Foto/BiH predložila osam ruta; Hoće li autoput prolaziti kroz Tuzlanski kanton?

04.03.2017 08:54
orasje_1-670x415
 

O modernoj saobraćajnici koja će povezivati Beograd i Sarajevo, a koju je premijer Srbije Aleksandar Vučić nazvao “mirovnim projektom”, mnogo je toga za sada nepoznato osim rute autoputa koja će ići kroz Srbiju.

Za dio brze ceste u Bosni i Hercegovini za sada je predloženo čak osam pravaca, a političari i privrednici iz oba entiteta svakodnevno ističu zašto je baš ona koja prolazi kroz njihovu regiju najbolja opcija.

Ipak, stručnjaci smatraju da je neozbiljno “pogađati se” s različitim rutama dok se ne uradi detaljna studija. Nadležni u Bosni i Hercegovini ističu da su u procesu utvrđivanja pravca, nakon čega će se sastati s kolegama i Srbije i zajednički ići u traženje sredstava za izgradnju saobraćajnice od turskog investitora.

“Projekat izgradnje autoputa Beograd – Sarajevo podrazumeva izgradnju 60 kilometara autoputa Požega – Užice – Kotroman. Trasa autoputa kroz Srbiju nastavlja se na postojeću trasu Koridora 11, od Beograda do Preljine. Od deonice Preljina – Požega autoput bi išao preko Užica ka granici sa Republikom Srpskom, na granični prelaz Kotroman”, rečeno nam je iz Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije.

Trasa autoputa kroz Srbiju ide od Beograda do Preljine; od dionice Preljina-Požega prolazio bi preko Užica ka granici sa BiH (Kotroman)

Međutim, od granice Bosne i Hercegovine pravac saobraćajnice ne zna se. Od više prijedloga koji su trenutno na stolu raspravlja se, između ostalog, o rutama koje bi išle od Višegrada preko Mesića do Pala, onoj preko Goražda i Pala, zatim preko Rogatice i Sokoca, pa od pravca koji bi išao od Orašja, preko Brčkog, Tuzle i Žepča, objašnjeno nam je iz Ministarstva saobraćaja i komunikacija Bosne i Hercegovine.

Lobiranje za rute

“Strateški interes opštine Pale i Istočnog Sarajeva je prolazak brze ceste preko Pala, jer bismo tako postali otvorena vrata za promet robe iz centralne i južne Srbije, za promet i robe i putnika iz Srbije, Grčke, Bugarske i Makedonije”, kaže predsjednik Srpske demokratske stranke (SDS) Pale Bojan Ninković.

Sarajevo-Pale-Prača-Tunel Hranjen-Goražde-Ustiprača-Višegrad

Dodaje da u prilog tome ide i gradnja tunela Stambolčić, čime bi se zaobišlo 60 kilometara uspona preko Romanije.

“Imamo već izgrađenu gondolu, to je jedna turistička destinacija na izlazu iz Pala, baš u tom pravcu. Imamo mjesnu zajednicu Podgrab, koja takođe pripada Opštini Pale i ima izvanredne uslove za izgradnju poslovne industrijske zone, te podnožje Jahorine, gdje se mogu napraviti turistička naselja.”

Međutim, za stanovnike Romanije i Birča trasa treba ići preko Zvornika, zbog čega su načelnici i privrednici pisali vladama bh. entiteta Republike Srpske i Srbije.

Sarajevo-Sokolac-Rogatica-Ustiprača-Višegrad

“Varijanta jedan, koja bi išla preko Romanije, Zvornika, Beograda, kraća je od ove druge varijante preko Pala, Višegrada za 90 kilometara, teren je neuporedivo bolji, što znači da bi izgradnja bila jeftinija”, rekao je Rajko Dukić, predsjednik kompanije “Boksit” Milići.

“Taj projekat je život, bukvalno život svih ovih lokalnih zajednica na istoku, bez tog puta mi smo mrtvi, znači, bez tog puta, autoputa, ovaj prostor će biti mrtav, a mislim da nikome nije u interesu da se to desi”, rekao je Miroslav Kraljević, načelnik općine Vlasenica.

‘BiH je neozbiljno ušla u ovu priču’

S druge strane, zastupnik Socijaldemokratske partije (SDP BiH) u Parlamentu Federacije BiH i bivši ministar saobraćaja i komunikacija u Vladi Federacije BiH Enver Bijedić kazao je da autoput Sarajevo – Beograd mora prolaziti kroz Tuzlanski kanton. “Kada je u pitanju gradnja autoputa Sarajevo – Beograd, tu nema nikakve dileme: ovaj autoput mora prolaziti kroz Tuzlanski kanton i nezamislivo je da tako jedan važan infrastrukturalni projekat zaobiđe najmnogoljudniju regiju u Bosni i Hercegovini.”

