliko dana izmokrili tumorske stanice kroz urin.

Spomenuti sastojak cilja samo kancerogene stanice te predstavlja alternativu kemoterapiji i zračenju, a poznato je da obje spomenute terapije uništavaju i kancerogene i zdrave stanice u tijelu.Profesorica imunologije Catharina Svanborg supstanciju je u majčinu mlijeku otkrila slučajno dok je radila na istraživanjima za antibiotike.”Na naše iznenađenje, kad smo u mješavinu antibiotskih tvari dodali sastojak majčina mlijeka tumorske su stanice odumrle. To je bilo potpuno slučajno otkriće”, kazala je.

Objasnila je da je zapravo radila na potrazi za neuobičajenim antimikrobnim agensima, kojima majčino mlijeko obiluje. Svansborg je kazala da ono sadrži alfa-laktalbumin, protein koji u crijevima postaje ‘borac’ protiv kancerogenih stanica, a zdrave ostavlja netaknutima.

Sastojak iz majčina mlijeka zaobilazi vanjsku liniju obrane stanice te cilja mitohondrij i staničnu jezgru.Djeluje na način da reprogramira stanicu koja potom slabi i odumire.”Nešto je čarobno u sposobnosti Hamleta da nacilja tumorske stanice i potom ih uništi”, kazala je Svangborg.Znanstvenici vjeruju da bi spomenuti sastojak iz majčina mlijeka mogao pomoći i u borbi protiv raka debelog crijeva i raka grlića maternice.

(TIP/Hina/Foto: Ilustracija)