Sarajevo-Žepče-Tuzla-Brčko-Orašje (odvajanje od koridora Vc)

Poslanik u Narodnoj skupštini Republike Srpske i bivši načelnik Foče Zdravko Krsmanović uputio je otvoreno pismo ministru saobraćaja i komunikacija Bosne i Hercegovine Ismiru Juski, predlažući da trasa ide preko Rogoja i Foče.

“Svako sada može reći ‘Neka ta cesta prolazi kroz moje mjesto’. Mi čak imamo osam predloženih ruta, što je jako neozbiljno. To nije to projekat od 2.000 KM nego od milijardu, kada gledamo cijelu trasu”, smatra profesor na Saobraćajnom fakultetu u Sarajevu Osman Lindov.

Dodaje da Bosna i Hercegovina, ako želi biti ozbiljna zemlja i razviti cijelu tu priču, mora naručiti posebnu studiju.”Mi rutu koridora Vc 20 godina nismo utvrdili, a rekli smo da ćemo uraditi put Beograd – Sarajevo za mjesec dana. Iz tog razloga mislim da je sve ovo što se dešavalo toliko neozbiljno za poznavaoce prostornih planova, planiranja saobraćaja i utvrđivanja ruta.”

Kako ističe, rutu treba adekvatno planirati, napraviti konekcije, u cijelu priču uključiti regije i stanovništvo, obuhvatiti privredni razvoj, geografski položaj, planove koje ima Srbija te koridorske pravce i Bosne i Hercegovine i Srbije.

Koliko košta saobraćajnica

Iz Ministarstva komunikacija i saobraćaja Bosne i Hercegovine kažu da je potrebno napraviti širu raspravu i uključiti predstavnike Srbije u precizno definiranje spojne tačke saobraćajnice na granici dvije zemlje, te s predstavnicima Turske održati sastanak o načinu finansiranja ovakvog projekta.

Ministar Jusko je zajedno s ministricom iz Srbije Zoranom Mihajlović uputio turskom ministru za ekonomiju Nihatu Zeybekciju zajedničko pismo u kojem obje zemlje izražavaju veliku zainteresiranost za izgradnju moderne saobraćajnice Sarajevo – Beograd.

“S obzirom na sve prethodno navedeno, kao i činjenicu da još nema odgovora turske strane na upućeno zajedničko pismo, u ovom trenutku iz više opravdanih razloga nije moguće odrediti jedinstvenu trasu buduće saobraćajnice. S obzirom na to da još nemamo trasu buduće saobraćajnice, kao i činjenicu da nisu rađene studije za sva varijantna rješenja, u ovom trenutku nije moguće govoriti o iznosu sredstava za realizaciju jednog ovakvog projekta”, rečeno nam je iz Ministarstva.

Što se tiče izgradnje dionice u Srbiji, procijenjeno je da bi ona koštala približno 830 miliona eura, kažu iz nadležnog ministarstva.Kako objašnjavaju nadležni iz obje zemlje, zajednički sastanak s predstavnicima Turske očekuju ubrzo.U međuvremenu, čeka se na Bosnu i Hercegovinu da uradi svoj dio posla i odabere rutu od mnogobrojnih koje su sada na stolu.

(TIP/Izvor: Al Jazeera/Autorica: Vedrana Maglajlija)

[Otvori sve članke iz ove rubrike]

Najnovije iz rubrike!

7 komentara na Foto/BiH predložila osam ruta; Hoće li autoput prolaziti kroz Tuzlanski kanton?

  1. marantz

    04. 03. 2017. - 10:15

    Neka se napravi “krak” autoputa od Žepča preko Tuzle prema Brčkom i Orašju, plus neka neka stave treću traku (tamo gdje mogu) na dionici Tz-Sa (kao što je i s jedne i druge strane Ivan sedla).
    Onda neće toliko biti važno gdje će prolaziti autoput Sa-Bg, mada sva logika (demografska, ekonomska, privredna,…..) nalaže da taj autoput prolazi preko sjeveroistočne BiH, odnosno preko tuzlanske i bijeljinske regije, kao najmnogoljudnijeg i industrijski najrazvijenijeg dijela BiH, a ne preko nekih vukoyebina tipa Pale, Romanija, Sokolac,….
    Eto Bijediću & Co iz SDPa, uprite….
    A čuj ovog lika iz Foče, on bi da autoput Sa-Bg ide preko Foče, cccccc, LOL. Svaki komentar je suvišan, dovoljno je baciti pogled na kartu.
    Ali, 99,9% samc ubijeđen da dionica ovog autoputa neće vidjeti ni Tuzle, ni tuzlanske regije.
    Ostaje onih 0,1% kao nada….

    • Davud

      04. 03. 2017. - 10:33

      Nažalost, niti ćemo u dogledno vrijeme vidjeti bilo kakav pomak po pitanju izgradnje autocesta A-2 i A-3 (Tuzla-Žepče i Tuzla-Orašje), niti će fantomska autocesta Sarajevo-Beograd za koju se još nisu dogovorili ni je li u pitanju brza ili autocesta vidjeti Tuzle.

      Ovo spada u domen stare narodne “trla baba lan…”. Bezvezarije koje u ovakvoj konstelaciji odnosa između BiH i neprijateljske Srbije predstavljaju tek obični vic.

      A da ne govorim o tome da sama Bosna i Hercegovina ima daleko prioritetnijih stvari poput povezivanja bh. gradova modernom infrastrukturom i sl.

  2. Divergent

    04. 03. 2017. - 12:59

    Uopće ne vidim razlog prolaska tog fantomskog auto-puta kroz sjeveroistočnu BiH. Isto tako, kao što ne vidim ni razlog njegovog prolaska kroz istočnu BiH.

    U prvom slučaju, zato što Srbija zapadnim dijelom auto-puta Bratstvo i jedinstvo ima veoma lagan i brz pristup regionu Bijeljine, pa preko nje i Brčkog dalje na Zapad, prema Banja Luci (uzimam u obzir i to da će auto-put od Banja Luke do Doboja biti kompletiran do kraja ove godine).

    U drugom slučaju, zato što sumnjam da iko, ko je iole mudar, ima žarku želju investirati ogromnu sumu novca u istočnobosanske vukojebine gdje je intenzitet prometa toliki da bi se uložena sredstva vratila za nekih 300 godina.

    Naravno, kao Tuzlak bih želio da Tuzla dobije super-brzu putnu komunikaciju prema Sarajevu i dalje prema moru. Međutim, ispravljanje super-krive Drine koju ukriviše naši vajni parlamentarci tako što Vc izbježe Tuzlu u širokom luku… debelo sumnjam da će se ispravljanjem te krive Drine baviti strani investitor.

    • Davud

      04. 03. 2017. - 13:59

      Upravu si… Autocestu Tuzla-Žepče (ako ikad bude i izgrađena) zasigurno neće finansirat strani investitori već će to graditi BiH. Ali treba imat na umu činjenicu da ni A-1 nije završena (niti će biti u narednih 20 godina), priča o bilo kakvoj drugoj autocesti ili brzoj cesti je naučna fantastika.

      • Divergent

        04. 03. 2017. - 17:11

        Ne volim pametovati, izmišljati toplu vodu i slične stvari koje se masovno dešavaju u bh. politici – iz raznoraznih interesa.

        Zbog toga tvrdim: jedino ispravno (tj. konkretno, racionalno, brzo i najmanje skupo) rješenje za Tuzlu, u smislu povezivanja i sa Jugom i Zapadom, a kasnije i sa Sjeverom i Istokom, jeste nova dionica auto-puta prema Doboju, upravo trasom kuda ide postojeći magistralni put Tuzla-Gračanica-Doboj).

        Međutim, ne lezi vraže.

        Gradnja individualnih i drugih objekata na trasi od Orahovice do Doboja je prisutna u tolikoj mjeri, da bi bilo potrebno para i para kako bi se odradila adekvatna eksproprijacija. Kuće su, kao i drugi poslovni objekti, maltene na samom magistralnom putu. Naravno, odgovor ko je odgovoran i kriv za to, vidim u slijeganju ramenima.

        Dočim, možda postoji alternativna ruta, koja ide paralelno sa ovom magistralom prema Doboju, ali… Ma, ko će to istraživati ! Velik je to napor za naše “neimare”.

        Kako naš vrli narod kaže, We'll see.

        • Davud

          04. 03. 2017. - 18:10

          To bi bila neka najlogičnija i vjerovatno i najjeftinija varijanta (jer prati Sprečko polje koje je manje-više ravnica (u odnosu na brda i doline preko Banovića i Ribnice ka Žepču) ali je administrativna podjela BiH takva da od te varijante najvjerovatnije nikad neće biti ništa.

          • Divergent

            04. 03. 2017. - 20:06

            Eh, da. Administrativne podjele. :)

            Međutim, da sam investitor i da vidim budući profit u izgradnji auto-puta kroz gusto naseljenu regiju, apsolutno me ne bi zanimale administrativne podjele. Prevladao bi bih, vrlo jednostavno i lako.

            Osim toga, svaka od predloženih alternativa u pogledu gradnje tog fantomskog auto-puta je vezana za prelazak iz entiteta u entitet.
            Prema tome, ne vidim zašto bi trasa Tuzla-Doboj bila izuzetak od tog pravila. Osim toga, Tuzla i Doboj su prirodno vezani, barem do prije rata su to bili, ali se i danas primjeti da ta povezanost postoji (indikator: prometne gužve).

Morate biti prijavljeni kako bi mogli komentarisati Prijava

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.